Gå til innhold

Hvem er kosemosegjengen?

Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gamle Alex

Det tror jeg varier , men blir som regel ordet blir som regel slengt ut av en gjest eller bruker som ikke får støtte i diskusjoner .

-også blir det brukt om de som er aktive i hverandres dagbøker, de som bruker mange :klem::kose: etc smileys

Endret av Gamle Alex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel også bli sånn at hvis noen forteller hvem de mener er en kosemoser, så vil vel tråden bli stengt med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gamle Alex

Hvis vi kan diskutere hvem av brukeren som er psykisk syke her inne så er det vel greit at vi navngir noen kosemoserer

( egentlig såhøres de litt voldlige ut - koseMOSERE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

For meg virker det som det er et husspøkelse mer enn annet. Hva folk gjør i dagbøkene sine bryr meg ikke, da det er deres dagbøker og jeg vanker som regel ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi kan diskutere hvem av brukeren som er psykisk syke her inne så er det vel greit at vi navngir noen kosemoserer

( egentlig såhøres de litt voldlige ut - koseMOSERE)

Enig med deg jeg, at kan en diskuteres, kan alle, men trådene er jo blitt stengt, til slutt...

For meg virker det som det er et husspøkelse mer enn annet. Hva folk gjør i dagbøkene sine bryr meg ikke, da det er deres dagbøker og jeg vanker som regel ikke der.

Ikke jeg heller, driter i hva folk gjør, så lenge de kan oppføre seg som voksne folk. Er selv både i dagbøker og forum, og hadde vært morsomt å vite om jeg blir ansett som en kosemoser eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Jeg står fram og tilstår at jeg har brukt :klem: flere ganger, men ikke på en utagerende måte. :rodme:

Tror jeg trenger en klem nå asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror de som omtales som kosemosere her inne, er de som faktisk finner en tone med noen andre mennesker som blir tilsvarende vennskap.

det resulterer nemlig gjerne i at man blir litt snille med hverandre, ønsker hverandre en god kveld, en god helg, klemmer på hverandre og lurer på hvordan dagen er.

det er nok også de som prøver å gi støtte til mennesker som utgir seg for å trenge støtte, til tross for at vi er på nettet og den som utgir seg for å trenge støtte kanskje spiller.

jeg skal gjerne innrømme at jeg nok faller under den kategorien. :ler:

har fått flere venner her jeg, som jeg klemmer på mer en gjerne, og jeg ser ikke problemet med å ha ett forum jeg både kan diskutere på og skravle med venner i dagbøker og hilse på folk og støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Det som er morsomt å observere er at mange av de som klager på kosemosegjengen, gjerne selv tilhører en gjeng og snikksnakker seg ihjel på snikksnakk. Tror det hele dreier seg om rivaliserende gjenger på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn
Det som er morsomt å observere er at mange av de som klager på kosemosegjengen, gjerne selv tilhører en gjeng og snikksnakker seg ihjel på snikksnakk. Tror det hele dreier seg om rivaliserende gjenger på ungdomsskolen.

Enig :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Men...

Det er ikke noe som har opptatt meg så mye, men en kosemoser vil jeg, om jeg må, betegne slik:

• Tør ikke å diskutere eller si imot noen utvalgte.
  • Er redd for å kunne såre noen med sine meninger
  • Når de skal mene noe, logger de seg gjerne ut. Det er helt åpenbart at noen av gjestene som slenger dritt mot meg, har vært her lenge og kjenner godt til meg og andre. Som regel er jeg også ganske sikker på at jeg vet hvem det er.
  • De supplerer gjerne innlegg med quote og smiley i bøttevis.

For ordens skyld, hverken Aline eller TomKrus er vel typisk kosemosere etter min mening De andre her i denne tråden vet jeg ikke så mye om.

Endret av Devil's Spawn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LoisLane
Men...

Det er ikke noe som har opptatt meg så mye, men en kosemoser vil jeg, om jeg må, betegne slik:

• Tør ikke å diskutere eller si imot noen utvalgte.

• Er redd for å kunne såre noen med sine meninger

• Når de skal mene noe, logger de seg gjerne ut. Det er helt åpenbart at noen av gjestene som slenger dritt mot meg, har vært her lenge og kjenner godt til meg og andre. Som regel er jeg også ganske sikker på at jeg vet hvem det er.

• De supplerer gjerne innlegg med quote og smiley i bøttevis.

For ordens skyld, hverken Aline eller TomKrus er vel typisk kosemosere etter min mening De andre her i denne tråden vet jeg ikke så mye om.

Nå tør jeg nesten ikke quote her, men... ;)

Jeg legger nok ikke helt det samme i begrepet som deg. Tenker mer på typiske jente-omtanke-ting, som Aline nevner: ønske god helg, besøke dagbøker, klemme og smile. Jeg gjør noen av disse tingene, men har aldri tenkt over at dette skal hindre meg i å si imot noen eller legge bånd på diskusjoner på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Uten å kunne begrunne hvorfor utenom en følelse som sitter i ryggmargen, så er "kosemose-gjengen" her inne en gjeng som over et gitt tidsrom har blitt kjent med hverandre (personlig kjent, men ikke nødvendigvis irl selv om dette også er tilfellet hos noen i gjengen) og støtter hverandre med x-antall kosesmily når andre kverulerer mot en av gjengen (les:er stygge).

For meg består gjengen av endel mennesker som har vært her lenge og noen relativt nye, men alle har det fellestrekk at det virker som om livet deres går på skinner uten at noe vondt eller problematisk skjer. Derfor har de til en viss grad sammenfallende meninger om andre mennesker, og viser ikke noen tendenser til at de har tenkt noe videre utenom sin egen lille glassbolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror de som omtales som kosemosere her inne, er de som faktisk finner en tone med noen andre mennesker som blir tilsvarende vennskap.

det resulterer nemlig gjerne i at man blir litt snille med hverandre, ønsker hverandre en god kveld, en god helg, klemmer på hverandre og lurer på hvordan dagen er.

det er nok også de som prøver å gi støtte til mennesker som utgir seg for å trenge støtte, til tross for at vi er på nettet og den som utgir seg for å trenge støtte kanskje spiller.

jeg skal gjerne innrømme at jeg nok faller under den kategorien.  :ler:

har fått flere venner her jeg, som jeg klemmer på mer en gjerne, og jeg ser ikke problemet med å ha ett forum jeg både kan diskutere på og skravle med venner i dagbøker og hilse på folk og støtte.

Aline - nå har du beskrevet MEG som en kosemoser.... og vet ikke om jeg liker det ass.. :sjenert:

Jeg tror ikke jeg er en kosemoser selv om jeg koser når det passer sånn, fr jeg tar ikke fem øre for å kalle en spade en spade, og en idiot for en idiot når DET passer sånn - uavhengig om nevnte spade/idiot blir lei seg eller ikke. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kunne begrunne hvorfor utenom en følelse som sitter i ryggmargen, så er "kosemose-gjengen" her inne en gjeng som over et gitt tidsrom har blitt kjent med hverandre (personlig kjent, men ikke nødvendigvis irl selv om dette også er tilfellet hos noen i gjengen) og støtter hverandre med x-antall kosesmily når andre kverulerer mot en av gjengen (les:er stygge).

Det var det jeg først trodde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...