Gå til innhold

Kjenner du noen kristne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskjeikkedet skrev (41 minutter siden):

Det er en grunn for at det heter Dommens dag. Guds dom. 

Det der med Dommedag gir jo ikke mening. Vi kan ikke vite hvordan Gud vurderer ting. Ingen mennesker er utelukkende snille eller slemme. Sånn er det kun på film. Og er det sånn at Gud tilgir hva som helst, så lenge man ber om tilgivelse og blir frelst og ellers gjør som Gud vil? Det vil si at jeg, som er ateist, og ikke har begått noen alvorlig synd, så vidt jeg vet, ikke kommer til himmelen fordi jeg ikke tror på Gud. Mens en som har voldtatt, myrdet eller mishandlet noen, og blitt kristen, kommer til himmelen? I så fall er det jo horribelt og jeg skjønner ikke at noen kan tro på dette. 

Anonymkode: 6b13c...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskjeikkedet skrev (4 minutter siden):

Har du søkt Jesus? 
Hvem søker du når du sitter alene - ingen forstår deg- ingen kan hjelpe, eller gi deg trøst.. hvem søker du deg til da? 

Trøst for hva? Om jeg er lei meg, har jeg venner og familie. Har jeg et problem, løser jeg det selv. Jeg føler ikke et behov for en Gud i mitt liv. jeg liker bedre konkrete løsninger og ordentlige mennesker.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskjeikkedet skrev (1 minutt siden):

Hvis du tror Gud er et behov. Så tar du skammelig feil. Gud er alt. Han kjente deg før du kom i din mors mage. Han valgte nettopp deg for en grunn. Du velger Ham bort- ved å tro på at mennesket står over Gud. Hvis du ser på samfunnet idag -

så ser du hvor mennesket er på vei UTEN Gud. Og det er bare et trist syn. Og det vil bare bli verre- desto lengre mennesket kommer bort fra Gud.

Hvor er samfunnet på vei?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskjeikkedet skrev (4 timer siden):

Det er løgn.

Nei det er fakta. Psykoser og religiøse vrangforestillinger har klare likhetstrekk. Dette er det forsket på (ikke at forskning skulle være nødvendig for å se sammenhengen, da det er ganske åpenbart).

Anonymkode: f38ae...c31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror Gud er et behov. Så tar du skammelig feil. Gud er alt. Han kjente deg før du kom i din mors mage. Han valgte nettopp deg for en grunn. Du velger Ham bort- ved å tro på at mennesket står over Gud. Hvis du ser på samfunnet idag -

så ser du hvor mennesket er på vei UTEN Gud. Og det er bare et trist syn. Og det vil bare bli verre- desto lengre mennesket kommer bort fra Gud.

Gud er jo nettopp et behov. Et behov uselvstendige mennesker har for å legge sitt eget liv i hendene på noe "større enn seg selv" for å slippe å ta ansvar for eget liv.

Mennesket velger Gud, Gud velger ikke mennesket. Litt vanskelig at Gud skulle velge noe som helst da hen er et påfunn fra mennesker, på samme måte som tusser og troll...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to damer. Dei er fordømmende, snakker ned folk som er spesielle/sliter litt. Har bestemt meg for at neste gang ein av dei seier noko i den gata til meg skal eg sei at eg er ikkje kristen men eg hjelper folk som treng det og det trudde eg var viktigt for dei med eit kristent syn. Skam

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mange kristne. De fleste av dem er som alle andre bare at de tror på Gud og ikke banner. Noen er derimot ikke helt på nett for å si det sånn, veldig dømmende og prøver å prakke sin tro på andre. 

Anonymkode: 631cf...8ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskjeikkedet skrev (3 minutter siden):

Det er løgn. Som kommer fra Løgnerens far. Ingenting annet.

Det som er en løgn er at Gud finnes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Men dette skal du vite, at i de siste dager skal det komme farlige tider. For menneskene skal da være egenkjærlige, pengekjære, skrytende, overmodige, spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten aktelse for det hellige, uten naturlig kjærlighet, uforsonlige, baktalende, umåtelige, voldsomme, uten kjærlighet til det gode, svikefulle, oppfarende, oppblåste, slike som elsker sine lyster høyere enn Gud. De har skinn av gudsfrykt, men fornekter dens kraft. Slike skal du vende deg fra. Til dem hører også de som sniker seg inn i husene og fanger kvinnfolk som er nedtynget av synder og drives av mange slags lyster, som alltid vil lære, men aldri kan komme til sannhets erkjennelse.»
‭‭2 Timoteus‬ ‭3‬:‭1‬-‭7‬ ‭NB‬‬

Her er samfunnet vårt i dag.

Dette er en bok du opplever som sann, men jeg gjør ikke det. Det er en helt vanlig bok for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen. Spin sprø hele gjengen

Anonymkode: c2c2f...78e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 15.49):

Hvordan er de, i så fall? 

Anonymkode: ab756...5fb

Definer hva er en kristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskjeikkedet skrev (Akkurat nå):

Dette er også løgn fra Løgnerens far.

Hvis du tror du er selvstendig - så tar du feil. Den dagen Guds vrede kommer over menneskene- vil mennesket fremdeles ikke innse sine egne feil, synder - eller angre seg. Det sier om hvor ødeleggende stolthet og hovmod er. 

«Og jeg så da Lammet åpnet det sjette seglet - og se: Det ble et stort jordskjelv, og solen ble svart som en sekk av hår, og hele månen ble som blod. Og himmelens stjerner falt ned på jorden, som et fikentre kaster ned sine umodne fiken når det ristes av sterk vind. Og himmelen vek bort, likesom en bokrull som rulles sammen. Og hvert fjell og hver øy ble flyttet fra sitt sted. Kongene på jorden og stormennene og hærførerne og de rike og de mektige, hver trell og hver fri mann, gjemte seg i hulene og mellom berghamrene. Og de sier til fjell og klipper: Fall over oss og skjul oss for hans åsyn som sitter på tronen, og for Lammets vrede. For deres store vredesdag er kommet, og hvem kan da bli stående?»
‭‭Åpenbaringen‬ ‭6‬:‭12‬-‭17‬ ‭NB‬‬

Dette er ikke noe annet enn vrangforestillinger. LMAO 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å lese den?

Selvsagt. gamle testamentet er veldig tungt og dystert. Masse volk. Nye testamentet er lettere. Men for meg er det som eventyr.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskjeikkedet skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd å lese den?

Jeg har lest den, er like spennende som eventyrene til Asbjørnsen og Moe, og like fiktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner noen. Spin sprø hele gjengen

Anonymkode: c2c2f...78e

Enig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Dette er en bok du opplever som sann, men jeg gjør ikke det. Det er en helt vanlig bok for meg.

Ja. Det er ikke én gang en bok, men en samling av bøker. Skrevet av menn for flere tusen år siden. Noen menn satte seg senere ned for å velge ut hvilke bøker som skulle inngå og hvilke som ikke skulle få være med. Jeg la godviljen til for en del år tilbake, da jeg ble konfirmert, men jeg sliter med å forstå at noen kan tro på at dette er Guds ord. Hva om jeg var profet for veldig lenge siden og slet psykisk og trodde jeg hørte Gud snakke til meg og så ble det jeg "hørte" senere nedtegnet? Jesus trodde vel at han var Guds sønn, men om noen i dag sier de er Guds sønn, så er det psykiatri. Det var vel også ganske mange messias-ligndende profeter i Middelhavsområdet på den tiden. Jomfrufødsel, dro opp til himmelen og sånn er ikke unikt. Kristendommen har tatt litt inspirasjon her og der.

Hvem har sjekket at det som påstås er noe som Gud mener, og ikke noe som mennesker har funnet på? Det virker så naivt å tro på at det står i Bibelen, derfor er det sant. For ikke å snakke om at det som står der kan tolkes på drøssevis av ulike måter, noe er bokstavelig ment og noe er ikke, teksten er omsatt mange ganger osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal be for at du åpner hjerte til Jesus.

Og jeg håper at du en dag våkner opp og ser at du lever midt i et eventyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Det er ikke én gang en bok, men en samling av bøker. Skrevet av menn for flere tusen år siden. Noen menn satte seg senere ned for å velge ut hvilke bøker som skulle inngå og hvilke som ikke skulle få være med. Jeg la godviljen til for en del år tilbake, da jeg ble konfirmert, men jeg sliter med å forstå at noen kan tro på at dette er Guds ord. Hva om jeg var profet for veldig lenge siden og slet psykisk og trodde jeg hørte Gud snakke til meg og så ble det jeg "hørte" senere nedtegnet? Jesus trodde vel at han var Guds sønn, men om noen i dag sier de er Guds sønn, så er det psykiatri. Det var vel også ganske mange messias-ligndende profeter i Middelhavsområdet på den tiden. Jomfrufødsel, dro opp til himmelen og sånn er ikke unikt. Kristendommen har tatt litt inspirasjon her og der.

Hvem har sjekket at det som påstås er noe som Gud mener, og ikke noe som mennesker har funnet på? Det virker så naivt å tro på at det står i Bibelen, derfor er det sant. For ikke å snakke om at det som står der kan tolkes på drøssevis av ulike måter, noe er bokstavelig ment og noe er ikke, teksten er omsatt mange ganger osv.

Jeg synes også at det er interessant, at uansett er den skrevet av mennesker. Jeg har som vanlig min egen teori, og tror ikke den er skrevet som en sannhet, men historier som er ment for å illustere et poeng.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes også at det er interessant, at uansett er den skrevet av mennesker. Jeg har som vanlig min egen teori, og tror ikke den er skrevet som en sannhet, men historier som er ment for å illustere et poeng.

Og poenget er; evig liv ved troen på Jesus. Veldig enkelt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilhører en annen religion, men jeg må dessverre si at de kristne jeg har møtt har vært de verste rasistene og dømmende folka. Det er liksom bare jesus som er sann og bare de har rett. Slitsomt at de ikke ser at verden er større enn de. Det er dessverre slik mange skinnhellige folk er. Dømmende og slitsomme mennesker. 

Anonymkode: e76d9...f26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...