Grüner Skrevet 22. juli 2023 #21 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og hvor mye er "nok"? Hvis du sier til foreldre ha "nok" så leger de igjen det de tror er nok. Være mer konkret så kanskje det hjelper på☺️ Anonymkode: 7b311...12f Minimum 3 skift for småbarn og minimum 2 skift for storbarn. Særlig bodyer og strømpebukser er det viktig for småbarn å ha nok av ettersom de søler mye.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #22 Skrevet 22. juli 2023 Vær klar for mye sykdom! Det er veldig mye sykdom første året i barnehagen. Immunforsvar og alt skal herdes 🧡 Jeg hadde ikke hatt omgangssyke siden min egen barndom, før jeg fikk barn i barnehage da han var to ☺️ Anonymkode: bafac...f46 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #23 Skrevet 23. juli 2023 Overse “småting» og bygg gode relasjoner til de som er sammens med barnet ditt hver dag. Pass på kjøkkenpraten hjemme om det er noe du er uenig i,det er utrolig hva disse små får med seg. Anonymkode: 92e1d...112
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #24 Skrevet 23. juli 2023 Ha minst to par av alt. Høstdressen, vinterdress, sko/støvler, vanter osv. Finnes ikke skitnere klær enn de som kommer fra barnehagen😆 og det må ofte vaskes daglig. Da er det greit med et ekstra sett. Ellers tenk ‘comfort before fashion’. Drit i moter og at klærne skal se mest mulig pene ut. Velg det som er best å gå for barnet og som tåler mest vann og skitt🙂 Anonymkode: ad16a...c80 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #25 Skrevet 23. juli 2023 Vent så lenge som mulig med barnehagestart. Helst til nærmere 2 år ❤️ Anonymkode: 3e733...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #26 Skrevet 23. juli 2023 Hold barnet hjemme ved sykdom! Anonymkode: 3e733...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #27 Skrevet 23. juli 2023 Stol på magefølelsen din om barnet ditt, og hva foreldreinstinktet ditt sier. Det er forskjell på barnehager og barnehageansatte, og ikke alle er like gode. Bare fordi de mener en ting, er det ikke sikkert det stemmer. Vi måtte bytte barnehage før barnet vårt fikk en god hverdag. Beste avgjørelsen vi har tatt, og vi var ikke den eneste familien med dårlige erfaringer fra den barnehagen og de ansatte der. Anonymkode: 49e98...233 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #28 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Stol på magefølelsen din om barnet ditt, og hva foreldreinstinktet ditt sier. Det er forskjell på barnehager og barnehageansatte, og ikke alle er like gode. Bare fordi de mener en ting, er det ikke sikkert det stemmer. Vi måtte bytte barnehage før barnet vårt fikk en god hverdag. Beste avgjørelsen vi har tatt, og vi var ikke den eneste familien med dårlige erfaringer fra den barnehagen og de ansatte der. Anonymkode: 49e98...233 Hva var det som foregikk i den barnehagen? Anonymkode: 7b311...12f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #29 Skrevet 23. juli 2023 Mange gode tips her! Stol på de ansatte,og snakk med dem på en ordentlig måte om du er uenig eller lurer på noe. Ikke bli sur om du blir bedt om å hente sykt barn. Mulig barnet er i bedre form hjemme,men i barnehagen med alt som skjer,mye lyd,og voksne som ikke har tid til å ha barnet på fanget hele dagen,er det ikke sikkert barnet har det så bra hvis formen ikke er helt 100. Husk at ditt barn er ett av mange. På en avdeling med 15 barn,er det mange hensyn og ta. Og du som forelder får ikke vite om hvilke hensyn som må tas for andre enn ditt barn. Har du et engstelig barn er det viktig med forberedelse og forutsigbarhet. Snakk med barnet om hva som skal skje i barnehagen om det er noe spesielt,og gjerne fortell barnet hvem som henter. Anonymkode: 219fa...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #30 Skrevet 23. juli 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Det er mange som starter i barnehage for første gang om noen uker. Hva er ditt beste hack eller tips for barnehagen til foreldre? Det kan være alt. Fra praktiske tips, beste klesplagg, beste matpakke-maten, organisering av morgenen, hva enn som måtte falle deg inn! Noen gode tips du fikk, du har eller som du skulle ønske noen hadde fortalt deg i forkant? Anonymkode: ba511...293 Når er jeg mann da og satan jeg får høre det hvis noe er feil (fordommer vett) men her er mine tips. Sett av god tid på å levere (tlf og klokke kan ligge igjen hjemme eller i bilen) 3 skift til alt av inne klær 2 ute skift som dress, regntøy sko osv. Sett av god tid til henting (tlf og klokke kan ligge igjen hjemme eller i bilen) Jeg skriver det jeg skriver med tlf og klokke for at da har også underbevisstheten din 100% fokus på ungen og du blir selv ikke stresset av pling du har fått mail, plong sjefen spør om du rekker deadline i morgen eller pling plong det er 5min til du skal være på jobb. Anonymkode: 20dca...806 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #31 Skrevet 23. juli 2023 Viktig å ha klær til forskjellig vær liggende. Ja,det høres dyrt ut,men er faktisk nødvendig. Det er ikke sikkert været er likt kl.15 som det var da du leverte kl.9 Og klærne trenger ikke være nye,dyre og med fancy merker..... Anonymkode: 219fa...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #32 Skrevet 23. juli 2023 Mitt tips som både pedleder og småbarnsmamma: snakk med personalet. Har barnet sovet dårlig? Fortell det når du leverer. Har barnet opplevd noe spennende på vei til barnehagen eller kvelden før? Fortell det. Skal dere besøke familie og venner ei helg? Fortell det. jo bedre vi kjenner barnet, og jo mer vi vet om hverdagen til barnet jo lettere er det å møte barnet. spør om alt du lurer på (bare ikke om andre barn, det får du ikke svar på allikevel). Ingen spørsmål er for dumme. Ofte går hverdagen bare videre for oss, men vi kan fort glemme ut at ikke alle foreldre vet at vi er ute hver formiddag uansett vær feks. hvis barnehagen kommer med tips og råd, ikke gå i forsvar. Dere trenger ikke ta det med dere, men som regel er det en grunn for at barnehagen gir de tipsene de gir. De vil bare barnets beste! ikke snakk dårlig om barnehagen slik barnet hører det. Det gjør at barnet også tenker dårlig om barnehagen. lever innen tidspunktet barnehagen har gitt beskjed om. Ønsker de at barnet skal være levert innen 9 så et det utrolig irriterende med de som kommer dinglende 15-30 minutt etterpå. Det er barn som gjerne har vært der 2 timer allerede, og er veldig klar for aktiviteter. Det er en kabal som skal gå opp med tidspunkter for planlagte aktiviteter, måltider, pausetid, sovetid osvosvosv. At et barn kommer for sent ødelegger planen for dagen.. hils og bli kjent med barna barnet ditt går med, småsnakk med foreldre og andre ansatte. De er en stor der av barnet ditt sin hverdag. Anonymkode: 35ab5...aed 1
kjærring Skrevet 23. juli 2023 #33 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er mange som starter i barnehage for første gang om noen uker. Hva er ditt beste hack eller tips for barnehagen til foreldre? Det kan være alt. Fra praktiske tips, beste klesplagg, beste matpakke-maten, organisering av morgenen, hva enn som måtte falle deg inn! Noen gode tips du fikk, du har eller som du skulle ønske noen hadde fortalt deg i forkant? Anonymkode: ba511...293 -Lag matpakkene kvelden før, om det lar seg gjøre selvsagt. -Ha for skiftetøy. Jeg har alltid 5 skift, da slipper jeg å huske å ta med annenhver dag. -Merk ALT. gjerne på flere steder -Send med en zip lock pose med kremer, pudder, hårstrikk, spenner o.l så har barnet ditt i barnehagen. -Matpakkene her består som oftest av : brødskive, egg, frukt, yoghurt. På fredager får hun med ei lita kjeks eller en fruktstang. -Beste klær: Viking, Ecco eller Okaki i sko. Kattnakken i regntøy Kuling i regnklær og skallklær Reima i vinterdress Beckmann sekk Sistema matbokser Kivat luer Hestra votter Lillelam i ull Reflex ullundertøy 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #34 Skrevet 23. juli 2023 kjærring skrev (2 timer siden): -Lag matpakkene kvelden før, om det lar seg gjøre selvsagt. -Ha for skiftetøy. Jeg har alltid 5 skift, da slipper jeg å huske å ta med annenhver dag. -Merk ALT. gjerne på flere steder -Send med en zip lock pose med kremer, pudder, hårstrikk, spenner o.l så har barnet ditt i barnehagen. -Matpakkene her består som oftest av : brødskive, egg, frukt, yoghurt. På fredager får hun med ei lita kjeks eller en fruktstang. -Beste klær: Viking, Ecco eller Okaki i sko. Kattnakken i regntøy Kuling i regnklær og skallklær Reima i vinterdress Beckmann sekk Sistema matbokser Kivat luer Hestra votter Lillelam i ull Reflex ullundertøy Viking er stive og noen smale, Ecco er smale, så ikke best for alle. Kattnakken har stivt regntøy. Kuling har stivt skalltøy. Reima vinterluer er bedre en kivat, bedre passform og mer praktisk uten dusker og dill. Mange har godt ullundertøy, vil dog fraråde Pier Robert, de er så tynne og longsene veldig trange og smale. Anonymkode: 7b311...12f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #35 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Viking er stive og noen smale, Ecco er smale, så ikke best for alle. Kattnakken har stivt regntøy. Kuling har stivt skalltøy. Reima vinterluer er bedre en kivat, bedre passform og mer praktisk uten dusker og dill. Mange har godt ullundertøy, vil dog fraråde Pier Robert, de er så tynne og longsene veldig trange og smale. Anonymkode: 7b311...12f Jeg tenker at et godt tips er å se hva som funker best på eget barn. Noen er lange og smale, noen er veldig varme av seg, noen barn hater å ha noe rundt halsen ref. luene. Anonymkode: 2eab3...2b7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #36 Skrevet 23. juli 2023 - Finn frem klær og utstyr kvelden i forveien så slipper du bruke ekstra med tid på det om morgenen. - Ha godt med skift, vi pakker alt i ziplock poser som er merket med hva de inneholder. Genser/body/T-skjorte i en, bukser/shorts i en, sokker og undertøy i en osv. Anonymkode: 8fd59...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #37 Skrevet 23. juli 2023 kjærring skrev (5 timer siden): -Lag matpakkene kvelden før, om det lar seg gjøre selvsagt. -Ha for skiftetøy. Jeg har alltid 5 skift, da slipper jeg å huske å ta med annenhver dag. -Merk ALT. gjerne på flere steder -Send med en zip lock pose med kremer, pudder, hårstrikk, spenner o.l så har barnet ditt i barnehagen. -Matpakkene her består som oftest av : brødskive, egg, frukt, yoghurt. På fredager får hun med ei lita kjeks eller en fruktstang. -Beste klær: Viking, Ecco eller Okaki i sko. Kattnakken i regntøy Kuling i regnklær og skallklær Reima i vinterdress Beckmann sekk Sistema matbokser Kivat luer Hestra votter Lillelam i ull Reflex ullundertøy Ikke enig i dette nei Anonymkode: e3af4...b24
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #38 Skrevet 23. juli 2023 Jeg er nylig ferdig med barnehage for to barn, og i retrospekt er det viktigste fra den tiden relasjonene med andre familier som vi har tatt med oss videre i skolehverdagen. Matpakke og skiftetøy ordner seg, men å finne barn med kjemi med ditt barn som også har foreldre dere liker er helt gull for å få hverdagen til å gå opp. Vi kan hente for hverandre, låne skiftetøy som er glemt, bistå med levering på aktiviteter, kan møtes til felles middag etter barnehagen en fredag osv. Anonymkode: 58181...c09
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #39 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 18.40): Og hvor mye er "nok"? Hvis du sier til foreldre ha "nok" så leger de igjen det de tror er nok. Være mer konkret så kanskje det hjelper på☺️ Anonymkode: 7b311...12f Hos oss får nye foreldre et skriv om hva vi anbefaler å ha i hyllene og der står også nevnt hvor mange klesskift. Mange foreldre er flinke og følge dette men dessverre ikke alle. Anonymkode: 55591...f91
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #40 Skrevet 23. juli 2023 Dropp penklær i barnehagen 🫢 Her sendes barna ivei i ullundertøy fra høsten og ut våren. Ulltrøye/ body , longs/tights og sokker i ull. De skal være mye i aktivitet, og det er viktig med behagelig tøy som funker både når det er kaldt og varmt. Ull regulerer bra, og holder på varmen om man blir våt😊 Jeg bruker Name it og Hust and Claire. Anonymkode: f1085...783
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå