Gå til innhold

Blir ikke gravid med nr 2

QFlixern

Anbefalte innlegg

Noen flere som har hatt slitt med dette, men til slutt har lyktes med graviditet? Har en på snart fire år, og har så veldig lyst på en til. Har prøvd i ca 16 mnd, og ble gravid i desember 2022. Mistet dessverre i februar. Legen vil ikke gjøre noe foreløpig, da jeg «allerede har blitt gravid to ganger, så du kan jo bli det»… 

Begynner skikkelig å miste motet, så hadde vært godt å høre noen solskinnshistorier ❤️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Teit svar fra legen. Les om sekundær infertilitet. Søk råd hos fertilitetsklinikk :) ❤️

Anonymkode: 9213a...77d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en bra ting! Det holder med 1 barn. Bedre tid og bedre økonomi. 

Anonymkode: 9f16b...339

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hør episoden Fødselspodden med Ane Dahl Torp❤️

Anonymkode: d09b1...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er en bra ting! Det holder med 1 barn. Bedre tid og bedre økonomi. 

Anonymkode: 9f16b...339

Tror ikke akkurat det var det TS ønsket å få innspill på. 

Anonymkode: 42402...6b9

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

kanskje det er for mye stress

Anonymkode: b9e86...885

Selv om folk hater at man sier det så tror jeg faktisk det er noe med det. 

Jeg ble veldig lett gravid med nr 1 og 2, men brukte 17 pp på nr 3. Var veldig stresset fordi jeg ville ha de så tett som mulig og fordi vi skulle gifte oss. Da det var 2 mnd til bryllupet tenkte jeg at nei nå gidder vi ikke prøve mer, vi får være glad for de to vi har. Vi sluttet å ha sex etter positive el.tester og jeg følte virkelig jeg slappet av og egentlig ikke ønsket å bi gravid før bryllupet fordi da kunne jeg også kose meg den kvelden. Testen ble positiv 17 dager før bryllupet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, QFlixern said:

Noen flere som har hatt slitt med dette, men til slutt har lyktes med graviditet? Har en på snart fire år, og har så veldig lyst på en til. Har prøvd i ca 16 mnd, og ble gravid i desember 2022. Mistet dessverre i februar. Legen vil ikke gjøre noe foreløpig, da jeg «allerede har blitt gravid to ganger, så du kan jo bli det»… 

Begynner skikkelig å miste motet, så hadde vært godt å høre noen solskinnshistorier ❤️

Vi slet med sekundær infertilitet. Førstemann satt på første forsøk, så vi tenkte at vi kan få nr 2 like lett... Prøvde i nesten to år, hadde i tillegg to spontanaborter i starten. Ble gravid til slutt, og fikk en nydelig gutt. Da han ble født, bestemte vi å ikke bruke prevensjon for å få (kanskje) nr 3. Ble gravid igjen ganske fort, er nå 30 uker på vei med nr 3 :)

Man han dessverre ikke noe krav til offentlig utredning før det har gått ett år uten graviditet. I tillegg kan det være ganske lang ventetid. Vi oppsøkte en privat fertilitetsklinikk (de fant ikke årsaken, men det var jo godt å gjøre noe... Ellers måtte vi vente på timen hos en offentlig gynekolog i månedsvis).

Anonymkode: 70d56...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble gravid etter bare et par måneder etter å ha sluttet med pillen med nr. 1, så tankene begynte å surre da månedene begynte å gå da vi prøvde å få nr. 2. Jeg kontaktet lege da jeg hadde prøvd i halvannet år og ble henvist til gynokolog. Det siste gynokologen sa før jeg gikk ut døren var at jeg skulle komme tilbake for å ta blodprøver etter sommerferien, med mindre ferien gjorde at jeg stresset ned og ble gravid. Etter fire ukers ferie ble jeg jammen gravid, så trengte ikke å gå tilbake 😊

Anonymkode: 32d4b...5c9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om folk hater at man sier det så tror jeg faktisk det er noe med det. 

Jeg ble veldig lett gravid med nr 1 og 2, men brukte 17 pp på nr 3. Var veldig stresset fordi jeg ville ha de så tett som mulig og fordi vi skulle gifte oss. Da det var 2 mnd til bryllupet tenkte jeg at nei nå gidder vi ikke prøve mer, vi får være glad for de to vi har. Vi sluttet å ha sex etter positive el.tester og jeg følte virkelig jeg slappet av og egentlig ikke ønsket å bi gravid før bryllupet fordi da kunne jeg også kose meg den kvelden. Testen ble positiv 17 dager før bryllupet. 

Jeg tror det er mest bullshit folk som lever i ekstremt vanskelige kår blir gravide. 

Anonymkode: bfb34...c6a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tror det er mest bullshit folk som lever i ekstremt vanskelige kår blir gravide. 

Anonymkode: bfb34...c6a

Ok, har respekt for at ikke alle mener det samme som meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 8 år mellom mine. Fikk det aldri til med andremann. Måtte ty til IVF, og da ble jeg gravid med en gang. 

Anonymkode: e681d...dee

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/24/2023 at 10:36 PM, AnonymBruker said:

Er 8 år mellom mine. Fikk det aldri til med andremann. Måtte ty til IVF, og da ble jeg gravid med en gang. 

Hvor gammel var du?😊

Anonymkode: 57d28...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 22.36):

Samme her. Men 12 år mellom mine. 
Tror (noe av) årsaken til at jeg ikke ble gravid igjen var undervekt og stress. 
Har etter ivf blitt gravid igjen naturlig én gang, men mistet i MA.

Noen av oss skal visst slite veldig med å få de barna vi ønsker oss. Nå er jeg for gammel for flere.
Klem til deg, ts❤️

Anonymkode: 69a41...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 år mellom min nr 1 og 2 (dvs prøvde i 4 år). Det ble ikke påvist noen årsaker til sekundær infertilitet. Nr 2 satt på første IVF. Har blitt spontant gravid igjen etter dette. Har ikke hatt noen spontanaborter, da.

Anonymkode: 9271b...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...