Gå til innhold

Håndhilsing er en uting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva synes dere om det? Ble litt sjokkert av å lese artikkelen. Jeg synes at å håndhilse er høflig, en del av kulturen, og rett og slett noe som binder folk sammen. Sånn at ikke alle sitter 10 meter fra hverandre bak en maske. 

Immunsystemene våre blir bare svake av å ikke bli utsatt for noen bakterier, som fører til at alle blir sykere osv.

Og dette med religion, altså de kan gjøre hva de vil, men når vi drar i feks muslimske land respekterer vi deres kultur. Da kan kanskje de respektere vår? Synes det er dumt at alle endrer seg så alle er like.

Hva synes dere?

https://www.nrk.no/ytring/handhilsing-er-en-uting-1.16472400

Anonymkode: 5a61f...146

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skulle gjerne hatt håndhilsing fjernet. Liker ikke ta på mennesker, fremmede er verst. Bør vel holde med et Hei,

Anonymkode: 5e5cf...6b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er vesentlig er grunnen til at man ikke vil håndhilse, spesielt hvis det er religiøst eller kulturelle grunner som hører hjemme i middelalderen. Slik som at man ikke skal håndhilse på det motsatte kjønn eller håndhilse på noen som f.eks. er homofile.

Slike ting hører ikke hjemme i et oppegående sivilisert samfunn, lar man en gruppe slippe unna med slike primitive holdninger så vil det føre samfunnsutviklingen feil vei og legge til rette for enda flere krav som ikke hører hjemme i vår tid.

Anonymkode: 6f223...cbf

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke å håndhilse med menn fordi mange av dem ikke vasker hendene etter dobesøk

Anonymkode: 466f6...d15

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt greit å fjerne håndhilsing.

Det som ikke er greit er å håndhilse på alle, bortsett fra en spesiell gruppe. F.eks homofile eller jøder.

Anonymkode: f25f0...6d6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man burde heller skritthilse. Da slipper man ta på de ekle hendene. 

IMG_2330.thumb.jpeg.68c532c385229e8ea06b806c34ce829d.jpeg

Anonymkode: 6ca0a...b04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Etter å ha erfart hvor sjelden folk (spesielt mannfolk) vasker hender etter toalettbesøk så håndhilser jeg minst mulig

Anonymkode: 0a917...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var pandemien temmelig grei. Savnet overhodet ikke håndhilsning,selv om jeg opp til det punktet ikke hadde noen betenkeligheter om noen strakk ut hånda.

For den saks skyld synes jeg ikke munnbind var så ille heller. Mye hosting og harking der ute,som ikke er ønsket i min retning ute i det fri. Forståelig nok at man ikke kan tvinge folk til munnbind da. Så får vel bare leve med det 😃

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter å ha erfart hvor sjelden folk (spesielt mannfolk) vasker hender etter toalettbesøk så håndhilser jeg minst mulig

Anonymkode: 0a917...d2f

Enig i dette..

Anonymkode: 113dd...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva synes dere om det? Ble litt sjokkert av å lese artikkelen. Jeg synes at å håndhilse er høflig, en del av kulturen, og rett og slett noe som binder folk sammen. Sånn at ikke alle sitter 10 meter fra hverandre bak en maske. 

Immunsystemene våre blir bare svake av å ikke bli utsatt for noen bakterier, som fører til at alle blir sykere osv.

Og dette med religion, altså de kan gjøre hva de vil, men når vi drar i feks muslimske land respekterer vi deres kultur. Da kan kanskje de respektere vår? Synes det er dumt at alle endrer seg så alle er like.

Hva synes dere?

https://www.nrk.no/ytring/handhilsing-er-en-uting-1.16472400

Ja dere respekterer deres religion ved å bombe ihjel sivile og skylde på "mass destruction weapons" , tar alt av verdi og etterlater landet i ruiner.

Nei, Norge er ikke uskyldig. 

Hva skjedde med min kropp mitt valg? 

Det var heller ikke en del av kulturen deres å kappe av en penis så fort gutten påstod at han liker kjoler, but here we are. 

Anonymkode: ff3f8...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter dette og hilser med nikk/bukk om det lar seg gjøre. Helt i min ånd. Håndhilsing er ikke nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håndhilser aldri. Det er ekkelt.

Men alle eller ingen. Gjør ikke forskjell på folk.

Anonymkode: 6216b...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndhilsing er en ting vi i Norge alltid har gjort, kan ikke la innvandrerne bestemme alt her i landet…. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen
Fant80 skrev (14 minutter siden):

Der var pandemien temmelig grei. Savnet overhodet ikke håndhilsning,selv om jeg opp til det punktet ikke hadde noen betenkeligheter om noen strakk ut hånda.

For den saks skyld synes jeg ikke munnbind var så ille heller. Mye hosting og harking der ute,som ikke er ønsket i min retning ute i det fri. Forståelig nok at man ikke kan tvinge folk til munnbind da. Så får vel bare leve med det 😃

Det er jeg veldig enig i, og det var også greit med meteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes vi skal fortsette med håndhilsing. Tenk på så mye annet vi tar på hele tiden - håndtak, rekkverk, bankterminal osv. Kan heller vaske seg på hendene innimellom - eller bruke dispensere på butikken om de fortsatt står der. Det syntes jeg var det beste med pandemien at de dukket opp for har alltid vært nøye med håndhygiene. Men for håndhilsing likevel 😊

Anonymkode: 81b67...1ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Synes vi skal fortsette med håndhilsing. Tenk på så mye annet vi tar på hele tiden - håndtak, rekkverk, bankterminal osv. Kan heller vaske seg på hendene innimellom - eller bruke dispensere på butikken om de fortsatt står der. Det syntes jeg var det beste med pandemien at de dukket opp for har alltid vært nøye med håndhygiene. Men for håndhilsing likevel 😊

Anonymkode: 81b67...1ca

Jeg er enig. Bedre hygiene er nødvendig, men altså fint å kunne gå ut av huset ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke alle bare mer utsatt for alvorlige sykdommer når vi skjermer oss helt fra eksponering og derfor også motstandsdyktigheten til immunforsvaret. 

Er det ikke derfor vi overlever alle slags sykdommer 24/7?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SkevRev skrev (2 timer siden):

Blir ikke alle bare mer utsatt for alvorlige sykdommer når vi skjermer oss helt fra eksponering og derfor også motstandsdyktigheten til immunforsvaret. 

Jo!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare se på Kina etter at de låste alle inn i husene sine i kjempelenge under korona. Når de ble sluppet ut ble alle syke, og mer alvorlig syke tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...