Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elooon
Skrevet

Hva synes du om regler om å kle på seg andre steder enn stranda, for eksempel ikke lov å gå i butikken i badeshorts/bikini? 

Jeg synes det er idiotisk!

Om jeg vil gå slik jeg går på stranda, hvorfor skal jeg ikke få lov til det? Jeg har ingen problem med å vise kroppen min.
Hvorfor kan ikke folk gå som de vil? Kan ikke ett menneske få være stolt av kroppen sin mer? Er det huden, ryggen og magen som er så fælt å vise? Ingen som går naken når de går i bikini og badeshorts. Ingen kjønnsorganer som kommer fram. Helt tullete når det skal være så ille å vise hud. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal Kansje ikke bade inne i butikken? 

Anonymkode: be505...1d5

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Men har egentlig aldri sett noen på butikken i bikini heller, så det er ingen drastisk endring hvor jeg bor om det ikke er lov nå. 

Anonymkode: c0869...dc7

• Liker 1
Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uenig med deg. Bikini i butikken eller på restauranten som noen gjør i «Syden»? Det er jo respektløst. 

Anonymkode: 942d1...61a

Hvorfor er det respektløst? Er det hud som er respektløst å vise?

AnonymBruker
Skrevet

Mangler en skrue hvis man ikke forstår man tar på seg klær inn i butikker.

Anonymkode: 6a31f...b01

• Liker 42
  • Nyttig 5
Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fine regler, det. Hårete mannerygger og gule tånegler vil jeg slippe å se når jeg handler mat.

Anonymkode: 1703b...2df

Da må folk ha bedre hygiene og barbere seg mer. At noen går rundt skikkelig hårete og med gule tånegler skal ikke gå utover alle andre. 

AnonymBruker
Skrevet
Elooon skrev (14 minutter siden):

Hva synes du om regler om å kle på seg andre steder enn stranda, for eksempel ikke lov å gå i butikken i badeshorts/bikini? 

Jeg synes det er idiotisk!

Om jeg vil gå slik jeg går på stranda, hvorfor skal jeg ikke få lov til det? Jeg har ingen problem med å vise kroppen min.
Hvorfor kan ikke folk gå som de vil? Kan ikke ett menneske få være stolt av kroppen sin mer? Er det huden, ryggen og magen som er så fælt å vise? Ingen som går naken når de går i bikini og badeshorts. Ingen kjønnsorganer som kommer fram. Helt tullete når det skal være så ille å vise hud. 

Jeg har ikke noe interesse av å se damer i string inne i en butikk... det hører hjemme på soverommet. 

Anonymkode: 351a4...0a4

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg plages fint lite av kropper, men det er en del av den sosiale kontrakten at man kler seg etter anledning. Altså bikini og bare overkropper kun i sitt rette habitat. 

Jeg blir ikke støtt av en bar, svett overkropp i butikken. Men jeg tenker at personen som har glemt å kle på seg er evneveik.

Anonymkode: 1bc45...0fb

• Liker 43
  • Nyttig 6
Skrevet

Bodde et sted hvor min nærbutikk også var stedet der båt- og badegjester handlet. 

Jeg synes det er rart at mange av dem var på butikken i bare badebukse eller bikini. Jeg kler alltid litt på meg, det er ikke så vanskelig, bare en t skjorte eller kjole over. 

Ville aldri gått på en butikk eller restaurant uten noenlunde klær på. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Elooon skrev (3 minutter siden):

Da må folk ha bedre hygiene og barbere seg mer. At noen går rundt skikkelig hårete og med gule tånegler skal ikke gå utover alle andre. 

Så det å ikke fjerne naturlig kroppsbehåring er uhygienisk? Hva annet enn rygg må man barbere for å ha god nok hygiene? Legger? Armer? Brystkasse? Hva skjedde med å kunne være stolt av kroppen sin? 🤔

Anonymkode: 14466...6f7

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Elooon said:

Det er selvsagt mye mer praktisk å ha en regel om at ingen kan gå rundt i badetøy i butikken enn å ha en regel om at "kun pene mennesker kan få gå rundt i badetøy i butikken".  Dessuten så er det upassende også for pene mennekser å gå rundt i badetøy i butikken. 

Anonymkode: d9972...46e

• Liker 32
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
Elooon skrev (9 minutter siden):

De er også stolte av kroppen sin, som du. Er det bare mennesker som har et visst utseende/hygiene som skal få lov til å gå lettkledde?

Anonymkode: 2c7aa...fe9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fine regler, det. Hårete mannerygger og gule tånegler vil jeg slippe å se når jeg handler mat.

Det er da helt normalt å handle eller gjøre andre gjøremål med sandaler eller åpne sko. Spesielt i sydligere strøk er dette omtrent eneste fottøy folk bruker året rundt. Her er det i tilfelle at neglene er gule som er problemet.

Anonymkode: 1a615...23c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i Spania hvor jeg bor så er det ikke lov å gå inn på de fleste butikker, kafeer e.l. iført shorts og bar over kropp, eller bikini/badedrakt, for eksempel. Jeg elsker den regelen.

Anonymkode: baf50...749

• Liker 25
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

En kler på seg minimum short og topp før en går i butikk. Evt en sommerkjole over badetøyet. Mange steder i «syden» vil en også bli bortvist hvis en prøver seg på badetøy i butikk. Høflighet er vel en av tingene 

Anonymkode: 1e95e...b31

• Liker 14
Skrevet

Krav om et minimum av bekledning ser jeg på som et gode og i en del tilfeller som god voksenopplæring. Alt til sin tid og sitt sted, så også "avkleddhet". 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er da helt normalt å handle eller gjøre andre gjøremål med sandaler eller åpne sko. Spesielt i sydligere strøk er dette omtrent eneste fottøy folk bruker året rundt. Her er det i tilfelle at neglene er gule som er problemet.

Anonymkode: 1a615...23c

Er kombinasjonen med svett, naken rygg,

ræv som nærmest detter ut av badetøyet,

dissende bilringer,

gule tånegler,

hår både her og der,

som gir en uappetittlig helhet jeg ikke vil se i matbutikker.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...