AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Hei. Vi skal flytte til Oslo med en toåring og prøver å finne ut hvor det er trygt, fint og "rimelig". Tenker vi har rundt 5-5.5 mill, helst til rekkehus - vi er åpne for modernisering. (Evt leilighet over to plan) Har kikket på hus på finn og sett mye rimeligere rundt Gamle Stovner, Rødtvet, Holmlia... Hvilke steder ville du vurdert? Anonymkode: 88d94...fcd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Av de stedene du nevner, så ville jeg personlig valgt Rødtvedt. Anonymkode: 135ef...12a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Ville nok ikke valgt det nei. Anonymkode: bf9ea...94b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville nok ikke valgt det nei. Anonymkode: bf9ea...94b Haha. Så hjelpsomt. Anonymkode: 88d94...fcd 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Av de stedene du nevner, så ville jeg personlig valgt Rødtvedt. Anonymkode: 135ef...12a Jeg nevnte bare et par, er åpen for forslag😊 Anonymkode: 88d94...fcd
AprilLudgate Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Får dere rekkehus for det budsjettet da? Men ja: kjenner førre barnefamilier på Holmlia som trives og kun flytter internt 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Får dere rekkehus for det budsjettet da? Men ja: kjenner førre barnefamilier på Holmlia som trives og kun flytter internt Ja, det finnes rekkehus for vårt budsjett 😊 kanskje mer rekkehusleilighet i noen områder Anonymkode: 88d94...fcd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Vi skal flytte til Oslo med en toåring og prøver å finne ut hvor det er trygt, fint og "rimelig". Tenker vi har rundt 5-5.5 mill, helst til rekkehus - vi er åpne for modernisering. (Evt leilighet over to plan) Har kikket på hus på finn og sett mye rimeligere rundt Gamle Stovner, Rødtvet, Holmlia... Hvilke steder ville du vurdert? Anonymkode: 88d94...fcd Dette er jo noen av de verste stedene i Oslo Anonymkode: 74b04...a53 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 Av de du nevner ville jeg gått for Rødtvet! Anonymkode: 829e0...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 Du må tenke litt langsiktig og lese deg opp på skolekretsene. Det er gjerne de som blir utslagsgivende for om en barnevennlig bolig (typisk rekkehus) er dyr eller billig. Ingen av stedene du nevner har særlig mange barn med norsk bakgrunn. Hvis det betyr noe for deg, da. Anonymkode: f0f8e...66a 5 1
ThereGoesBob Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 Bærum? Vi flytta fra Oslo da jeg var 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Flytt heller i Bærum. De stedene du nevner er ikke trygge. Tenk at ditt barn kommer til å vokse der og formes for resten av livet. Anonymkode: 96c81...69b 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 Hva med Hovseter? Veldig barnevennlig område, kort vei til t-banen og gode skoler etter hva jeg har hørt https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=311740838 Anonymkode: f9022...2e4 2
AprilLudgate Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det finnes rekkehus for vårt budsjett 😊 kanskje mer rekkehusleilighet i noen områder Anonymkode: 88d94...fcd Jeg ville vurdert leilighet i Bydel Østensjø for eksempel. De rekkehusene som legges ut til så lav pris går sjeldent for den summen, og de er de ALLER billigste. Som betyr dårligere oppvekstvilkår. Reklehusene i de OK gatene og skolekretsene i samme bydeler ligger ofte 1 mill over av en grunn - det er fordi de sokner til en grei skole og har et trivelig nabolag. De i Bjørndal osv ville jeg personlig sett bort fra. Er du kjent i disse områdene siden du vurderer dem? Holmlia er som sagt populært, men skal du ha noe i en grei gate så må du gjerne opp en million. Det gjelder ofte de hyggelige stedene på Stovner også - og særlig Høybråten om man sokner til Høybråten skole. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg nevnte bare et par, er åpen for forslag😊 Anonymkode: 88d94...fcd Mtp budsjett er ikke andre forslag veldig realistisk. Jeg ville heller flyttet ut av Oslo hvis rekkehus e.l var et must, f.eks Kolbotn Nå syns jeg Rødtvet er helt ok, mye bedre enn andre steder. I forhold til Holmlia så syns jeg flere av områdene der kan være hyggelige, men jeg vet ikke hvordan det er å bo der selv. Det virker som det er enten eller; at folk føler seg utrygge og ender opp med å flytte, eller at de stortrives. For meg er det ikke nok balanse mellom etniske nordmenn og innvandrere til at jeg hadde ønsket at barna mine skulle vokse opp og gå på skoleder. Ellers ville nok jeg heller begynt i leilighet i f.eks bydel Østensjø, og heller oppgradert til rekkehus om noen år når EK og kanskje inntekt er større. Anonymkode: 135ef...12a 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 Av de områdene ville jeg valgt Holmlia. Kort vei til byen med tog, nærhet til sjøen, eller hakket lenger inn får du kanskje terrasseblokk leilighet på Ljan eller Ljabru. Anonymkode: 45707...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 For å si det rett ut: Med det budsjettet du har, TS, så har du ikke råd til å bo i et barnevennlig, trygt og fint sted i Oslo. Du har bare råd til å bo i områder med høy andel av innvandring og fryktelig mye kriminalitet. Barnet ditt kommer også til å få det tungt på skolen, og til å føle seg utenfor som omtrent eneste norske på skolen. Ikke i klassen, men på skolen. Det er trist, men det er fakta. Du har sikkert råd til å finne deg et oppussingsobjekt i et elendig område, men om dere kommer til å trives er en helt annen sak. Anonymkode: 3f2be...724 9 4
anonym111111 Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, det finnes rekkehus for vårt budsjett 😊 kanskje mer rekkehusleilighet i noen områder Anonymkode: 88d94...fcd Men må dere ha rekkehus nå? Hvorfor ikke heller finne et område der dere tror dere vil trives lenge og heller kjøpe en mindre leilighet der? Så kan dere oppgradere til noe litt større i samme område når barnet blir eldre og dere trenger mer plass og forhåpentligvis har spart opp litt mer penger🙂 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 Takk for absolutt ingen hjelp!😂 Ja, kjenner til de områdene og spurte da vitterlig om det var andre områder som var "rimelige", og ikke hvorvidt stedene jeg allerede har nevnt har innvandring eller kriminalitet. Jeg er selv født og oppvokst i London. Oslo har enormt lite kriminalitet, så jeg er ikke bekymret for det🥴 Og nei, vi MÅ ikke ha rekkehus. Skrev helst rekkehus. Kan ingen av dere lese? Anonymkode: 88d94...fcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 Jeg slår ett slag for Ellingsrudåsen! Kjempe fint sted, og både Munkebekken og Nordre Fjellstad er idylliske rekkehusområder. Begge skolene her oppe er også bra og mange barnehager. Kort vei til kollektivtransport og en haug kjøpesnter og andre tilbud. Og sisst men ikke minst, marka som nærmeste nabo. Men litt usikker på om ikke rekkehusene har bikket 6 millioner nå.... Men alternativt får man store 4-5 romser til ca 4 milioner her:) Anonymkode: 46ac6...cd7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå