Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bytte kjønn for en periode hvis det ga det fordeler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

F eks vært en mann ett år og deretter tilbake til å være en kvinne?

Anonymkode: acd06...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, aldri i livet. Hadde ikke følt meg hjemme i egen kropp. Elsker å være kvinne, og alt som hører med. Også at jeg etterhvert får hengepupper etter amming, og trolig litt slappere underliv etter snart 3 fødsler. Det er dette som er å være kvinne for meg - muligheten til å skape liv. Helt fint å takke nei også, men takknemlig for muligheten. Håper menn føler det samme.

Anonymkode: 24363...542

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at det kun er et juridisk skifte som trengs om det er studieplassene det refereres til nå.

Anonymkode: 2176c...3cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du tenker juridisk skifte så skjønner jeg at enkelte kan ty til det all tid dagens kvoteringssystem helt klart forfordeler menn

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei strengt tatt ikke, og det ville nok føltes veldig feil og som en form for underkastelse å bytte juridisk kjønn for å unnslippe samfunnets diskriminering av menn. Om noen likevel gjør det er det likevel et tankekors. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kommer helt ann på fordelene. 

Billigere rente fordi jeg er mann/dame hadde lett byttet. 

Enklere videre utdanning, absolutt. Trenger ikke leve livet på hard når det finnes enklere ting. Som f.eks studie saken som var i avisene i går eller noe.

Ta opp fag og få et bedre snitt fordi du ikke kommer inn kontra bytte kjønn og komme inn. Et år spart bare på å bytte kjønn? Sign me up

Anonymkode: aba7a...754

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det kunne jeg funnet på å gjøre. Det er jo bare noen bokstaver på ID-en din. Om det kan gi fordeler, så hvorfor ikke?

Anonymkode: a546f...8eb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytte orker jeg ikke, men jeg tror jeg kunne levd helt fint som motsatt kjønn også. Særlig med alle de fordeler som det kjønnet kommer med.

Anonymkode: 5bb83...c92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge jeg slipper å ta hormoner og operasjoner, ja hvorfor ikke

Anonymkode: 2886b...766

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk. Jeg er født kvinne, er kvinne, er fornøyd med å være kvinne og blir det til dagen jeg dør. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg hadde giddet å endre juridisk kjønn.

Det er heller ikke nødvendig i de fleste situasjoner fordi man kan fritt definere sitt eget kjønn som det passer der og da, finnes ingen regler eller retningslinjer på dette så det er fritt fram.

Anonymkode: c1372...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kunne ikke tenkt meg å være en mann 1 time engang.

Anonymkode: c620c...e34

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, det hadde vært en alt for egoistisk handling, på grensen til juks, for min del.

Nå har opplevd diskriminering på grunn av kjønn (flere fritidsaktiviteter tillot ikke jenter ).

En venninne av meg lot som om hun var gutt i 5 år bare for å være med på fotballtrening, mens resten av jentene demonstrerte og kranglet for å skaffe jenter adgang, og vi klarte det!

Hun som lot som om hun var gutt fikk være med fra starten, men hun skapte ingen endring, det var det vi som gjorde, da vi slåss mot regelverket. 

Når man bytter kjønn for å få personlige fordeler tenker man kun på seg selv

Når man står på barrikadene for å endre systemet tenker man på fellesskapet, og på alle de som står  og kommer til å stå, i samme situasjon som en selv.

Anonymkode: 8a7c5...7fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det hadde vært en alt for egoistisk handling, på grensen til juks, for min del.

Nå har opplevd diskriminering på grunn av kjønn (flere fritidsaktiviteter tillot ikke jenter ).

En venninne av meg lot som om hun var gutt i 5 år bare for å være med på fotballtrening, mens resten av jentene demonstrerte og kranglet for å skaffe jenter adgang, og vi klarte det!

Hun som lot som om hun var gutt fikk være med fra starten, men hun skapte ingen endring, det var det vi som gjorde, da vi slåss mot regelverket. 

Når man bytter kjønn for å få personlige fordeler tenker man kun på seg selv

Når man står på barrikadene for å endre systemet tenker man på fellesskapet, og på alle de som står  og kommer til å stå, i samme situasjon som en selv.

Stå på barrikadene er selvsagt viktigtere, men det er en lite protest i seg selv å lure seg inn ved å bytte kjønn. Gjør mange det, så må man endre reglene.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stå på barrikadene er selvsagt viktigtere, men det er en lite protest i seg selv å lure seg inn ved å bytte kjønn. Gjør mange det, så må man endre reglene.

Bare hvis de er åpne om det, og står frem med grunnen om hvorfor.

Hvis de gjør det i det skjulte er det ingen protest, bare "juks".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (På 25.7.2023 den 9.49):

Nei. Ikke søren. Har ikke lyst til å bli en amøbe.

Uff, går det ikke an å holde et visst nivå på svarene?

Anonymkode: 3c96e...559

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Juridisk kjønn: det kommer helt an på fordelene.

fysisk bytte kjønn med hormoner og operasjon: nei. (Kunne kanskje tatt litt hormoner og fjernet brystene dersom jeg fikk veldig mye for å gjøre dette) 

om jeg magisk kunne byttet kropp med en mann: ja, det hadde vært spennende å oppleve å være biologisk mann: 

Anonymkode: c7b06...8fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne spørsmål blir så hypotetiske at det ikke er gøy engang. Det lar seg jo ikke gjøre. Blir som å spørre om man kunne tenke seg å være lemur

Anonymkode: ee0e7...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...