AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 Han er 44 og jeg 39. På fertilitetsutredning fant de ikke noe galt med meg, og de sa jeg bør prøve på egenhånd å få barn. Jeg vet at alderen min kan selvsagt gjøre det vanskeligere. Han fikk derimot påvist dårlig sædkvalitet og fertilitetsklinikken sa at IVF var veien frem, om han ville bli far. Vi vurderer IVF i både Norge og utlandet. Har fleksible jobber, og kan oppholde oss i utlandet i lengre perioder. Hvorfor vi vurderer utlandet er suksessrate og kostnader. Noen som har erfaringer eller argumenter å dele med oss? Anonymkode: 728dc...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg ville prøvd i Norge (offentlig) først. Hvorfor betale mye for noe man kan få veldig billig? Vær også obs på at antibiotikaresistens fort blir en problemstilling om man har vært på utenlandske sykehus. Om du ikke blir smittet, kan de likevel kreve at det tas prøver, og det er en ekstra ting å styre med. Hvis ventetiden i Norge var lang, ville jeg evt tatt et privat forsøk i mellomtiden. Anonymkode: 06b79...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Del Skrevet 24. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg ville prøvd i Norge (offentlig) først. Hvorfor betale mye for noe man kan få veldig billig? Vær også obs på at antibiotikaresistens fort blir en problemstilling om man har vært på utenlandske sykehus. Om du ikke blir smittet, kan de likevel kreve at det tas prøver, og det er en ekstra ting å styre med. Hvis ventetiden i Norge var lang, ville jeg evt tatt et privat forsøk i mellomtiden. Anonymkode: 06b79...9c7 Takk for gode råd. Trodde ikke vi kunne få hjelp i de offentlige på grunn av min alder? Anonymkode: 728dc...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for gode råd. Trodde ikke vi kunne få hjelp i de offentlige på grunn av min alder? Anonymkode: 728dc...394 Jeg mener grensen er 39. De godtar henvisning før fylte 39 år. Hva med privat i Norge? Vi gikk privat selv om alt var innenfor med alder. Rask oppstart. God oppfølging. Anonymkode: fa679...77e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Del Skrevet 24. juli 2023 Det finnes gode, etablerte private fagmiljøer for IVF/ICSI i Norge. Skal du gjennom det offentlige så kan det vel ta litt tid før du får kommet i gang, så om du vil at ting skal skje så raskt som mulig, så ville jeg gått for privat i Norge. Vi ville ikke vente, så gikk for privat. Veldig profft opplegg og vi følte oss godt ivaretatt hele veien. Anonymkode: 8999c...9a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Del Skrevet 24. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener grensen er 39. De godtar henvisning før fylte 39 år. Hva med privat i Norge? Vi gikk privat selv om alt var innenfor med alder. Rask oppstart. God oppfølging. Anonymkode: fa679...77e Takk for infoen Kan jeg spør hva dere betalte i Norge? Vi ønsker å starte raskt, særlig pga min alder, så blir nok privat Anonymkode: 728dc...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Del Skrevet 24. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes gode, etablerte private fagmiljøer for IVF/ICSI i Norge. Skal du gjennom det offentlige så kan det vel ta litt tid før du får kommet i gang, så om du vil at ting skal skje så raskt som mulig, så ville jeg gått for privat i Norge. Vi ville ikke vente, så gikk for privat. Veldig profft opplegg og vi følte oss godt ivaretatt hele veien. Anonymkode: 8999c...9a3 Takk Kan jeg også spør deg, hva dere betalte privat? Og har du en klinikk å anbefale? Anonymkode: 728dc...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for infoen Kan jeg spør hva dere betalte i Norge? Vi ønsker å starte raskt, særlig pga min alder, så blir nok privat Anonymkode: 728dc...394 Livio. Etter konsultasjon kunne vi starte rett på neste syklus; for min del var det mensen 7 dager senere og vi var i gang. Brukte 40.000kr på forsøket, 16.000kr for medisiner og 12.000kr for innsett (da vi valgte avbryte innsett på samme syklus). Vi hadde allerede gjort fertilitetsutredning på Volvat, mener det kostet rundt en 5000kr. De har også pakkeløsninger, som vi ikke tok. De var ikke så interessert i å selge det til oss da de var usikre på om det kom til å gå med IVF pga ulike faktorer vi visste om, så jeg opplevde dem som veldig rådgivende og ikke pushy på noen måte. Men vi fikk gullegget Uansett, de var tilgjengelige hele løpet, jeg følte jeg kunne ringe inn når som helst og det var veldig betryggende i en slitsom prosess. Anonymkode: fa679...77e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Del Skrevet 24. juli 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Livio. Etter konsultasjon kunne vi starte rett på neste syklus; for min del var det mensen 7 dager senere og vi var i gang. Brukte 40.000kr på forsøket, 16.000kr for medisiner og 12.000kr for innsett (da vi valgte avbryte innsett på samme syklus). Vi hadde allerede gjort fertilitetsutredning på Volvat, mener det kostet rundt en 5000kr. De har også pakkeløsninger, som vi ikke tok. De var ikke så interessert i å selge det til oss da de var usikre på om det kom til å gå med IVF pga ulike faktorer vi visste om, så jeg opplevde dem som veldig rådgivende og ikke pushy på noen måte. Men vi fikk gullegget Uansett, de var tilgjengelige hele løpet, jeg følte jeg kunne ringe inn når som helst og det var veldig betryggende i en slitsom prosess. Anonymkode: fa679...77e Tusen takk for veldig nyttig informasjon. Anonymkode: 728dc...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå