Gå til innhold

Er det egentlig så feil å være "needy"??? Noen som forstår hvorfor noen blir needy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker at det kan ha med ... la meg ta ett eksempel...

Når du har gått i ørken uten vann og mat og når du endelig kommer til ett hus hvor du får servert mat og drikke så vil det oppføreselen du har da være helt anderledes enn når du sitter til vanlig rundt middagsbordet. 

Eller tar jeg feil ?

Tenker at de som blir oppfattet som needy er folk som har gått i en emosjonell ørken for ja måneder og år og er helt utsultet på oppmerksomhet, ømhet, kjærlighet og nærhet. De som har dette hver dag vil ha en helt annen oppførsel  eller en som er vant til å få dekket disse behovene lett blir ikke needy. 

Det er helt menneskelig i mitt hodet at man blir needy når man er utsultet på oppmerksomhet, kjærlighet, ømhet og nærhet. Det er naturlig. Men det skal selvsagt spilles spill. Man må ikke være for needy osv osv... enda det er helt naturlig mennesklig reaksjon akkurat som med mat hvis man ikke har fått mat på en stund. Jeg vil også tro da i begynnelsen av en dating periode at de vil bli veldig på for de øyner jo håp om å få dekket noen av disse behovene og at det vil føles veldig intenst for den andre part, men gitt det litt tid så vil jeg tro det hadde normalisert seg når får dekket noen av disse behovene. Mulig jeg tar feil. 

Anonymkode: 4b932...f3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du har gått i ørken uten vann og mat og når du endelig kommer til ett hus hvor du får servert mat og drikke så vil det oppføreselen du har da være helt anderledes enn når du sitter til vanlig rundt middagsbordet. 

Eller tar jeg feil ?

Tenker at de som blir oppfattet som needy er folk som har gått i en emosjonell ørken for ja måneder og år og er helt utsultet på oppmerksomhet, ømhet, kjærlighet og nærhet. De som har dette hver dag vil ha en helt annen oppførsel  eller en som er vant til å få dekket disse behovene lett blir ikke needy. 

Det er helt menneskelig i mitt hodet at man blir needy når man er utsultet på oppmerksomhet, kjærlighet, ømhet og nærhet. Det er naturlig. Men det skal selvsagt spilles spill. Man må ikke være for needy osv osv... enda det er helt naturlig mennesklig reaksjon akkurat som med mat hvis man ikke har fått mat på en stund. Jeg vil også tro da i begynnelsen av en dating periode at de vil bli veldig på for de øyner jo håp om å få dekket noen av disse behovene og at det vil føles veldig intenst for den andre part, men gitt det litt tid så vil jeg tro det hadde normalisert seg når får dekket noen av disse behovene. Mulig jeg tar feil. 

Du har selvfølgelig mye rett i det du skriver, men likefullt er det et faktum at needy og klamrende oppførsel oppleves unbehagelig og klaustrofobisk av mange som blir utsatt for slikt. At du er sulten eller tørst er det langt større aksept for. Selv må jeg si at en needy mann som maser og sender meldinger døgnet rundt er absolutt turn off.

Anonymkode: 4eb01...933

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med hun over her. En needy mann er ekstremt turn off. Her handler det om å klare å sette egne behov til sides, lese og forstå hvordan en påvirker andre og handle deretter. Full skjerpings til både needy damer og menn!

Anonymkode: 9565a...01c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller tar jeg feil ?

Trengende eller uavhengig er ordet du ikke kan på norsk. Vær så god. 

Anonymkode: 0d9f7...5e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Enig med hun over her. En needy mann er ekstremt turn off. Her handler det om å klare å sette egne behov til sides, lese og forstå hvordan en påvirker andre og handle deretter. Full skjerpings til både needy damer og menn!

At needy menn er turn off kommer ene og alene av at kvinner ikke tiltrekkes av menn de lett kan få. Stortsett tiltrekkes kvinner kun av menn de IKKE kan få, og som er 2-5 hakk bedre enn dem selv. I ny og ne får de også ligge med en slik mann fordi menn av og til ryker på en smell og ligger med en granat. Og vipps, så tror damene at en slik mann er innen rekkevidde.

Anonymkode: 0227d...cb0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At needy menn er turn off kommer ene og alene av at kvinner ikke tiltrekkes av menn de lett kan få. Stortsett tiltrekkes kvinner kun av menn de IKKE kan få, og som er 2-5 hakk bedre enn dem selv. I ny og ne får de også ligge med en slik mann fordi menn av og til ryker på en smell og ligger med en granat. Og vipps, så tror damene at en slik mann er innen rekkevidde.

Kvinner liker trygghet og selvsikkerhet.

I tillegg til usikkerheten, viser en needy mann desperasjon, og evnen til å ta hva som helst.

For kvinner er en relasjon bundet opp med mye større risiko. Graviditet osv.

Vi MÅ holde oss unna de det er noe galt med. 

Ikke alle gener bør spres.

Anonymkode: 3dad4...558

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Eller tar jeg feil ?

Det handler da ikke om å være utsultet på oppmerksomhet.

Men frykt for å være needy er er noe som har oppstått med datingappene. Det finnes flere kronikker som nevner dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sier helt åpenbart en needy mann 🤣🤣

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ingen erfaring med needy menn, men har flere med needy kvinner. I mine tilfeller har kvinnene kvalt meg med bekreftelseskjør i en tidlig fase av bekjentskapet, noe som har gjort at jeg har avviklet. Dette har skjedd etter første gangs sex, hvor jeg overhodet ikke har lovt bort noe, men sett på det som en del av det å bli kjent. Det skal sies at jeg er en person som trenger egentid.

Det sagt kjenner jeg menn som trives godt "innåt kjerringbaken", dvs. at de er ikke å nå for omverdenen/kompiser når de er i et nytt forhold, så vi er forskjellige.

Anonymkode: e6ee5...6b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Trengende eller uavhengig er ordet du ikke kan på norsk. Vær så god. 

Anonymkode: 0d9f7...5e5

Hele poenget med å være i forhold er jo at man er der for hverandre. At man betyr noe spesielt for partneren. Hvis det er for mye å be om kan man forbli singel 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kiloijdh skrev (56 minutter siden):

Hele poenget med å være i forhold er jo at man er der for hverandre. At man betyr noe spesielt for partneren. Hvis det er for mye å be om kan man forbli singel 

Må man bekrefte opp til flere ganger daglig at den andre er spesiell? Eller tilbringe ethvert våkent minutt utenom arbeid med vedkommende?

Anonymkode: 2a8ed...0e9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må man bekrefte opp til flere ganger daglig at den andre er spesiell? Eller tilbringe ethvert våkent minutt utenom arbeid med vedkommende?

Helt uaktuelt.

Anonymkode: 4d3ec...57d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt uaktuelt.

Anonymkode: 4d3ec...57d

Helt enig.

Det var en tråd for en liten tid tilbake hvor en gutt beskrev en kjæreste som begynte å grine hver gang han hadde tenkt å finne på noe med kompisene, hun ville helst at de skulle være sammen hele tiden. Det endte ofte opp med at han måtte avlyse planene fordi hun ikke taklet å ikke være med ham. Rimelig klengete og kvelende å måtte befinne seg i en slik relasjon.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På måten du beskriver det så skulle man kunne anta at needyness er forbigående; når personen har fått fylt «kvoten» eller lageret sitt så slutter man å være needy, men det er ofte ikke tilfellet. 

Needy er ofte et resultat av ting som: usikkerheter, frykt for å bli forlatt, kontroll behov, mindreverdighetskomplekser, emosjonell mangler eller i verste tilfeller: personlighetsforstyrrelser. Det er ekstremt uattraktivt og det er ekstremt slitsomt i lengden.

Jeg skyr det som pesten med viten og vilje

Endret av Snickersogtwist
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som er for needy går utover min frihet, personlig space og psyke når de aldri slutter mase. Jeg trekker meg unna når jeg opplever det.

Anonymkode: 0acbb...3cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er ikke behovene men timingen. Uansett hvor ensomt å fælt man har det kan man ikke legge ansvaret for å ordne opp i de vonde følelsene på et villt fremmed menneske, eller noen man knapt kjenner. Jeg vil helst ha en mann som liker å prate med meg og helst vil være med med meg mest mulig, men jeg blir engstelig eller sint når noen krever ekstremt mye oppmerksomhet fra første kontakt. Da er der ingen reell relasjon eller tillitt tilstede.

Anonymkode: 2b031...0e6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig.

Det var en tråd for en liten tid tilbake hvor en gutt beskrev en kjæreste som begynte å grine hver gang han hadde tenkt å finne på noe med kompisene, hun ville helst at de skulle være sammen hele tiden. Det endte ofte opp med at han måtte avlyse planene fordi hun ikke taklet å ikke være med ham. Rimelig klengete og kvelende å måtte befinne seg i en slik relasjon.

Da er hun ikke needy, men sjalu og redd for å bli forlatt

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes en mellomting. Det er ikke mye hyggelig å være i "forhold" med noen der det går måneder mellom hver gang den andre viser kjærtegn eller kommer med noen fine ord. Ingen kan lese tanker, og det holder ikke at den andre tenker at h*n er glad i deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neida nå har du lagd deg en «sannhet» som ikke er sannhet.

needy betyr som oftest at den personen er veldig lite selvstendig, og det er turnoff.

Anonymkode: cc1e2...c25

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være needy er ikke det samme som å virke interessert altså. Det er å være uselvstendig, usikker og trengende. Egenskaper de færreste ser etter i en partner... 

Anonymkode: d9fbe...e14

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller tar jeg feil ?

De fleste damer i langvarige forhold er needy. Ekstremt lite tiltrekkende. Helt grusomt faktisk. Fatter ikke at mange av disse mennene holder ut.

Anonymkode: 20406...5c2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...