Gå til innhold

"hurpehår" på haken!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De er heldigvis lyse, men jo eldre jeg blir jo flere blir det. Er 40 nå og har hatt det siden 20 årene. Hadde vel 1-2 og nå har jeg vel 8-10. 

Jeg napper med pinsett eller vokser hos hudpleier. Men denne gangen tok det under 2 uker så er de tilbake. Før har det gått lengre tid ved voksing. 

Kan man bli kvitt disse permanet? 

Anonymkode: cb227...b2a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kaller de heksehår 😂

Tviler på at der er så mye annet å gjøre enn å nappe de om man orker det.

Anonymkode: a1440...126

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kaller de heksehår 😂

Tviler på at der er så mye annet å gjøre enn å nappe de om man orker det.

Anonymkode: a1440...126

Det gjør så vondt å nappe, har lyst å barbere, men vet at det ikke er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Laser- eller aksepter at du er hurpe/ vanlig med ett til to fra ca 40- år og oppover …

Anonymkode: c9fe9...614

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hurpehår! Nå lo jeg godt 🤣 Har samme problem selv, var litt deilig å høre at andre også sliter med hurpehårene sine 🤭

Anonymkode: 7118a...d52

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det pga hormoner blir man ikke kvitt de 😔

Anonymkode: de609...234

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har sikkert fått lekre hår på bakside av lårene også, det har jeg. Stive sorte hår🧙‍♀️

Anonymkode: f0af8...962

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Laser tar ikke lyse hår. Elektrolyse er perfekt når en har slike lyse og stive hår, feks på haken 😊. En tynn nål føres inn til hårsekken og det tilføres strøm som dreper den. Hårene må være et par mm lange og kommer ikke tilbake. Noen ganger må en behandle samme hår 2 ganger. Om du har så få hår kan du altså lett bli kvitt dem. Om det er du hår du har, altså helt myke, bare lange, vet jeg ikke om elektrolyse fungerer. 

Anonymkode: 67039...99f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har sikkert fått lekre hår på bakside av lårene også, det har jeg. Stive sorte hår🧙‍♀️

Faen, jeg og! Når skjedde det, liksom. 34 år.

Anonymkode: 70173...7fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 20.34):

Laser tar ikke lyse hår. Elektrolyse er perfekt når en har slike lyse og stive hår, feks på haken 😊. En tynn nål føres inn til hårsekken og det tilføres strøm som dreper den. Hårene må være et par mm lange og kommer ikke tilbake. Noen ganger må en behandle samme hår 2 ganger. Om du har så få hår kan du altså lett bli kvitt dem. Om det er du hår du har, altså helt myke, bare lange, vet jeg ikke om elektrolyse fungerer. 

så rart, hun som vokset meg sa at laser var greia, men at det gjorde j*** vondt, så jeg er skeptisk😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

så rart, hun som vokset meg sa at laser var greia, men at det gjorde j*** vondt, så jeg er skeptisk

Laser har jeg tatt, på bikinikant - det var LITT vondt, men hadde på høyeste styrke. Laser for hårfjerning sier folk flest er smertefritt. Men elektrolyse, hvor en tilfører strøm i hårsekken, på feks en følsom overleppe.. Det kan oppleves vondt ja. Laser tar ikke lyse hår, det er alle enige om

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 20.32):

Hæ?

Anonymkode: 1568d...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 20.32):

Jepp, her og 🙋🏼‍♀️ Lange mørke hår på baksida over knærne, og ett på underarmen. Nydelig😬

K43

Anonymkode: d41f7...4e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurpe hår her og.. blir flere og flere.. jeg napper og blir jeg irritert brukes høvel... laser har jeg ikke råd til. Noen er svarte og en og annen hvit. jeg legger nok mest merke til dem selv. Fått litt sånn angst for disse hårene kjenner jeg. må kjenne etter hver dag om noe har vokst ut. drit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (2 timer siden):

hurpe hår her og.. blir flere og flere.. jeg napper og blir jeg irritert brukes høvel... laser har jeg ikke råd til. Noen er svarte og en og annen hvit. jeg legger nok mest merke til dem selv. Fått litt sånn angst for disse hårene kjenner jeg. må kjenne etter hver dag om noe har vokst ut. drit. 

enig, de vokser fort, kjenner daglig!!! men har du lyse kroppshår ellers? Jeg er helt lys (rødt hår) har grå/lyse øyebryn og vipper, lyst hår på legger osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om kvinner kunne omtalt egen kropp litt mer positivt. Eller i det minste uten å karakterisere den negativt...

Anonymkode: 4ec6c...03a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk om kvinner kunne omtalt egen kropp litt mer positivt. Eller i det minste uten å karakterisere den negativt...

Anonymkode: 4ec6c...03a

Det er vel ingen som liker å ha stive hårstrå på haken sin vel? Hvordan kan det være positivt? Det betyr jo ikke at resten av meg er dritt:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også napper så å si hver dag. Bruker voks innimellom for å ta mykere, lysere hår. Hadde en runde med laser for et par år siden, men det funket ikke. Skikkelig kjipt!

Anonymkode: f5caf...767

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 21.16):

De er heldigvis lyse, men jo eldre jeg blir jo flere blir det. Er 40 nå og har hatt det siden 20 årene. Hadde vel 1-2 og nå har jeg vel 8-10. 

Jeg napper med pinsett eller vokser hos hudpleier. Men denne gangen tok det under 2 uker så er de tilbake. Før har det gått lengre tid ved voksing. 

Kan man bli kvitt disse permanet? 

IPL-behandling som du kan gjøre hjemme. smertefri og om du bruker den kun i ansiktet tar det under 5 min i uka. Jeg begynte å se ut som en geit med hakehårene mine etter at jeg fylte 35, nå er de borte 🐐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...