AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 Hei, til sommeren fyller jeg 40 år og ønsker å ta en ukesferie sammen med mannen til en by i USA. Jeg og mannen har ikke gjort noe bare vi to siden 2018. Ferien kommer til å koste endel penger, sikkert 70 000 så har dprlig samvittighet for å svi av så mye penger uten å ha med barna. Men jeg vil virkelig ikke ha med barna denne gangen. Hele familien skal på tur til syden alle 4 i 2 uker bare noen uker senere. Anonymkode: 3c3e7...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 Hvorfor i alle dager skulle ikke det være innafor? Og hvorfor er det "verre" når det koster penger? Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg ikke nølt et sekund på å reise. Anonymkode: 8fd9e...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg tenker at det kommer litt an på hvor gamle barna er. Dersom de er tenåringer ville de kanskje satt mer pris på en sånn ferie enn to uke i "syden" med mor og far, da hadde jeg syntes det var vanskelig å reise fra dem. Dersom de er yngre, er vel ikke en amerikansk storby drømmen akkurat, da ville jeg reist med god samvittighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Det er en vesentlig forskjell på om det er små barn du fortsatt ammer, eller om det er tenåringer...? Anonymkode: 0d913...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Del Skrevet 26. juli 2023 Det hadde jeg fint kunnet gjøre uten problemer så lenge de har et fint sted å være når dere er borte. Hadde det kun vært denne ene turen, og barna hadde måttet være hjemme hele ferien hadde jeg ikke gjort det. Men siden de får 2 uker i syden synes jeg ikke det er noe problem. Hadde forøvrig ikke trengt å være syden heller. Bare det at de har en ferie. Anonymkode: 1b1cc...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Del Skrevet 26. juli 2023 Barna er 5 og 7 neste år tror de har null glede av en sånn ferie og jeg og mannen har lyst til å nyte god mat og voksenting. Anonymkode: 3c3e7...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Del Skrevet 26. juli 2023 Stakkar barn. Anonymkode: 5971c...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Del Skrevet 26. juli 2023 Kjør på! Anonymkode: 5e178...336 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Del Skrevet 26. juli 2023 Det vil alltid være noen som mener noe annet enn dere. Selv får vi kritikk fordi vi alltid har med barna på alle feriene våre og at vi aldri tar alenetid sammen, men vi syns det er stas. Kos dere på tur☺️ Anonymkode: a72cd...31c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg hadde aldri tatt en slik reise uten barna hvis det var den eneste turen man hadde råd til. Men siden dere skal til syden i 2 uker like etterpå så hadde jeg reist. Anonymkode: b22a6...c7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Del Skrevet 26. juli 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Barna er 5 og 7 neste år tror de har null glede av en sånn ferie og jeg og mannen har lyst til å nyte god mat og voksenting. Anonymkode: 3c3e7...01a Helt innafor så lenge dere har barnepass et sted barna trives. På den alderen er sydenferie med bading absolutt mer gøy enn storbyferie! Anonymkode: e442b...192 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 26. juli 2023 #12 Del Skrevet 26. juli 2023 Det er ikke noe problem. Jeg mener det er viktig at foreldrene gjør noe sammen uten barn. At dere ikke har gjort det på fem år, det er egentlig litt tragisk. Barna har det best når foreldrene har det fint sammen, og hvis litt alenetid uten barn gir foreldrene ny energi i forholdet, er det bare positivt også for barna. Også positivt for barna å oppleve omsorg og bli kjente med andre omsorgspersoner, slik som familie og besteforeldre, mens foreldrene er bortreist. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Del Skrevet 26. juli 2023 Det er innenfor, men jeg personlig ville ikke gjort det. Jeg tror også at 70 000 kr for en uke i USA er altfor lite. Anonymkode: ecd74...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Del Skrevet 26. juli 2023 Foreldrene mine dro på slike turer i min oppvekst. De hadde fine barnefrie turer. Jeg hadde kvalitetstid med mine besteforeldre, vinn-vinn for alle sammen. Anonymkode: c48a2...7d1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er innenfor, men jeg personlig ville ikke gjort det. Jeg tror også at 70 000 kr for en uke i USA er altfor lite. Anonymkode: ecd74...298 Vi brukte 100 000 i USA på to uker, så litt uenig med deg der. Synes også dere kan reise, hvis dere har barnevakter barna er trygge på. Anonymkode: 2209b...7cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #16 Del Skrevet 26. juli 2023 Mine foreldre dro på en tur i året. Bare gode minner - koselige dager med besteforeldre, og en mengde gaver da de kom hjem. Bonusen var lykkelige foreldre som tydeligvis hadde og har det godt i forholdet, og er kjærester, ikke bare foreldre. Vi reiste på flere utenlandsturer sammen også. Hadde dette vært eneste turen i året ville jeg nok følt annerledes på det nå. Anonymkode: da762...3d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 26. juli 2023 #17 Del Skrevet 26. juli 2023 Klart dere kan reise uten barna! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 26. juli 2023 #18 Del Skrevet 26. juli 2023 Hvorfor skulle ikke dere gjøre dette? Dette er ikke noe dere gjør hele tiden, og jeg tror det er bra både for dere voksne og for barna at dere får en tur sammen bare dere. Vi har innimellom dratt på turer bare oss to vi også når datteren vår har hatt barnepass (nå er hun voksen da), og det har aldri vært noe problem. Hun har kost seg hjemme med besteforeldre, og vi har kost oss på tur. Så har vi selvsagt hatt ferie sammen med henne også. Enten hjemme i Norge eller et annet sted. Det er viktig med litt "voksen-tid" også og ikke alltid gjøre ting på barnas premisser. Så lenge barna har det bra hjemme, så skal du ikke bekymre deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå