Gå til innhold

Flytte til Oslo med 2 åring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi skal flytte til Oslo med en toåring og prøver å finne ut hvor det er trygt, fint og "rimelig". Tenker vi har rundt 5-5.5 mill, helst til rekkehus - vi er åpne for modernisering. (Evt leilighet over to plan)

Har kikket på hus på finn og sett mye rimeligere rundt Gamle Stovner, Rødtvet, Holmlia...

Hvilke steder ville du vurdert?

Anonymkode: 88d94...fcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av de stedene du nevner, så ville jeg personlig valgt Rødtvedt. 

Anonymkode: 135ef...12a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok ikke valgt det nei.

Anonymkode: bf9ea...94b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville nok ikke valgt det nei.

Anonymkode: bf9ea...94b

Haha. Så hjelpsomt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av de stedene du nevner, så ville jeg personlig valgt Rødtvedt. 

Jeg nevnte bare et par, er åpen for forslag😊

Skrevet

Får dere rekkehus for det budsjettet da?

Men ja: kjenner førre barnefamilier på Holmlia som trives og kun flytter internt :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Får dere rekkehus for det budsjettet da?

Men ja: kjenner førre barnefamilier på Holmlia som trives og kun flytter internt :) 

Ja, det finnes rekkehus for vårt budsjett 😊 kanskje mer rekkehusleilighet i noen områder

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei.

Vi skal flytte til Oslo med en toåring og prøver å finne ut hvor det er trygt, fint og "rimelig". Tenker vi har rundt 5-5.5 mill, helst til rekkehus - vi er åpne for modernisering. (Evt leilighet over to plan)

Har kikket på hus på finn og sett mye rimeligere rundt Gamle Stovner, Rødtvet, Holmlia...

Hvilke steder ville du vurdert?

Dette er jo noen av de verste stedene i Oslo

Anonymkode: 74b04...a53

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Av de du nevner ville jeg gått for Rødtvet!

Anonymkode: 829e0...2ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må tenke litt langsiktig og lese deg opp på skolekretsene. Det er gjerne de som blir utslagsgivende for om en barnevennlig bolig (typisk rekkehus) er dyr eller billig. 

Ingen av stedene du nevner har særlig mange barn med norsk bakgrunn. Hvis det betyr noe for deg, da. 

Anonymkode: f0f8e...66a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Bærum? Vi flytta fra Oslo da jeg var 2 :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytt heller i Bærum. De stedene du nevner er ikke trygge. Tenk at ditt barn kommer til å vokse der og formes for resten av livet.

Anonymkode: 96c81...69b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det finnes rekkehus for vårt budsjett 😊 kanskje mer rekkehusleilighet i noen områder

Jeg ville vurdert leilighet i Bydel Østensjø for eksempel.

De rekkehusene som legges ut til så lav pris går sjeldent for den summen, og de er de ALLER billigste.

Som betyr dårligere oppvekstvilkår. 

Reklehusene i de OK gatene og skolekretsene i samme bydeler ligger ofte 1 mill over av en grunn - det er fordi de sokner til en grei skole og har et trivelig nabolag. 

De i Bjørndal osv ville jeg personlig sett bort fra. 

Er du kjent i disse områdene siden du vurderer dem?

Holmlia er som sagt populært, men skal du ha noe i en grei gate så må du gjerne opp en million. 

Det gjelder ofte de hyggelige stedene på Stovner også - og særlig Høybråten om man sokner til Høybråten skole.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg nevnte bare et par, er åpen for forslag😊

Mtp budsjett er ikke andre forslag veldig realistisk. Jeg ville heller flyttet ut av Oslo hvis rekkehus e.l var et must, f.eks Kolbotn  Nå syns jeg Rødtvet er helt ok, mye bedre enn andre steder.

I forhold til Holmlia så syns jeg flere av områdene der kan være hyggelige, men jeg vet ikke hvordan det er å bo der selv. Det virker som det er enten eller; at folk føler seg utrygge og ender opp med å flytte, eller at de stortrives. For meg er det ikke nok balanse mellom etniske nordmenn og innvandrere til at jeg hadde ønsket at barna mine skulle vokse opp og gå på skoleder. 

Ellers ville nok jeg heller begynt i leilighet i f.eks bydel Østensjø, og heller oppgradert til rekkehus om noen år når EK og kanskje inntekt er større. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Av de områdene ville jeg valgt Holmlia. Kort vei til byen med tog, nærhet til sjøen, eller hakket lenger inn får du kanskje terrasseblokk leilighet på Ljan eller Ljabru.

Anonymkode: 45707...4a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å si det rett ut: Med det budsjettet du har, TS, så har du ikke råd til å bo i et barnevennlig, trygt og fint sted i Oslo. Du har bare råd til å bo i områder med høy andel av innvandring og fryktelig mye kriminalitet. Barnet ditt kommer også til å få det tungt på skolen, og til å føle seg utenfor som omtrent eneste norske på skolen. Ikke i klassen, men på skolen.

Det er trist, men det er fakta. Du har sikkert råd til å finne deg et oppussingsobjekt i et elendig område, men om dere kommer til å trives er en helt annen sak.

Anonymkode: 3f2be...724

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men må dere ha rekkehus nå? Hvorfor ikke heller finne et område der dere tror dere vil trives lenge og heller kjøpe en mindre leilighet der? Så kan dere oppgradere til noe litt større i samme område når barnet blir eldre og dere trenger mer plass og forhåpentligvis har spart opp litt mer penger🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for absolutt ingen hjelp!😂 Ja, kjenner til de områdene og spurte da vitterlig om det var andre områder som var "rimelige", og ikke hvorvidt stedene jeg allerede har nevnt har innvandring eller kriminalitet. Jeg er selv født og oppvokst i London. Oslo har enormt lite kriminalitet, så jeg er ikke bekymret for det🥴 Og nei, vi MÅ ikke ha rekkehus. Skrev helst rekkehus. Kan ingen av dere lese?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår ett slag for Ellingsrudåsen! Kjempe fint sted, og både Munkebekken og Nordre Fjellstad er idylliske rekkehusområder.

Begge skolene her oppe er også bra og mange barnehager.

Kort vei til kollektivtransport og en haug kjøpesnter og andre tilbud.

Og sisst men ikke minst, marka som nærmeste nabo.

Men litt usikker på om ikke rekkehusene har bikket 6 millioner nå.... Men alternativt får man store 4-5 romser til ca 4 milioner her:)

Anonymkode: 46ac6...cd7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...