Gå til innhold

Hva gjør vi nå? Med garderobe spørsmålet når mange mener det ikke er bare 2 kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette vil bli komplisert framover ser jeg for meg.

Jeg som mener det er kun 2 kjønn. Mann og kvinne er løsninga at vi som definerer oss som menn og kvinner, bør det være en ren herre og dame garderobe på offentlige steder som skole, svømmehaller osv. og heller ha 1 ekstra garderobe for alt det andre. Det hadde i hvertfall føltes tryggere for meg. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt så populært å snakke om dette at det burde være et eget underforum som heter kjønn og garderobe! ;)

Anonymkode: 58b28...800

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (32 minutter siden):

og heller ha 1 ekstra garderobe for alt det andre.

Hva er alt det andre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at jeg ikke er villig til å vike på dette. Har du penis, skal du i herregarderoben!

Anonymkode: 16563...850

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
Snok1 skrev (6 minutter siden):

Hva er alt det andre?

Binære, transer, født i feil kropp osv

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg merker at jeg ikke er villig til å vike på dette. Har du penis, skal du i herregarderoben!

Anonymkode: 16563...850

Og du syns d er greit med kar uten penis i damegarderoben ?? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke dele garderobe med noen som er hyperfiksert på andre menneskers kjønnsorganer. Jeg vil at du skal ha egen garderobe. 

Anonymkode: 5c994...b8e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det burde finnes et garderobealternativ i form av enkeltgarderober for de med handicap samt de som ikke er komfortable med å gå i "sin" garderobe, inkludert trans. For å unngå at alternativet ble misbrukt (de fleste vil vel aller helst ha privatgarderobe) så kan man vel ha en låst dør på den garderoben og låne den ut kun til de som spør/grunngir behov. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke dele garderobe med noen som er hyperfiksert på andre menneskers kjønnsorganer. Jeg vil at du skal ha egen garderobe. 

Anonymkode: 5c994...b8e

Ja takk gjerne😂 sånne privilegier har vi ikke da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man går i den garderoben som matcher det du har mellom bena. Enklere blir det ikke. 

Eller jo kanskje. Uni sex 

Anonymkode: 7ddf8...b51

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Veggdyret skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det burde finnes et garderobealternativ i form av enkeltgarderober for de med handicap samt de som ikke er komfortable med å gå i "sin" garderobe, inkludert trans. For å unngå at alternativet ble misbrukt (de fleste vil vel aller helst ha privatgarderobe) så kan man vel ha en låst dør på den garderoben og låne den ut kun til de som spør/grunngir behov. 

Ja noe sånt er nok lurt. Jeg og kunne tenkt meg privat garderobe sånn egentlig når jeg en sjelden gang skal i svømmehallen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange steder de har ekstra garderobe. Vi har brukt det når jeg følger sønnen min på 7 i badeland siden han er for gammel for damegarderoben. «Alt det andre» kan romme mangt.

Anonymkode: 9717c...70b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Garderobe går på synlig kjønnsorgan. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 536d0...4a9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Elooon
Skrevet

Min mening:

Er du mann, har mannlige kjønnsorganer, så skal du i herregarderoben selv om du føler deg som kvinne og liker å kle deg ut som kvinne. 

Er du kvinne, har kvinnelige kjønnsorganer, så skal du i kvinnegarderoben selv om du føler deg som mann og liker å kle deg ut som mann. 

Enkelt og greit. 

AnonymBruker
Skrevet
Elooon skrev (2 minutter siden):

Min mening:

Er du mann, har mannlige kjønnsorganer, så skal du i herregarderoben selv om du føler deg som kvinne og liker å kle deg ut som kvinne. 

Er du kvinne, har kvinnelige kjønnsorganer, så skal du i kvinnegarderoben selv om du føler deg som mann og liker å kle deg ut som mann. 

Enkelt og greit. 

Det er jo hverken enkelt eller greit. Du har jo ikke skjønt noenting om hva trans er.

Som med toaletter så kan man kanskje ha garderober som er unisex/for alle?

Anonymkode: 805b6...804

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det har blitt så populært å snakke om dette at det burde være et eget underforum som heter kjønn og garderobe! ;)

Anonymkode: 58b28...800

Jeg vet, som om DET er det største issuet her, hvilken dass folk skal gå på. Av all problematikk knyttet til det å være trans så er vel dette det desidert minst viktige og letteste å løse. 

• Liker 2
Skrevet

Er det slik at dette er en problemstilling som sannsynligvis bli mer og mer aktuell? Og i så fall hvorfor?

Er enig med Eloon over meg her - mannlige kjønnsorganer i herregarderoben og kvinnelige kjønnsorganer i damegarderoben.

Som med alt annet i livet så må grensene settes en plass - det vil alltid være krevende å passe inn samme hvilke utfordringer man har.

For meg blir dette å konstruere problemer.  

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo hverken enkelt eller greit. Du har jo ikke skjønt noenting om hva trans er.

Som med toaletter så kan man kanskje ha garderober som er unisex/for alle?

Jeg er oppriktig nysgjerrig og har liten kunnskap om dette - hva er det som ikke er enkelt eller greit med dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Dette vil bli komplisert framover ser jeg for meg.

Jeg som mener det er kun 2 kjønn. Mann og kvinne er løsninga at vi som definerer oss som menn og kvinner, bør det være en ren herre og dame garderobe på offentlige steder som skole, svømmehaller osv. og heller ha 1 ekstra garderobe for alt det andre. Det hadde i hvertfall føltes tryggere for meg. 

Vi har kun to kjønn . De som er så tullete at de bytter kjønn får la vær å bruke offentlige garderober. 

Anonymkode: 31362...57b

• Liker 4
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (45 minutter siden):

Binære, transer, født i feil kropp osv

Hva er truende med disse?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...