Gå til innhold

Gravid 4-5 dager før eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke helt når el er, men om vi går ut fra 14 dager etter mens, så lurer jeg på om jeg kan ha blitt gravid 4-5 dager før el? Eller er det meget lite sannsynlig? Hvor tidlig i syklusen kan El egentlig skje? 

Anonymkode: 36108...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet du egentlig hva el (eggløsning) er? 🤔

Anonymkode: 3cb4e...da0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har få eggløsning tidligere enn forventet ja, det kan variere fra syklus til syklus. Men du må ha eggløsning for at egget skal befruktes og feste seg. 

Anonymkode: 0122e...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

kan ha blitt gravid 4-5 dager før el?

Nei. Uten eggløsning, ingen mulighet for graviditet. Jeg har vært gjennom et par forsøk med prøverør, der styrer de syklusen ved hjelp av hormoner for å bestemme tidspunkt for eggløsning. Det må de gjøre for å kunne hente ut eggceller til riktig tid. Der spurte jeg for å få det direkte fra fagfolk, og de bekrefter at graviditet før eggløsning er umulig.

Du kan derimot ha fått eggløsning tidligere enn antatt, og dermed blitt gravid tilsvarende tidligere.

Anonymkode: d9b7b...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke helt når el er, men om vi går ut fra 14 dager etter mens, så lurer jeg på om jeg kan ha blitt gravid 4-5 dager før el? Eller er det meget lite sannsynlig? Hvor tidlig i syklusen kan El egentlig skje? 

Nei...da hadde du eggløsning mye tidligere..men du kan ikke bli gravid før du har eggløsning 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bli gravid om du har sex noen dager før EL. Sædceller kan overleve en stund. 

Anonymkode: e1376...7d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan bli gravid om du har sex noen dager før EL. Sædceller kan overleve en stund. 

Anonymkode: e1376...7d1

Ikke sant. Dere andre, det var det jeg mente.. Formulerte meg upresist. Er dette mer presist? : Hvor sannsynlig er det at noen/en sædcellene overlever i 4-5 dager? Slik at jeg kan bli gravid når el er 4-5 dager etter el. Mente jeg.. Det hadde dere kanskje skjønt om dere la godviljen til. 😊 El kan også ha vært tidligere, litt ustabil syklus.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke sant. Dere andre, det var det jeg mente.. Formulerte meg upresist. Er dette mer presist? : Hvor sannsynlig er det at noen/en sædcellene overlever i 4-5 dager? Slik at jeg kan bli gravid når el er 4-5 dager etter el. Mente jeg.. Det hadde dere kanskje skjønt om dere la godviljen til. 😊 El kan også ha vært tidligere, litt ustabil syklus.

Ts

Jo...om du hadde sex..og eggløsning er 3 dager etter du hadde sex kan du bli gravid. Om du faktisk 100 prosent vet når du har eggløsning. Om du har ustabile syklus kan du bli 50 /50...altså siden du ikke vet når du har eggløsning er der sjanse for å bli gravid ofte... samtidig som sjansen et liten...om du har sex idag og eggløsning er om 14 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (1 time siden):

Jo...om du hadde sex..og eggløsning er 3 dager etter du hadde sex kan du bli gravid. Om du faktisk 100 prosent vet når du har eggløsning. Om du har ustabile syklus kan du bli 50 /50...altså siden du ikke vet når du har eggløsning er der sjanse for å bli gravid ofte... samtidig som sjansen et liten...om du har sex idag og eggløsning er om 14 dager

Når el er 4-5 dager etter samleie, mente jeg selvfølgelig. 😊

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts 

Her må du definere nøye i HI hva du mener. Det går litt seint hos enkelte KG brukere

Anonymkode: ebdb2...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig at spermier overlever i 4-5 døgn, hvis det er det du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts 

Ja da kan du bli gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (3 timer siden):

Det er fullt mulig at spermier overlever i 4-5 døgn, hvis det er det du mener.

Bingo. 😊 Det er det jeg mener. Implisitt lurer jeg også da på om noen her har opplevd det. 😊

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bingo. 😊 Det er det jeg mener. Implisitt lurer jeg også da på om noen her har opplevd det. 😊

Ts 

Mange har nok opplevd det. Når hadde du eggløsning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ts 

Jeg opplevde en kjemisk graviditet en gang hvor eneste sexen vi hadde hatt var fire dager før eggløsning. Måler temperatur så var rimelig sikker på eggløsningstidspunkt

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...