Gå til innhold

Flytte til Oslo med 2 åring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for absolutt ingen hjelp!😂 Ja, kjenner til de områdene og spurte da vitterlig om det var andre områder som var "rimelige", og ikke hvorvidt stedene jeg allerede har nevnt har innvandring eller kriminalitet. Jeg er selv født og oppvokst i London. Oslo har enormt lite kriminalitet, så jeg er ikke bekymret for det🥴 Og nei, vi MÅ ikke ha rekkehus. Skrev helst rekkehus. Kan ingen av dere lese?

Anonymkode: 88d94...fcd

Titt litt på Hovseter altså. Fint og relativt timelig område. 

Anonymkode: f9022...2e4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Why Oslo liksom? Du får så mye fint for et fint rekkehus og trygt sted som utenfor Oslo. I strekningen til Gardermoen så er det masse fine nye rekkehus med gode skoler. Folk begynner å flytte ut av oslo.. og jeg er en av dem

Anonymkode: b85a9...c69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Why Oslo liksom? Du får så mye fint for et fint rekkehus og trygt sted som utenfor Oslo. I strekningen til Gardermoen så er det masse fine nye rekkehus med gode skoler. Folk begynner å flytte ut av oslo.. og jeg er en av dem

Anonymkode: b85a9...c69

Why et totalt sjarmløst, nytt rekkehus på bondelandet på vei til Gardermoen, liksom? Oslo har massevis av kvaliteter, og ts er oppvokst i London. Om man skal ut av Oslo, gå heller for noe mer etablert som Nittedal, Bærum, Asker, Ås, Ski, .. 

Anonymkode: 829e0...2ae

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner som bor i Holmlia, Bjørndalen, og Bøller, og de trives. Med småbarn ja. 

https://finn.no/298273645 

Anonymkode: d53f5...a6a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 23.22):

Takk for absolutt ingen hjelp!😂 Ja, kjenner til de områdene og spurte da vitterlig om det var andre områder som var "rimelige", og ikke hvorvidt stedene jeg allerede har nevnt har innvandring eller kriminalitet. Jeg er selv født og oppvokst i London. Oslo har enormt lite kriminalitet, så jeg er ikke bekymret for det🥴 Og nei, vi MÅ ikke ha rekkehus. Skrev helst rekkehus. Kan ingen av dere lese?

Er ikke sikkert du er så enig i «lite kriminalitet» og at det ikke er et problem at ditt barn blir det eneste med norsk som morsmål i klassen når det kommer til stykket og det er ditt eget barn det er snakk om. Kjenner noen som bodde i rekkehus i nettopp et av strøkene som er nevnt, og hvor den ene parten var nettopp fra en storby i England med mye kriminalitet, og de flyttet fra dette strøket i Oslo før barna begynte på skolen fordi de så hvor det var på vei. Det var uaktuelt at de skulle gå på skole der. 
Barnet deres, TS, er bare to år ennå, og det merkes ikke på samme måte i barnehagen. Men på skolen merkes det. 
Jeg ville heller sett på en treroms, i så god skolekrets som jeg hadde hatt råd til. Glem rekkehus og leilighet over to plan. 

Anonymkode: 89e1c...502

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Ingen hjelp"? Du har da fått konstruktive forslag her, som faktisk svarer på det du spør om. Du skrev "helst rekkehus, evnt leilighet over to plan". Du etterspør også områder som er "trygt og fint", og nevner noen områder som senere blir kommentert.   Men nå mener du at Oslo har enormt lite kriminalitet, og er ikke bekymret for det. Men samtidig så er det viktig for deg at dit dere skal flytte er "trygt" (for det var jo ikke motstridende).
Kanskje du skal se på din egen formidlingsevne før du retter pekefinger mot oss som faktisk kjenner Oslo, og prøver å hjelpe?

Hvis du ikke er bekymret for kriminalitet eller bryr deg om ungen din blir den eneste/en av få etniske norske i klassen, så kan du jo bare bosette deg på Furuset. Men for meg som er fra Oslo, ville aldri anbefalt Furuset, og ville heller bodd i leilighet på Oppsal. På Oppsal får man også leiligheter over 2 plan. 

Anonymkode: 135ef...12a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nevnt andre områder for det er ikke budsjett for det med 5,5 mill til det du etterspør.

Anonymkode: bf9ea...94b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke flyttet med barn til et av de områdene du nevner. Skal du bo i Oslo med relativt lite budsjett ville jeg valgt bydel Østensjø. Manglerud/Høyenhall feks. Rolig og fint område for barn. 

Anonymkode: 51618...3f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er du finner de rekkehus leilighetene TS? Jeg er interessert . Er på leit etter ca det samme som deg og alt jeg har funnet er oppussingsobjekter til 5.5 mill når det gjelder rekkehus i oslo. Da må vi plusse på kanskje en mill til på oppussing. De fleste rekkehusene er oppi 7 mill. :( 

Anonymkode: a62cb...38a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som bor med barn på Manglerud, og der virker det som et veldig fint bomiljø, og kun en kort t-banetur til byen. Men jeg tror budsjettet tilsier at dere begynner med en leilighet og heller kjøper rekkehus om noen år. Ellers er det fremdeles sommerferiestemning på Finn, men tipper det kommer en god del i august! Prisene er også litt på vei nedover, så mulighet for noen gode kjøp utover høsten. :) 

https://privatmegleren.no/eiendom/rodelokka/3619189

Anonymkode: 5f846...0c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 0.46):

Flytt heller i Bærum. De stedene du nevner er ikke trygge. Tenk at ditt barn kommer til å vokse der og formes for resten av livet.

Anonymkode: 96c81...69b

Noen vil kanskje mene at det er en grunn til å holde seg langt unna Bærum.

Anonymkode: 040b2...ef0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 9.34):

Hvis du ikke er bekymret for kriminalitet eller bryr deg om ungen din blir den eneste/en av få etniske norske i klassen, så kan du jo bare bosette deg på Furuset. Men for meg som er fra Oslo, ville aldri anbefalt Furuset, og ville heller bodd i leilighet på Oppsal. På Oppsal får man også leiligheter over 2 plan. 

Jeg er fra Røa, bor nå på Furuset. Og det er ikke på grunn av økonomi ;)

Blir alltid litt skeptisk når folk utgir seg for å «kjenne Oslo» i disse trådene. Denne byen er stor nok til at mange kan bo her et helt liv, og likevel ikke bevege seg i de områdene de har fordommer mot.

Til TS: Jeg bor på Furuset, og synes Gamle Furuset og området rundt Verdensparken er veldig fint. Ellers er jeg mye på Høybråten, som ligger rett i nærheten. Begge deler er veldig fint og barnevennlig. Og ja; kriminaliteten i Oslo er veldig lav i et internasjonalt perspektiv, og det er selvsagt ikke noen steder i Oslo som har for mye kriminalitet til at man ikke kan bo der med barnehagebarn. Det er mange fordommer i denne tråden 😂 Mitt tips er å velge et område med fine grøntområder og god kollektivforbindelse til sentrum. Mange av de billigste områdene i Oslo oppfyller faktisk disse kriteriene.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke satse på områder litt utenfor Oslo? Lillestrøm  eller Ski? Kun 10 minutter med tog til  Oslo.  De områdene du nevner er veldig belastet, jeg ville aldri bosatt meg der med barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Blir alltid litt skeptisk når folk utgir seg for å «kjenne Oslo» i disse trådene. Denne byen er stor nok til at mange kan bo her et helt liv, og likevel ikke bevege seg i de områdene de har fordommer mot.

Til TS: Jeg bor på Furuset, og synes Gamle Furuset og området rundt Verdensparken er veldig fint. Ellers er jeg mye på Høybråten, som ligger rett i nærheten. Begge deler er veldig fint og barnevennlig. Og ja; kriminaliteten i Oslo er veldig lav i et internasjonalt perspektiv, og det er selvsagt ikke noen steder i Oslo som har for mye kriminalitet til at man ikke kan bo der med barnehagebarn. Det er mange fordommer i denne tråden 😂 Mitt tips er å velge et område med fine grøntområder og god kollektivforbindelse til sentrum. Mange av de billigste områdene i Oslo oppfyller faktisk disse kriteriene.

Jeg er fra Oslo og kjenner faktisk byen ganske godt. Folk bor, overlever, og noen trives sikkert på Furuset også, men jeg må få lov til å mene at jeg ville valgt et annet sted til tross for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 10.00):

Jeg ville ikke flyttet med barn til et av de områdene du nevner. Skal du bo i Oslo med relativt lite budsjett ville jeg valgt bydel Østensjø. Manglerud/Høyenhall feks. Rolig og fint område for barn. 

Anonymkode: 51618...3f4

Man kommer ikke i nærheten av noe rekkehus til 5,5 i bydel Østensjø, altså. Kanskje Oppsal og de to-etasjes leilighetene hadde vært en mulighet. På Manglerud er det mange 2 og 3-roms, men få 4-roms og oppover, derfor er de veldig dyre og ikke innafor budsjettet spm her er skissert. Nydelig område, har bodd på Oppsal og bor nå på Manglerud. 

Anonymkode: 4ba37...96c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kommer ikke i nærheten av noe rekkehus til 5,5 i bydel Østensjø, altså. Kanskje Oppsal og de to-etasjes leilighetene hadde vært en mulighet. På Manglerud er det mange 2 og 3-roms, men få 4-roms og oppover, derfor er de veldig dyre og ikke innafor budsjettet spm her er skissert. Nydelig område, har bodd på Oppsal og bor nå på Manglerud. 

Anonymkode: 4ba37...96c

Nei, derfor det ble foreslått at da kjøper man heller en leilighet i et område som Oppsal e.l, og kjøper seg opp til rekkehus senere når man har råd. Man får fint en bra 4-roms til 5,5 på Oppsal. 

I forhold til Furuset, så er nær hundre prosent av elevene ved barneskolen av innvandrerbakgrunn. 

https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/furuset-har-fremdeles-store-utfordringer

Jeg ønsker ihvertfall at mine barn skal gå på skole med bedre balanse med mer etnisk norske og mindre akademiske utfordringer, og det alene er grunn nok for meg til å stryke Furuset av listen. Så jeg ville prioritert miljø fremfor type bolig, og sett f.eks på Godlia, Skøyenåsen, Oppsal. 

AnonymBruker
Skrevet

Høybråten er veldig fint. Her kan det også finnes ting til rundt 5 mill. 

Jeg trivdes også veldig mye da jeg bodde på Kalbakken. Rødtvet og Ammerud er også fine områder hvor du kan finne ting til 4-5 mill. Og Vollebekl, Årvoll, Tonsenhagen. 

Anonymkode: 3ca80...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke rekkehus i en ok skolekrets for den summen. Jeg ville også valgt Rødtvet av de tre, men egentlig ikke.

Du får en romslig treroms på Manglerud, Bøler, Lambertseter e.l, fine boligstrøk.

Anonymkode: ddb63...8ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Barnehagen er ikke det egentlige problemet her - det er skolen. Det handler ikke om å bli ranet hjem fra barnehagen…. 

Anonymkode: 89e1c...502

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det stemmer :) 

Men med budsjettet til TS så blir det gjerne ordinær 3 for 5,5 mill inkl fellesgjeld.

Flermannsbolig på Kalbakken kan jo være veldig aktuelt :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...