Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. januar 2006 #41 Del Skrevet 18. januar 2006 Eller en som koser med mose? = naturelsker? :klø: ← Dette har vært debattert før i en rekke tråder. Lenge siden du har vært her tydligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. januar 2006 #42 Del Skrevet 18. januar 2006 Ypper'u? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. januar 2006 #43 Del Skrevet 18. januar 2006 Ypper'u? ← Bare registrerer at du skulker KG, så ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. januar 2006 #44 Del Skrevet 18. januar 2006 Hrmpf. *later som jeg ikke hører noe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #45 Del Skrevet 19. januar 2006 Kosemosere er vel gjerne folk/brukere som tilhører en relativt sterk gruppering; brukere som har vært her lenge og kjenner enkelte andre brukere godt (i hvert fall i forumet). På en måte blir kanskje uttrykket brukt for vidt: For min egen del lar jeg meg ikke provosere av de som "kosemoser" i dagbøkene; det er da mange brukere som både deltar konstruktivt og temperamentsfullt i forumet OG er hyggelige i dagbøkene. Og om folk foretrekker å diskutere husbyging, maling og katter framfor å slenge seg på enhver politisk diskusjon synes jeg ikke DET kvalifiserer til kosemosing heller. Påfallende for "ekte" kosemosere i negativ kontekst er at de har utviklet sterke meninger om hvordan reglene på forumet bør være, de tar av og til på seg selvutnevnte moderatorroller (fortrinnsvis ovenfor "gjest" eller nye brukere: "Dette var da en meningsløs tråd?", "herlighet at det går an å være så dum/ikke bruke avsnitt", "det går da ikke an å mene dette/diskutere dette", selv om tråden faktisk fungerer; andre svarer saklig osv) og de får ofte støtte av hverandre; ikke nødvendigvis alltid i diskusjoner, men gjennom interne tråder og vel også når de selv starter tråder. Jeg er usikker på om det er kosemosere eller andre som går lengst i "persoangrep" her. Jeg husker for en tid tilbake at det ble diskusjon rundt noen få yngre medlemmers etiske holdninger rundt et tema (dyrs verdi/menneskers). Jeg er ganske sikker på at de få medlemmene det gjaldt syntes det var kjipt å få startet tråder hvor de ble betegnet som det ene og det andre. Men fordi noen "doxa-brukere" (de som bestemmer dagsorden) mente temaet ble diskutert på generelt grunnlag ble det en lang tråd etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå