Gå til innhold

Overvektig og prøving

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et barn på seks år, og ble gravid på første forsøk. Nå er jeg dessverre mye tyngre og faktisk ganske høy bmi. Lurer på hvor lang tid det tok før dere andre med litt fett på kroppen å bli gravide?

Anonymkode: dee06...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har dessverre ikke erfaringen🩷 men er litt i samme situasjon selv. Har litt ekstra på kroppen. Jeg tenker det er lurt å begynne å omstille seg nå, ta sunne og gode valg for seg selv som man også drar med seg inn i graviditeten. Spis sunn mat, kutt snacks og legg inn noen gode turer, drikk masse vann. Faktisk kan bare noen kg ned øke fruktbarheten mye!

Anonymkode: 3ad19...ff4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ganske mye ekstra på kroppen,men er nettopp blitt gravid igjen, og det på første forsøk :)

Anonymkode: a1fa9...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sluttet på prevensjon i oktober og fikk positiv test i mars, å vi bare tok det som det kom (testet ikke for eggløsning eller noe). 

Anonymkode: 1c577...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingen fasit. For mange går det lang tid, men for enkelte går det greit. 

Men overvekt er uansett ikke det beste for fosteret, på noen som helst måte. Det øker sannsynligheten for komplikasjoner både underveis og i barseltiden mye. 

Så man bør jobbe med overvekten før graviditet, uavhengig av hvor fertil man er. 

Anonymkode: df837...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vel jeg ble kjapt gravid alle 3 gangene, og jeg var 172 cm og ca 100 kg. 

Anonymkode: 4b791...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde bmi på 32 med sistemann og ble gravid på 1 ligg på 2,5 mnd 😛

Bmi på 30 ca med nr 2. Gravid på første forsøk, 3 ligg rundt eggløsning.

Bmi på 28 med første, da var det ikke planlagt, hadde tullet med p-ringen. Så vil si det ikke skulle så mye til da heller.

Anonymkode: acade...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt gravid 5 ganger uten assistanse som overvektig og med pcos. Det tok riktignok nesten 10 år mellom første og andre svangerskap, men de neste kom Som perler på en snor da jeg kom i 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en bmi på 36 når jeg ble gravid sist gang og da gikk det på første forsøk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner en som fikk barn nesten på første forsøk første gang. Så la hun kraftig på seg (obese). Tok ca ti år før hun klarte å få neste. Ble gravid og mistet tidlig flere ganger i løpet av de ti årene. Kanskje det kan ha hatt sammenheng med den ekstreme overvekten?

Anonymkode: 18f80...492

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk på hva du utsetter et uskyldig barn for. Er det verdt å gi et barn dårligere premisser her i livet? Jobb med å gå ned i vekt, deretter kan du prøve å bli gravid.

Anonymkode: af22b...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenk på hva du utsetter et uskyldig barn for. Er det verdt å gi et barn dårligere premisser her i livet? Jobb med å gå ned i vekt, deretter kan du prøve å bli gravid.

Omg.. Noen glemt å ta lykkepillene sine i dag eller bare null folkeskikk? 

Anonymkode: 5eb1c...226

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For en oppførsel!!!!!! 

Anonymkode: 55268...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...