Gå til innhold

hvor langt/mye jogger du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor langt løper du vanligvis? Løper du før eller etter jobb? Hvor gammel er du? Og hvor lenge har du løpt? Tenker mest dere som løper 2-4 ganger i uka ca.

Er nyfrelst på jogging, og kjenner ingen andre som løper 😬 så jeg vet ikke hva folk anser som en "vanlig" joggetur etter jobb... Jeg føler ofte jeg kunne løpt enda mer, men er også redd for å overdrive siden jeg begynte løpe i mai... og løper jeg en kort tur så føler jeg at det ikke var trening... Og ja, jeg er typisk "flink pike" 😂

Anonymkode: e2a1d...924

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva tenker du er en kort og en lang tur, da? 

Anonymkode: dc0f3...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3-5 km, jogger gjerne med hunden etter jobb, er 30 år, begynte å trene igjen for et par måneder siden. Trener en del annet i tillegg. 

Anonymkode: 79ef6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en entusiast, men jogger ca. 2 ganger i uka. Er 29 og jogger i helgene eller på kvelden. Løpt av og på siden jeg var 16. Har hatt en lang pause og begynte igjen for 3 måneder siden. Da jogger jeg stort sett 3-5 km i et ok tempo. Noen ganger, kanskje 1-2 i måneden, tar jeg en langtur i et roligere tempo på 8-10 km. 

Endret av tesla123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke tenke at noe er vanlig for folk er så forskjellige og det krever opptrening over tid å komme opp i lange distanser og høy fart.

Jeg løper 3-5 ganger i uka. I ukedagene pleier jeg å løpe 6-10 km og så har jeg en litt lengre tur, som gjerne er i helga, på 15-20 km.

Liker å være med på løp, så har som regel en treningsplan for det.

Anonymkode: c8e84...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper vanligvis 3-4 ganger i uken når jeg jobber. Alt fra 6-13 km. Nå er jeg i foreldrepermisjon, og løper 5-8 km 2-3 ganger i uken 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har turnusjobb. På formiddagene før jobb blir det gjerne 7-10 km, om det blir på ettermiddagen har jeg en runde på drøye 4 km. 

Det blir kanskje 3-4 ganger i uka jeg løper, ellers går jeg gjerne en tur, helst fjelltur. Har en bratt løype rett ved huset der jeg forserer 370 høydeneter på 1.5 km. Jeg liker også å sykle.

Trener ikke for noe annet enn helse og velvære, så har ingen plan.

Anonymkode: a3807...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper etter et opplegg så det varierer på km.  Løper 3-4 ganger i uken, styrketrener i mellom. Har en hviledag helt uten trening før 2, og to hviledager med eventuelt en yogaøkt før 4.

1. intervaller (blir ca 3km)

2. 30-45min (6-8km)

3. intervaller (ca 3km)

4. langløp 10-15km.

så starter jeg på 1 igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du må ikke tenke at noe er vanlig for folk er så forskjellige og det krever opptrening over tid å komme opp i lange distanser og høy fart.

Jeg løper 3-5 ganger i uka. I ukedagene pleier jeg å løpe 6-10 km og så har jeg en litt lengre tur, som gjerne er i helga, på 15-20 km.

Liker å være med på løp, så har som regel en treningsplan for det.

Vet at alle løper forskjellig, men jeg synes det er greit å se litt hva andre faktisk løper :)

Jeg er som sagt litt "flink pike" og kan til tider føle at jeg ikke har lov kalle det trening om jeg "bare" løper 3 km. Så det er veldig godt å se at det er en distanse mange andre løper, og at man ikke "må" løpe 10km for å kalle det trening liksom :)

Har litt lyst å prøve meg på noen sånne korte distanser på maraton, men er ikke disiplinert nok til å legge treningsplan enda 🤔

Er selv 37 og løper 3-5 km nå. Ikke veldig raskt og med noen pustepauser 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver å løpe minst 30km i uka. I helgene løper en langtur på ca 15km på morgenen, resten av uka løper jeg på kvelden, da vanligvis turer på mellom 5-10 km. En gang i uka løper jeg en veldig kort tur på 2km. Følger en plan, målet er halvmaraton. Men burde fått til minst 50km i uka for dette, men det er vanskelig å finne tid til. Elsker å løpe!

Anonymkode: 32d0e...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Olive_North said:

1. intervaller (blir ca 3km)

3. intervaller (ca 3km)

Hvordan løper du intervaller - distanse, pause, antall, osv.? 

Anonymkode: c64b0...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke noe "vanlig".

Jeg løper turer på 5-15 km.

Anonymkode: fba3c...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan løper du intervaller - distanse, pause, antall, osv.? 

Anonymkode: c64b0...d7c

Jeg varierer litt

4x4 och disse har jeg kjørt i sommer

IMG_0717.jpeg

IMG_0716.jpeg

IMG_0715.jpeg

IMG_0714.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet at alle løper forskjellig, men jeg synes det er greit å se litt hva andre faktisk løper :)

Jeg er som sagt litt "flink pike" og kan til tider føle at jeg ikke har lov kalle det trening om jeg "bare" løper 3 km. Så det er veldig godt å se at det er en distanse mange andre løper, og at man ikke "må" løpe 10km for å kalle det trening liksom :)

Har litt lyst å prøve meg på noen sånne korte distanser på maraton, men er ikke disiplinert nok til å legge treningsplan enda 🤔

Er selv 37 og løper 3-5 km nå. Ikke veldig raskt og med noen pustepauser 😂

Nettopp. Flink pike er å lytte til egen kropp, løpe roligere enn du tror og øke mengde gradvis. 😉

Hvis du har lyst til å bli bedre anbefaler jeg å følge et nybegynnerprogram. Det hjelper deg å ha variasjon og holde litt igjen. Løplabbet har et fint 12-ukersprogram som er gratis:

https://www.loplabbet.no/artikler/nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nettopp. Flink pike er å lytte til egen kropp, løpe roligere enn du tror og øke mengde gradvis. 😉

Hvis du har lyst til å bli bedre anbefaler jeg å følge et nybegynnerprogram. Det hjelper deg å ha variasjon og holde litt igjen. Løplabbet har et fint 12-ukersprogram som er gratis:

https://www.loplabbet.no/artikler/nybegynner

Problemet er at kroppen min ikke sier i fra, før den har gått over grensen. 
Det eneste kroppen og hodet egentlig sier er at jeg ikke har vært bra nok. 
Jeg er oppvokst med "du klarer litt til", og at om man ikke presser seg, så har man ikke gjort nok. 

Men derfor er det veldig til hjelp å se at flere ikke løper mer enn 3-5 km, og at det er bra nok :)  For jeg prøver si til meg selv at det er bra nok med 3-5 km :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg spring i gjennomsnitt rundt ein gong i veka (ikkje noko fast, det blir når eg har tid). Då har eg ei fast runde på 11 km som eg bruker både om eg spring intervall eller rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Last ned Strava og se om du finner noen på ditt nivå. Strava fungerer på en måte som Facebook, bare det kun er trening. Meld deg også inn i løpegrupper på facebook, "løpeprat" feks. Få deg gjerne en smartklokke med pulsmåler/pulsbelte etterhvert, så kan du måle løpingen din. Jeg begynte i fjor, og løper nå langturer på 15 km, og har funnet skikkelig løpeglede. 

Anonymkode: f00cb...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...