AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Del Skrevet 21. juli 2023 Jeg har ikke hatt et spesielt godt liv selv, eller hatt et godt liv. Men likevel har jeg klart å komme gjennom livet, rolig og forsiktig. Jeg fikk uføre pensjon som en ung mann på 28, nå er jeg en gammel mann på 57. Jeg har en dårlig rygg, som gjør det tungt å sykle hjem med 8-12 liter cola. Men man bør ønske å få mer ut av livet enn bare å komme gjennom det uten for mange problemer. Men noen ganger kan det være godt nok å komme gjennom en lang måned eller et år uten at noe spesielt skjer. Mitt beste råd er fortsatt å prøve å løse de enklere problemene først, som fører til mistrivsel. Dette kan være å få mer søvn om natten, spise ordentlig mat, slutte å stresse så mye og få mer ro og hvile. Å spare opp penger. Bruke mer tid på å være sammen med andre mennesker sosialt. Unngå å drikke for mye alkohol hver uke og måned. Ikke bruke ulovlige stoffer i helgene. Hvis man har en økonomi som er ødelagt som min, med dårlig dyre gjeld og lav inntekt og er glad i cola, er det noe som tar mange ÅR å rette opp. Hvis man er veldig overvektig, tar det også måneder eller år å gå ned i vekt. Dette er noen ting i livet man bare ikke kan gjøre noe med med en gang. For eksempel, hvis man har en gjeld på 100.000 kroner eller 200.000 kroner, så forsvinner den ikke bare slik. Heller ikke overvekten på 30-50 kilo. Anonymkode: 065eb...3ae 5 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke hatt et spesielt godt liv selv, eller hatt et godt liv. Men likevel har jeg klart å komme gjennom livet, rolig og forsiktig. Jeg fikk uføre pensjon som en ung mann på 28, nå er jeg en gammel mann på 57. Jeg har en dårlig rygg, som gjør det tungt å sykle hjem med 8-12 liter cola. Men man bør ønske å få mer ut av livet enn bare å komme gjennom det uten for mange problemer. Men noen ganger kan det være godt nok å komme gjennom en lang måned eller et år uten at noe spesielt skjer. Mitt beste råd er fortsatt å prøve å løse de enklere problemene først, som fører til mistrivsel. Dette kan være å få mer søvn om natten, spise ordentlig mat, slutte å stresse så mye og få mer ro og hvile. Å spare opp penger. Bruke mer tid på å være sammen med andre mennesker sosialt. Unngå å drikke for mye alkohol hver uke og måned. Ikke bruke ulovlige stoffer i helgene. Hvis man har en økonomi som er ødelagt som min, med dårlig dyre gjeld og lav inntekt og er glad i cola, er det noe som tar mange ÅR å rette opp. Hvis man er veldig overvektig, tar det også måneder eller år å gå ned i vekt. Dette er noen ting i livet man bare ikke kan gjøre noe med med en gang. For eksempel, hvis man har en gjeld på 100.000 kroner eller 200.000 kroner, så forsvinner den ikke bare slik. Heller ikke overvekten på 30-50 kilo. Anonymkode: 065eb...3ae Takk for at du deler ❤️ tror det du sier om "enklere " problemer er veldig fornuftig. Hvis mye er uoverskuelig fokuser på basalbehovene, søvn, mat, litt mosjon. Håper du kan få et rolig liv med ikke altfor mye økonomiske belastninger fremover. Anonymkode: f9689...e82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Del Skrevet 22. juli 2023 Colamannen gjør comeback i en ny fantastisk tåd😎 Anonymkode: 2ffbb...fea 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg går gjennom lageret mitt av toalettpapir sent på torsdags kveld klokken 23.30. Jeg kjøper to store pakker toalettpapir til 25 kr. per stykk i helgen, så jeg har 60 ruller toalettpapir i stuen min. Hvis man bruker 1 rull toalettpapir hver 3. dag, vil 60 ruller vare i 180 dager, eller omtrent 1/2 år? Men jeg tror ikke det kan stemme. Jeg tror ikke at man bruker 1 rull toalettpapir hver 2. dag eller 15 ruller på en måned. Jeg er over 40 kilo overvektig, så jeg trenger ikke så mye mat for å overleve en lang periode. Jeg kan nok overleve i 1/2 år med 20 kilo ris og 10 kilo pasta. Anonymkode: 065eb...3ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Del Skrevet 28. juli 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg går gjennom lageret mitt av toalettpapir sent på torsdags kveld klokken 23.30. Jeg kjøper to store pakker toalettpapir til 25 kr. per stykk i helgen, så jeg har 60 ruller toalettpapir i stuen min. Hvis man bruker 1 rull toalettpapir hver 3. dag, vil 60 ruller vare i 180 dager, eller omtrent 1/2 år? Men jeg tror ikke det kan stemme. Jeg tror ikke at man bruker 1 rull toalettpapir hver 2. dag eller 15 ruller på en måned. Jeg er over 40 kilo overvektig, så jeg trenger ikke så mye mat for å overleve en lang periode. Jeg kan nok overleve i 1/2 år med 20 kilo ris og 10 kilo pasta. Anonymkode: 065eb...3ae Er du helt sikker? Har du tatt høyde for tilfeller av forstoppelse og/eller diare? Det er tilrådelig å analysere og planlegge for samtlige kasus i Bristolskalaen. I gjennomsnitt kan et normalvektig menneske overleve uten mat i seks måneder, så fremt vedkommende har uhindret tilgang til vann/væske. Risikoen for å utvikle (permanente) skader på organene i kroppen er særdeles stor, så dette er på ingen måte tilrådelig. Har du noe annet enn bare ris og pasta? Det vil jo raskt bli temmelig kjedelig og ensidig. Anonymkode: b346b...c93 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 28. juli 2023 #6 Del Skrevet 28. juli 2023 Hadde nok blitt dyrere med toalettpapir om du hadde drukket Pepsi Max istedet for coca cola. kjenner helt seriøst folk som bruker 2 ruller pr dag med middels dyrt toalettpapir. Men de drikker selvsagt Pepsi Max og er også over gjennomsnittet glad i nugatti på loffen sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Del Skrevet 28. juli 2023 Flere gode poenger her jeg sikkert kan og burde ta til meg. Søvn, kosthold, sosial, sparing. Legg til mosjon også så er vi på vei. Meeen lettere sagt enn gjort. Når det er slik man har levd hele livet så er gamle vaner tunge å vende, men det er jo kun vi selv som kan gjøre endringene. Anonymkode: 48862...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Del Skrevet 28. juli 2023 @Honey Dew @skreppamedleppa @Lykkeligung @Maskinfører er dette gode råd? Anonymkode: 1daee...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Del Skrevet 7. september 2023 Mine råd er kanskje dårlige, men jeg har over 40 års erfaring i å ikke trives i livet eller med det jeg har gjort, og med de menneskene jeg tilfeldigvis har blitt tvunget til å tilbringe tid med. Jeg har deltatt i 30-40 ulike kurs og klasser, og jeg kan knapt huske navnet på noen av dem. Men nå har både skolelivet og studielivet mitt vært totalt kaotisk i 20 år, helt til jeg endte opp med uføretrygd som 35-36-åring. Jeg kan ikke engang huske hvor gammel jeg var da jeg ble uføretrygdet? Det var vel rundt år 2002, tror jeg? Det må stå et sted i mine gamle papirer. Men det spiller egentlig ingen rolle nå, siden det snart har gått 25 år, og papirene må kastes og arkiveres en gang. Jeg nærmer meg 60 år nå, og er nå en gammel mann, jeg harkanskje ikke så lenge igjen, og jeg var ung og tenåring tilbake på 1980-tallet. Den gangen fantes verken internett eller sosiale medier, og mobiltelefoner var ikke oppfunnet. Anonymkode: 065eb...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Del Skrevet 7. september 2023 Man er ikke en gammel mann når man er 57 år. Jeg er 54 og føler meg som om jeg var 29 til sinns selv om jeg har mye vondter (men de kommer av en kollisjon og ikke av alder) Tren og spis sunt 🙂 Anonymkode: eae0f...677 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #11 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mine råd er kanskje dårlige, men jeg har over 40 års erfaring i å ikke trives i livet eller med det jeg har gjort, og med de menneskene jeg tilfeldigvis har blitt tvunget til å tilbringe tid med. Jeg har deltatt i 30-40 ulike kurs og klasser, og jeg kan knapt huske navnet på noen av dem. Men nå har både skolelivet og studielivet mitt vært totalt kaotisk i 20 år, helt til jeg endte opp med uføretrygd som 35-36-åring. Jeg kan ikke engang huske hvor gammel jeg var da jeg ble uføretrygdet? Det var vel rundt år 2002, tror jeg? Det må stå et sted i mine gamle papirer. Men det spiller egentlig ingen rolle nå, siden det snart har gått 25 år, og papirene må kastes og arkiveres en gang. Jeg nærmer meg 60 år nå, og er nå en gammel mann, jeg harkanskje ikke så lenge igjen, og jeg var ung og tenåring tilbake på 1980-tallet. Den gangen fantes verken internett eller sosiale medier, og mobiltelefoner var ikke oppfunnet. Anonymkode: 065eb...3ae Jeg synes ikke nødvendigvis rådene dine er dårlige; du har mange fine refleksjoner i førsteinnlegget ditt. Derimot ser det ut som om innstillingen din er litt dårlig. Du har nok hatt en del utfordringer og jeg kan jo ikke bare si at du må ta deg sammen. Like fullt er innstillingen enn har til livet viktig. Jeg er på din alder og jeg ville aldri finne på å kalle meg selv en gammel mann. Selv om unge mennesker kanskje mener det så ser jeg likevel ikke på meg selv som gammel. Og det tror jeg er viktig. Ikke fordi det ikke er greit å være gammel, men fordi det sier noe om hvordan enn ser på seg selv. Anonymkode: 3d340...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 8. september 2023 #12 Del Skrevet 8. september 2023 (endret) On 7/21/2023 at 10:15 PM, AnonymBruker said: Jeg har ikke hatt et spesielt godt liv selv, eller hatt et godt liv. Men likevel har jeg klart å komme gjennom livet, rolig og forsiktig. Jeg fikk uføre pensjon som en ung mann på 28, nå er jeg en gammel mann på 57. Jeg har en dårlig rygg, som gjør det tungt å sykle hjem med 8-12 liter cola. Men man bør ønske å få mer ut av livet enn bare å komme gjennom det uten for mange problemer. Men noen ganger kan det være godt nok å komme gjennom en lang måned eller et år uten at noe spesielt skjer. Mitt beste råd er fortsatt å prøve å løse de enklere problemene først, som fører til mistrivsel. Dette kan være å få mer søvn om natten, spise ordentlig mat, slutte å stresse så mye og få mer ro og hvile. Å spare opp penger. Bruke mer tid på å være sammen med andre mennesker sosialt. Unngå å drikke for mye alkohol hver uke og måned. Ikke bruke ulovlige stoffer i helgene. Hvis man har en økonomi som er ødelagt som min, med dårlig dyre gjeld og lav inntekt og er glad i cola, er det noe som tar mange ÅR å rette opp. Hvis man er veldig overvektig, tar det også måneder eller år å gå ned i vekt. Dette er noen ting i livet man bare ikke kan gjøre noe med med en gang. For eksempel, hvis man har en gjeld på 100.000 kroner eller 200.000 kroner, så forsvinner den ikke bare slik. Heller ikke overvekten på 30-50 kilo. Anonymkode: 065eb...3ae Du er ikke gammel. Endret 8. september 2023 av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #13 Del Skrevet 9. oktober 2023 Klokt. Takk. Starte med de tingene man enkelt kan endre som skaper mistrivsel. Ofte fokuserer man på store ting og mål Anonymkode: c0e99...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 9. oktober 2023 #14 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 0.00): Mine råd er kanskje dårlige, men jeg har over 40 års erfaring i å ikke trives i livet eller med det jeg har gjort, og med de menneskene jeg tilfeldigvis har blitt tvunget til å tilbringe tid med. Jeg har deltatt i 30-40 ulike kurs og klasser, og jeg kan knapt huske navnet på noen av dem. Men nå har både skolelivet og studielivet mitt vært totalt kaotisk i 20 år, helt til jeg endte opp med uføretrygd som 35-36-åring. Jeg kan ikke engang huske hvor gammel jeg var da jeg ble uføretrygdet? Det var vel rundt år 2002, tror jeg? Det må stå et sted i mine gamle papirer. Men det spiller egentlig ingen rolle nå, siden det snart har gått 25 år, og papirene må kastes og arkiveres en gang. Jeg nærmer meg 60 år nå, og er nå en gammel mann, jeg harkanskje ikke så lenge igjen, og jeg var ung og tenåring tilbake på 1980-tallet. Den gangen fantes verken internett eller sosiale medier, og mobiltelefoner var ikke oppfunnet. Anonymkode: 065eb...3ae Vel, vel. Det var vel oppfunnet selv om du ikke brukte det. Mail, filoverføring, IRc, BBS ble oppfunnet tidlig og mobiltelefoner var store men i bruk på 80 tallet. Webben derimot ble ikke oppfunnet før i 1989. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #15 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er helt mørkt og grått i min lille leilighet i dag fordi det er helt overskyet og mørkt ute. Hvis du er en ung person mellom 18-30 år og har en hverdag som du ikke trives med eller føler deg dårlig, bør du selvfølgelig prøve å endre på det. Men du må også være realistisk hvis du har lite penger og forventer å ha lite penger i livet, fordi det er mange ting i livet som koster mye penger og som kanskje ikke er økonomisk mulig. Men det finnes mange ting du kan gjøre som ikke koster penger, som å gå ned i vekt, redusere alkoholinntaket, bruke pengene mer fornuftig, og prøve å spare noen penger i banken. Noen ting er mulige. Nå er jeg en gammel mann på snart 60 år og både fysisk og psykisk svekket, og har en ødelagt økonomi. Ryggen er nå blitt så dårlig blitt at jeg må bestille cola online og få levert 100-150 flasker levert på døren tror jeg. Jeg synes det er vanskelig for meg nå alene å gjøre store endringer i livet mitt. Gode endringer, og ikke dårlige endringer som å drikke mye øl og alkohol igjen, og røyke sigaretter. Men jeg unner meg kjeks, sjokolade, cola, chips og ostepops hver dag. Anonymkode: 065eb...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er helt mørkt og grått i min lille leilighet i dag fordi det er helt overskyet og mørkt ute. Hvis du er en ung person mellom 18-30 år og har en hverdag som du ikke trives med eller føler deg dårlig, bør du selvfølgelig prøve å endre på det. Men du må også være realistisk hvis du har lite penger og forventer å ha lite penger i livet, fordi det er mange ting i livet som koster mye penger og som kanskje ikke er økonomisk mulig. Men det finnes mange ting du kan gjøre som ikke koster penger, som å gå ned i vekt, redusere alkoholinntaket, bruke pengene mer fornuftig, og prøve å spare noen penger i banken. Noen ting er mulige. Nå er jeg en gammel mann på snart 60 år og både fysisk og psykisk svekket, og har en ødelagt økonomi. Ryggen er nå blitt så dårlig blitt at jeg må bestille cola online og få levert 100-150 flasker levert på døren tror jeg. Jeg synes det er vanskelig for meg nå alene å gjøre store endringer i livet mitt. Gode endringer, og ikke dårlige endringer som å drikke mye øl og alkohol igjen, og røyke sigaretter. Men jeg unner meg kjeks, sjokolade, cola, chips og ostepops hver dag. Anonymkode: 065eb...3ae Colamannen returns😃😃😃 Anonymkode: 2ffbb...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #17 Del Skrevet 2. november 2023 Jeg håper snart at dette kunne være den siste cola jeg drakk i resten av mitt liv? Cola er ikke egnet som menneskeføde, det er bare tomme kalorier, og cirka 40% sukker og millioner av mennesker blir sterkt overvektige fordi de drikker 20-30 liter cola i uken. Dumt at jeg ikke slutter? Anonymkode: 065eb...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #18 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg håper snart at dette kunne være den siste cola jeg drakk i resten av mitt liv? Cola er ikke egnet som menneskeføde, det er bare tomme kalorier, og cirka 40% sukker og millioner av mennesker blir sterkt overvektige fordi de drikker 20-30 liter cola i uken. Dumt at jeg ikke slutter? Anonymkode: 065eb...3ae Spørs hvor mye glede det gir deg? Anonymkode: 2ffbb...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 2. november 2023 #19 Del Skrevet 2. november 2023 Gammel mann på 57 år . . . ? WTF - ! Jeg er 80 + og ikke gammel enda. . . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #20 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg smiler ikke mye eller virker glad. Men det er nok mest fordi jeg ofte er veldig trøtt og søvnig, fordi jeg aldri sover ordentlig om natten, og legger meg veldig sent, og kan våkne mange ganger om natten også. Jeg har sittet alene i leiligheten min i snart 20 ÅR, uten å komme noen steder ordentlig eller reise. I nesten 8 ÅR har jeg hatt veldig lite penger hver måned, og har betalt ned på en gjeld som jeg fremdeles må betale på helt til år 2024. Men en gang i 2025 begynner det å se ut som om jeg er ferdig med å betale ned gjelden min... eller kanskje aldri. Det avhenger av hva jeg gjør med pengene mine. Hvis jeg blir full og tar ut 5.000 kroner i en minibank, vil det ødelegge økonomien min det kommende året, og jeg må starte på nytt med å betale ned på min kredittkortgjeld. Så det må jeg ikke gjøre. Jeg er også en gammel mann, og skal over på alderspensjon om bare 10 år. Så det er kanskje normalt? Anonymkode: 065eb...3ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå