Gå til innhold

Håndball

Vesle Vesla

Anbefalte innlegg

Jeg har en stedatter på 13 år som spiller håndball, og de har nå begynt og toppe laget allerede... er det virkelig vanlig og toppe lag så tidlig? Jeg synes hun har fått for mye press på seg av treneren pga. dette. Hun har fått beskjed om at hun MÅ spille alle kamper, ellers blir hun droppet fra "topplaget".

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å spille håndball da jeg var 8 år gammel, da var det mest lek og moro, og alle fikk spille. Men i 11-12 års alderen toppet vi laget som skulle begynne kampen. I tillegg måtte de som ikke møtte til trening stå over kamper. Der og da var det helt greit, det motiverte oss til å trene og til å møte opp på kamper. (Noe som er viktig for at et lag skal fungere!!). Nå er jeg litt mer i tvil om dette var rett eller ikke. Var alltid med på laget, og vet ikke hvordan de som "ble vraket" følte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet vi har er at hun er hos faren sin hver 3. helg, og de helgene har hun ikke mulighet til og spille kamper.... hun møter alltid opp på trening, men hun har fått beskjed om at hvis hun velger samvær med faren sin framfor og spille kamp den ene helgen, så blir hun droppet fra det toppa laget. Synes ikke dette er rett jeg overfor en så ung jente :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håndballtrener

Hei!

Jeg mener det har vært sagt fra forbundets side, ev om det er generelt fra idrettsforbundet, at man skal la alle få spille like mye opp til 14 år. Selv mener jeg det betyr at man ikke har noen førstesekser før den tid. Men 13-14 er jo ikke så langt fra hverandre da. De begynner å bli ganske store da.

En ting jeg lurer på er - hvorfor kan ikke datteren din være med når hun er hos far?

Det du må ta med i beregningen er vel hvorfor datteren din skal få spille på bekostning av en annen like gammel jente som faktisk kommer hver eneste gang... At man ikke kan en eller annen gang må tolereres synes jeg, men det blir jo straks vanskeligere når det gjelder hver tredje gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenerne mine toppet laget det året vi fylte 12. Personlig syns jeg det var kjempestas og en ekstra drivkraft til å trene masse. Men at hun MÅ spille alle kampene høres veldig urimelig ut. Hos oss ble det vektlagt innsats og engasjement på treningene for å få spille på 1. laget. Kan du ikke spille en kamp, står andre jenter i kø... Jeg kan derfor ikke forstå at det skal bli noe problem at hun dropper en kamp i ny og ne så lenge hun fortsatt går på treninger. Er hun blant de beste vil hun ikke bli tatt på andrelaget av den grunn. og hvis hun eventuelt ender opp der; så er ikke det krise det heller. hun vil da få oppleve at det er utrolig gøy å være best på andrelaget og absolutt ikke et nederlag. Det viktigste er uansett at hun har det gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...