Gå til innhold

Er det egentlig så feil å være "needy"??? Noen som forstår hvorfor noen blir needy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å være veldig klengete kan ha Kansje ha noe med at man ikke orker å ta ansvar for å ha det fint alene. Ved å tenke at man trenger andre til å "se" en kan være utmattende for mange, spesielt om man har mange barn eller feks krevende mennesker ellers i livet. De aller fleste voksne trenger at andre voksne tar ansvar for eget liv. Det vil si psykisk, sosialt, karriere, hjemme, stressnivå osv. Det beste er å tenke at ja nå er jeg lei meg så jeg tar å hviler meg, eller går en lang tur, eller sover litt og spiser, og så kan jeg snakke med xx neste uke når jeg har roet meg ned og forstått meg på det her. 

Man må kunne regulere egne følelser som voksen. Men mange voksne greier ikke det. :)

Endret av lillevill
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må man bekrefte opp til flere ganger daglig at den andre er spesiell? Eller tilbringe ethvert våkent minutt utenom arbeid med vedkommende?

Anonymkode: 2a8ed...0e9

Ja.

Anonymkode: 3ec96...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tenker at det kan ha med ... la meg ta ett eksempel...

Når du har gått i ørken uten vann og mat og når du endelig kommer til ett hus hvor du får servert mat og drikke så vil det oppføreselen du har da være helt anderledes enn når du sitter til vanlig rundt middagsbordet. 

Eller tar jeg feil ?

Tenker at de som blir oppfattet som needy er folk som har gått i en emosjonell ørken for ja måneder og år og er helt utsultet på oppmerksomhet, ømhet, kjærlighet og nærhet. De som har dette hver dag vil ha en helt annen oppførsel  eller en som er vant til å få dekket disse behovene lett blir ikke needy. 

Det er helt menneskelig i mitt hodet at man blir needy når man er utsultet på oppmerksomhet, kjærlighet, ømhet og nærhet. Det er naturlig. Men det skal selvsagt spilles spill. Man må ikke være for needy osv osv... enda det er helt naturlig mennesklig reaksjon akkurat som med mat hvis man ikke har fått mat på en stund. Jeg vil også tro da i begynnelsen av en dating periode at de vil bli veldig på for de øyner jo håp om å få dekket noen av disse behovene og at det vil føles veldig intenst for den andre part, men gitt det litt tid så vil jeg tro det hadde normalisert seg når får dekket noen av disse behovene. Mulig jeg tar feil. 

Anonymkode: 4b932...f3a

Det er motsatt. En person er needy når den får jevnlig "spise" men aldri blir "mett". 

Anonymkode: 3314a...7cd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja.

Anonymkode: 3ec96...481

Da tenker jeg man skal fokusere på å finne en god psykolog før man tenker på kjæreste.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En person er needy og klengete fordi de ikke tar ansvar for den tomhetsfølelsen de har, eller den frykten, de blir jo ikke mett på omtanke og kjærlighet, det de trenger er så mye større og dypere  

Anonymkode: 1a53b...551

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tenker jeg man skal fokusere på å finne en god psykolog før man tenker på kjæreste.

Jeg kan svare for meg selv. Jeg er selvstendig person og klarer meg selv. Men å få bekreftelse fra det andre kjønn er fint når man er i start fasen og prøver å bli kjent og føle at man er bra nok lissom og om de er ute etter det samme som en selv... folk som aldri skal ha kontakt vil aldri bli tatt som noe seriøst for min del i hvertfall. Da tolker jeg det til at de ikke er interessert. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (12 minutter siden):

Jeg kan svare for meg selv. Jeg er selvstendig person og klarer meg selv. Men å få bekreftelse fra det andre kjønn er fint når man er i start fasen og prøver å bli kjent og føle at man er bra nok lissom og om de er ute etter det samme som en selv... folk som aldri skal ha kontakt vil aldri bli tatt som noe seriøst for min del i hvertfall. Da tolker jeg det til at de ikke er interessert. 

Det var snakk om å søke bekreftelse flere ganger daglig og å forvente at man tilbringer hvert ledige minutt utenom arbeid sammen. Det er virkelig ikke et tegn på en stabil psyke.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var snakk om å søke bekreftelse flere ganger daglig og å forvente at man tilbringer hvert ledige minutt utenom arbeid sammen. Det er virkelig ikke et tegn på en stabil psyke.

ikke det inntrykket jeg får av det som skrives på kg.. hvis en sender en melding for mye fordi man ikke hører noe fra den andre part så er man automatisk stemplet som "needy". 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

ikke det inntrykket jeg får av det som skrives på kg.. hvis en sender en melding for mye fordi man ikke hører noe fra den andre part så er man automatisk stemplet som "needy". 

Og ofte finner personer som trenger litt mer bekreftelse og nærhet folk som absolutt ikke takler det. Jeg har aldri vært så needy som da jeg var sammen med noen som nektet å gi meg noe som helst form for bekreftelse som smil, klemmer,  toveis samtaler osv. Han bare ble drit kald og snudde meg helt ryggen. I stede for å gå, trodde jeg at jeg måtte jobbe hardt for å få ham til å åpne seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og ofte finner personer som trenger litt mer bekreftelse og nærhet folk som absolutt ikke takler det. Jeg har aldri vært så needy som da jeg var sammen med noen som nektet å gi meg noe som helst form for bekreftelse som smil, klemmer,  toveis samtaler osv. Han bare ble drit kald og snudde meg helt ryggen. I stede for å gå, trodde jeg at jeg måtte jobbe hardt for å få ham til å åpne seg. 

det er en annen variant ja da skjønner jeg jo at en blir needy og oppfattes som needy, men det er jo en helt normal menneskelig reaksjon i mitt hodet og burde ikke blitt sett negativt på. Men sånne opplevelser lærer man av da til man møter på noen som er likedan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (3 minutter siden):

Nå snakket jeg om hva jeg hadde svart på i det innlegget du siterte.

312B62EB-8D6B-4862-A271-0E734D2F57CF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (2 minutter siden):

det er en annen variant ja da skjønner jeg jo at en blir needy og oppfattes som needy, men det er jo en helt normal menneskelig reaksjon i mitt hodet og burde ikke blitt sett negativt på. Men sånne opplevelser lærer man av da til man møter på noen som er likedan. 

Nettopp, det å bli utestengt så er dette en normal reaksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som en som tidligere har oppført seg needy så skjønner jeg godt at kvinner skygger banen. Er man desperat så ender man jo opp med å gå etter kvinner man egentlig ikke er interessert i. Er vel få kvinner som er interessert i å være forsøkskanin.

Anonymkode: 05cc6...2f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (26 minutter siden):

Det er dessuten en viss forskjell på å sende en ny melding etter mange timer eller neste dag, og dem som sender ny melding eller flere fordi vedkommende ikke har svart i løpet av en halvtime. Det siste kan tolkes som «needy».

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dessuten en viss forskjell på å sende en ny melding etter mange timer eller neste dag, og dem som sender ny melding eller flere fordi vedkommende ikke har svart i løpet av en halvtime. Det siste kan tolkes som «needy».

Nei da maser du😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En person er needy og klengete fordi de ikke tar ansvar for den tomhetsfølelsen de har, eller den frykten, de blir jo ikke mett på omtanke og kjærlighet, det de trenger er så mye større og dypere  

Du har kanskje lest litt for mye amerikansk selvhjelpslitteratur? Bekreftelsesbehov og skjør selvfølelse er i liten grad noe man påfører seg selv, og i enda mindre grad noe man kan bestemme seg for å bli kvitt. Begrepet «personliig ansvar» er forsiktig sagt malplassert i en slik sammenheng.

Anonymkode: 4eb01...933

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du har kanskje lest litt for mye amerikansk selvhjelpslitteratur? Bekreftelsesbehov og skjør selvfølelse er i liten grad noe man påfører seg selv, og i enda mindre grad noe man kan bestemme seg for å bli kvitt. Begrepet «personliig ansvar» er forsiktig sagt malplassert i en slik sammenheng.

Anonymkode: 4eb01...933

Man kan bestemme seg for å forsøke å gjøre noe med det, for eksempel oppsøke psykolog og få hjelp til dette.

Man kan ikke legge sitt eget problem på andre ved å ustanselig kreve oppmerksomhet og bekreftelse fra dem. Ens eget velvære og selvbilde kan ikke baseres på at andre mennesker må oppføre seg på en gitt måte, ellers faller det hele i grus.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan bestemme seg for å forsøke å gjøre noe med det, for eksempel oppsøke psykolog og få hjelp til dette.

Man kan ikke legge sitt eget problem på andre ved å ustanselig kreve oppmerksomhet og bekreftelse fra dem. Ens eget velvære og selvbilde kan ikke baseres på at andre mennesker må oppføre seg på en gitt måte, ellers faller det hele i grus.

Jeg har aldri møtt noen som gjør dette 100% 

Anonymkode: 0c7bf...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ganske nådeløs når det gjelder needy menn, ofte ser jeg en tendens der de og viser mye usikkerhet og sjalusi, graver i fortiden min etter tidligere sexpartnere osv, alle som oppfører seg slikt blir dumpet, da jeg får panikk og ser for meg hvordan livet mitt blir skrellet vekk mer en slik kvelende person.

Hvorfor de er sånn handler nok om at de har en engstelig tilknytning, så du kan lese deg litt opp om anxious attachment. 

Anonymkode: e85a3...8a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...