AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg elsker å dra til Syden om vinteren . Jeg er i Gran Canaria/Tenerife ofte da. Jeg reiser noen ganger alene, og da bruker jeg tiden til å reise rundt og kikke. Gjerne i kriker og alt som er å se. Har dårlig hud ( hvit hud som lett blir flekkete) derav 50 sunblocker, solhatt og heldekkende tøy. Grunnen til at jeg holder meg til disse øyene er temperaturen. Den er behagelig. Solkremen renner ikke av umiddelbart. Jeg møter sterke sanksjoner hjemme. Hvorfor er du ikke brun? Hvorfoe soler du deg ikke? Hva gjør du da? Latterliggjøring når jeg skal leie leilighet der en vinter . Hva skal du der å gjøre som ikke soler deg? Jeg er interessert i kultur, språket , landskap og bygninger svarer jeg. Blir møtt med latter. Er jeg sær og rar? Eller er der mine bekjente og kollegaer som er litt utidige? Hva tenker du om dette? Kan legge til at jeg bor i Trøndelag. Det er mye jantelov og indirekte mobbing i dette fylket. Anonymkode: c9282...e20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg elsker å dra til Syden om vinteren . Jeg er i Gran Canaria/Tenerife ofte da. Jeg reiser noen ganger alene, og da bruker jeg tiden til å reise rundt og kikke. Gjerne i kriker og alt som er å se. Har dårlig hud ( hvit hud som lett blir flekkete) derav 50 sunblocker, solhatt og heldekkende tøy. Grunnen til at jeg holder meg til disse øyene er temperaturen. Den er behagelig. Solkremen renner ikke av umiddelbart. Jeg møter sterke sanksjoner hjemme. Hvorfor er du ikke brun? Hvorfoe soler du deg ikke? Hva gjør du da? Latterliggjøring når jeg skal leie leilighet der en vinter . Hva skal du der å gjøre som ikke soler deg? Jeg er interessert i kultur, språket , landskap og bygninger svarer jeg. Blir møtt med latter. Er jeg sær og rar? Eller er der mine bekjente og kollegaer som er litt utidige? Hva tenker du om dette? Kan legge til at jeg bor i Trøndelag. Det er mye jantelov og indirekte mobbing i dette fylket. Anonymkode: c9282...e20 Nei, du er ikke sær eller rar. Det er da helt innafor å reise til syden selv om du ikke ligger å soler deg. Kos deg med kulturelle opplevelser og drit i hva andre mener. Alt folk skal legge seg oppi 🙄 Anonymkode: 8fe6d...9c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg kjenner flere som gjør som deg, så du er ikke den eneste. Har aldri tenkt på at det er noe sært eller rart. Anonymkode: a9dcb...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Del Skrevet 24. juli 2023 Synes overhode ikke du er sær. Din ferie og du gjør akkurat hva som passer deg. Jeg var i en storby i fjor. Gjorde ikke noe "fornuftig" annet enn å gå på måfå. Koste meg. Anonymkode: 1a29d...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Del Skrevet 24. juli 2023 Tror det er noe som ikke stemmer med din omgangskrets. Anonymkode: 81097...d05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Del Skrevet 24. juli 2023 Synes det høres mer ut som dine kolleger er litt rare, jeg. Jeg er en som er veldig glad i sol og varme, men det er kun fordi alt føles lettere da, ikke fordi jeg skal sole meg. Å ligge rett ut og sole meg, kan jeg faktisk ikke huske sist jeg gjorde, hverken i Norge eller utlandet. Jeg er som deg, jeg reiser for opplevelser og kultur, og gode temperaturer er en bonus. Ordentlig brun blir jeg ikke uansett, jeg blir bare litt mer beige enn jeg vanligvis er. Anonymkode: 09ef3...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 24. juli 2023 #7 Del Skrevet 24. juli 2023 Dessverre er det blitt sånn ting at man må bli brun i sommer...folk smører seg med olje... ungdom følger med når uv stråling er høyest... kjempe farlig. Jeg er 40 og aldri interessert meg i å bli brun ..jeg smører meg alltid med 50 og får farge bare ved å være ute å gå etc ... Jeg drar på ferie for å komme meg bort og kose meg... ikke bli brun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Del Skrevet 24. juli 2023 Sole seg er jo gørrkjedelig, ligge å svette og lide på en solseng for å ødelegge huden. Brunfarge er skade på huden og den varer i typ 3 uker så er man bleik igjen. Hva var vitsen? Selv liker jeg å bade men ligger ikke i sola, kan ligge litt i skyggen og lese men bruker også høy faktor. Vil ikke ødelegge huden min mer enn nødvendig. Var ikke like smart som yngre og TikTok trenden med å sole seg når uv indeksen er høyest er idiotisk. Anonymkode: de359...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Del Skrevet 24. juli 2023 Det er noe mer galt med de rundt deg enn det er med deg. Legge seg bort hva andre folk foretrekker å gjøre i egen ferie er bare veldig tonedøvt. Ikke bry deg om de, gi de snappy svar hvis de er ufine. Men - du møter neppe sanksjoner, du møter reaksjoner. Anonymkode: 7b6ae...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg elsker å dra til Syden om vinteren . Jeg er i Gran Canaria/Tenerife ofte da. Jeg reiser noen ganger alene, og da bruker jeg tiden til å reise rundt og kikke. Gjerne i kriker og alt som er å se. Har dårlig hud ( hvit hud som lett blir flekkete) derav 50 sunblocker, solhatt og heldekkende tøy. Grunnen til at jeg holder meg til disse øyene er temperaturen. Den er behagelig. Solkremen renner ikke av umiddelbart. Jeg møter sterke sanksjoner hjemme. Hvorfor er du ikke brun? Hvorfoe soler du deg ikke? Hva gjør du da? Latterliggjøring når jeg skal leie leilighet der en vinter . Hva skal du der å gjøre som ikke soler deg? Jeg er interessert i kultur, språket , landskap og bygninger svarer jeg. Blir møtt med latter. Er jeg sær og rar? Eller er der mine bekjente og kollegaer som er litt utidige? Hva tenker du om dette? Kan legge til at jeg bor i Trøndelag. Det er mye jantelov og indirekte mobbing i dette fylket. Anonymkode: c9282...e20 Jeg syns ikke du er rar. Jeg er glad i å reise gjerne steder det er varmt,men jeg ligger ikke på stranda i ørten timer. Jeg må virkelig jobbe for det om jeg vil bli brun og det har jeg ikke interesse av. Reiser heller rundt å ser meg rundt,forsatt kjekt med fin temperatur. Anonymkode: 9493f...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 24. juli 2023 #11 Del Skrevet 24. juli 2023 Det er jo helt unaturlig å ligge og bake seg i sola. Jeg reagerer veldig på sola, men hata å sole meg før da jeg tålte det også. Men liker varme til en viss grad. Det er jo utrolig kjedelig å ligge og bruke opp dagen i vannrett posisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #12 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg syntes ikke du er rar. Jeg tar spraytan før jeg drar på ferie, smører meg med f50 hver dag og bruker hatt og hater å ligge å sole meg. Anonymkode: e4457...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #13 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg hater sola! Får bare en mill fregner og brent hud selv når jeg bruker 50+ i faktor så holder meg for det meste inne eller i skyggen når det er sol og sommer Hilsen vampyren Anonymkode: ad783...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 24. juli 2023 #14 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg lurer også litt på hva slags folk du omgir deg med. Jeg solte meg nok på sommeren da jeg var tenåring på 80/90-tallet (tok også solarium, ung og dum), men de siste 25 årene har jeg brukt faktor 50 og jeg hater å sole meg. Får farge uansett, men å ligge og bake er tortur. Det er jo deilig å komme ned til varmen på vinteren uansett, og gøy å bare rusle rundt på måfå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #15 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg elsker å dra til Syden om vinteren . Jeg er i Gran Canaria/Tenerife ofte da. Jeg reiser noen ganger alene, og da bruker jeg tiden til å reise rundt og kikke. Gjerne i kriker og alt som er å se. Har dårlig hud ( hvit hud som lett blir flekkete) derav 50 sunblocker, solhatt og heldekkende tøy. Grunnen til at jeg holder meg til disse øyene er temperaturen. Den er behagelig. Solkremen renner ikke av umiddelbart. Jeg møter sterke sanksjoner hjemme. Hvorfor er du ikke brun? Hvorfoe soler du deg ikke? Hva gjør du da? Latterliggjøring når jeg skal leie leilighet der en vinter . Hva skal du der å gjøre som ikke soler deg? Jeg er interessert i kultur, språket , landskap og bygninger svarer jeg. Blir møtt med latter. Er jeg sær og rar? Eller er der mine bekjente og kollegaer som er litt utidige? Hva tenker du om dette? Kan legge til at jeg bor i Trøndelag. Det er mye jantelov og indirekte mobbing i dette fylket. Anonymkode: c9282...e20 Jeg er som deg, unngår sol og bruker SPF 50. Er i 20-årene. Jeg bruker selvbruning dagen før jeg reiser hjem. Anonymkode: 8830a...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. juli 2023 #16 Del Skrevet 24. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er interessert i kultur, språket , landskap og bygninger svarer jeg. Hva tenker du om dette? Anonymkode: c9282...e20 Sånn tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Del Skrevet 24. juli 2023 Kunne ikke falt meg inn å bry meg om hva andre gjør i ferien sin! Jeg skulle ønske jeg ble litt brunere,men har ikke tålmodighet til å ligge lenge nok i sola. Og så nøye er det ikke heller. Mye mer interessant å utforske litt på stedet man er. Du får vel bare svare at du ikke har hud som tåler det/at du heller vil gjøre andre ting. Og si ar det finnes ganske mange andre grunner til å dra på ferie,enn bare å bli brun. (Men håper virkelig ikke du får sanksjoner, det betyr straff...) Anonymkode: 5cd0d...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Del Skrevet 25. juli 2023 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg er så forundret over dem ensidige positive responsen på innlegget mitt. Det er utrolig hvor forskjellige folk er. Dette løftet meg opp . Og som noen sier . Jeg mente reaksjoner, ikke sanksjoner.😄😄 Dette var hyggelig lesing. Hilsen tråd startet Anonymkode: c9282...e20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Del Skrevet 25. juli 2023 Går fint, er lite sol der nede om vinteren. Anonymkode: 119ec...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Del Skrevet 25. juli 2023 Hvorfor må man sole seg? Anonymkode: 11248...a34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå