Krølltoppen Skrevet 16. januar 2006 #21 Del Skrevet 16. januar 2006 Kosemosegjengen er funnet på av enkelte brukere som vil ta avstand fra andre, som vil heve seg over, som vil være bedre. Jeg har ihvertfall ikke observert en fast kosemosegjeng. Hvis jeg skal definere kosemose som nedsettende begrep, så vil en kosemoser gjenkjennes med at den alltid er enig med de andre. En som går til angrep hvis en ny bruker er så frekk å mene noe annet. En nummer to-person liksom. Dessuten er ofte kosemoseren et offer. Det er de andre som er skyld i at kosemoseren blir fortvilet. Jeg har sikkert vært negativt kosemosete flere ganger for jeg gjør mye rart her inne. Men jeg tror altså ikke at det er en fast gjeng, men at vi alle i ulike perioder kan bli oppfattet som kosemosete. Spesielt av de som vil heve seg over oss. Positivt så er en kosemoser en som lytter og støtter andre. Håper jeg er litt av det en gang iblant også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. januar 2006 #22 Del Skrevet 17. januar 2006 Aline - nå har du beskrevet MEG som en kosemoser.... og vet ikke om jeg liker det ass.. Jeg tror ikke jeg er en kosemoser selv om jeg koser når det passer sånn, fr jeg tar ikke fem øre for å kalle en spade en spade, og en idiot for en idiot når DET passer sånn - uavhengig om nevnte spade/idiot blir lei seg eller ikke. ← vel, jeg har ikke opplevd kosemoserne på kroppen, for jeg skjønner jo at min oppfatning av kosemosere er feil. og siden jeg ikke har lært kosemoserne på kjenne, så legger jeg faktisk ikke merke til de..... det er nok derfor jeg ikke har forstått hva kosemosere er egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #23 Del Skrevet 17. januar 2006 Begynner å lure sjøl jeg faktisk... kanskje de ikke er noen homogen gruppe? Hmmm... begynne å ta notater av nick vs kosesmileyer for å se om det finnes noen sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 17. januar 2006 #24 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) *løper inn uten å lese tråden* Jeg vil kosemose!!! *tenker seg om* Eller vil jeg det? Endret 17. januar 2006 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. januar 2006 #25 Del Skrevet 17. januar 2006 *løper inn uten å lese tråden* Jeg vil kosemose!!! *tenker seg om* Eller vil jeg det? ← *kosemoser på glammy uansett om hun egentlig vil eller ikke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #26 Del Skrevet 17. januar 2006 I min definiesjon er kosemosegjengen den som den selvutnevnte medisteren har innkalt som hoff. Værre åling og slesking er det sjelden jeg ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #27 Del Skrevet 17. januar 2006 Nå tør jeg nesten ikke quote her, men... Jeg legger nok ikke helt det samme i begrepet som deg. Tenker mer på typiske jente-omtanke-ting, som Aline nevner: ønske god helg, besøke dagbøker, klemme og smile. Jeg gjør noen av disse tingene, men har aldri tenkt over at dette skal hindre meg i å si imot noen eller legge bånd på diskusjoner på noen måte. ← Vel, kosemosere kan være litt slik som deg også. Man kan godt være litt prippen, overkorrekt, pertentlig, påpekende, moralsk, dydig og prektig, og likevel være en kosemoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenriksmedister Skrevet 17. januar 2006 #28 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) I min definiesjon er kosemosegjengen den som den selvutnevnte medisteren har innkalt som hoff. Værre åling og slesking er det sjelden jeg ser. ← Du refererer vel ikke til meg? Kjenner meg i så fall ikke igjen. Kosemosere er de som er allergisk mot sterke meninger som kan skape debatter med uenigheter. Spesielt med tanke på innvandring og Islam samt kritikk av forumet de lever i. Kosemosere vil at de som er uenig i noe kan kose med alle eller pelle seg vekk. Kosemosere vil at alle skal ha gruppekos hele tiden. Man kvalifiserer ikke direkte til kosemosedivisjonen bare ved å støtte noen som trenger hjelp eller ved å være generelt høflige. Endret 17. januar 2006 av Utenriksmedister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pecado Skrevet 17. januar 2006 #29 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg står fram. Jeg er en kosemoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenriksmedister Skrevet 18. januar 2006 #30 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg står fram. Jeg er en kosemoser. ← Så du har vært skap-kosemoser hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #31 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg tror Utenriksmedister har klart å sette fingeren på hva en kosemoser egentlig er jeg... det er i hvertfalll veldig likt min egen oppfatning av fenomenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 18. januar 2006 #32 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Kosemosere er pk-ere uten velreflekterte meninger. Deres meninger er til enhver tid lite kontroversielle, og lite gjennomtenkte. Endret 18. januar 2006 av TomKrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motor Skrevet 18. januar 2006 #33 Del Skrevet 18. januar 2006 Du refererer vel ikke til meg? Kjenner meg i så fall ikke igjen. Kosemosere er de som er allergisk mot sterke meninger som kan skape debatter med uenigheter. Spesielt med tanke på innvandring og Islam samt kritikk av forumet de lever i. Kosemosere vil at de som er uenig i noe kan kose med alle eller pelle seg vekk. Kosemosere vil at alle skal ha gruppekos hele tiden. Man kvalifiserer ikke direkte til kosemosedivisjonen bare ved å støtte noen som trenger hjelp eller ved å være generelt høflige. ← Det motsatte av kosemoserne må være sterkemenerne, som gjerne har et _litt_ utstrakt behov for oppmerksomhet og kanskje mangler noe selvkontroll ihht. takt og tone. Jeg tror ikke det er de sterke meningene som frastøter kosemoserne, men tonen de fremsettes i. Forøvrig har kosemoserne sterke meninger selv, men disse gjelds ikke i en setting der de sterke menerne også diskuterer, siden de sterke menerne allerede har bestemt at de har rett og at kosemoserne kun er interessert i å kosemose. Catch 22. Sterkemenerne er forøvrig allergisk mot smileys, og flyr på veggen om klemmer utdeles mellom kosemoserne. Dette blir da påtalt i høylytte ordelag. Enkelte kosemosere målbærer teorier om at sterkemenerne i all hemmelighet lider av mangel på klemmer. Dette er dog ikke bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 18. januar 2006 #34 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Jeg oppfatter en kosemoser som en som har funnet seg noen brukere h*n alltid er enig med. Uansett mening, står h*n der og logrer som ei bikkje, og h*n løper inn og forsvarer medelmmene av kosemosegjengen sin så fort h*n kommer over innlegg som er litt skarpt formulert. Tror jeg har observert noen av dem her inne, men jeg tror jeg gjør lurt i å holde det for meg selv... kosemosere er vel også de som strever iherdig med å ta brodden av alt, inkludert egne innlegg, med smil og flagg og jeg vet ikke hva. Tror de har problemer med å stå for det de sier når de forstår at de møter motstand. Motstanden trenger ikke engang være massiv for at de skal begynne å kosemose. Endret 18. januar 2006 av Bodillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #35 Del Skrevet 18. januar 2006 Kosemosere er pk-ere uten velreflekterte meninger. Deres meninger er til enhver tid lite kontroversielle, og lite gjennomtenkte. ← Mhm... det også. Men akkurat hvem de er, er vel fremdeles ganske diffust... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #36 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg oppfatter en kosemoser som en som har funnet seg noen brukere h*n alltid er enig med. Uansett mening, står h*n der og logrer som ei bikkje, og h*n løper inn og forsvarer medelmmene av kosemosegjengen sin så fort h*n kommer over innlegg som er litt skarpt formulert. Tror jeg har observert noen av dem her inne, men jeg tror jeg gjør lurt i å holde det for meg selv... kosemosere er vel også de som strever iherdig med å ta brodden av alt, inkludert egne innlegg, med smil og flagg og jeg vet ikke hva. Tror de har problemer med å stå for det de sier når de forstår at de møter motstand. Motstanden trenger ikke engang være massiv for at de skal begynne å kosemose. ← Innlegget ditt kan nesten summeres til ett ord: konfliktsky = kosemoser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #37 Del Skrevet 18. januar 2006 Man kan godt være litt prippen, overkorrekt, pertentlig, påpekende, moralsk, dydig og prektig, og likevel være en kosemoser. ← Da kan Arkana være kosemoser også, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 18. januar 2006 #38 Del Skrevet 18. januar 2006 Innlegget ditt kan nesten summeres til ett ord: konfliktsky = kosemoser ← Hm... Jeg har et problem med å fatte meg i korthet... Men din konklusjon bekrefter i hvert fall at jeg ikke er noen utpreget kosemoser, siden jeg ikke er spesielt konfliktsky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. januar 2006 #39 Del Skrevet 18. januar 2006 Er ikke kosemose en anti-koser? En som moser kosere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. januar 2006 #40 Del Skrevet 18. januar 2006 Eller en som koser med mose? = naturelsker? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå