Gå til innhold

Borten Moe har brutt habilitetsreglene og sittet på innsideinformasjon om aksjer han eide.

Gjest SVK

Anbefalte innlegg

Endelig så er det er lite håp om å bli kvitt Ola Borten Moe.  
Det er nettopp denne arrogansen som jeg ikke har likt som ble hans bane. 
Karma slo inn .. 

husker han var involvert i en sak om en badestamp der flere karer ble inspirert og sendte en «hyggelig» melding til Navarsete. 
Men dessverre så led alle av en kollektiv hukommelsessvikt i etterkant 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Exit serien in real life.

Får litt salmaking vibes over hele denne situasjonen. 😅

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias
Festlig skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp denne arrogansen som jeg ikke har likt som ble hans bane. 
Karma slo inn .. 

husker han var involvert i en sak om en badestamp der flere karer ble inspirert og sendte en «hyggelig» melding til Navarsete. 
Men dessverre så led alle av en kollektiv hukommelsessvikt i etterkant 

Ikke bare et lite håp. Han er 100% ferdig. Hvis han ikke har vett nok til å trekke seg i løpet av dagen, må jo Støre og Vedum komme på banen og fjerne han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (1 minutt siden):

Ikke bare et lite håp. Han er 100% ferdig. Hvis han ikke har vett nok til å trekke seg i løpet av dagen, må jo Støre og Vedum komme på banen og fjerne han.

Håp 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (2 minutter siden):

Håp 🙏

Tipper studentene blir glad hvis han må gå 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare han «angrer» nok - så har vi han nok på banen igjen om 6 mnd. 

Og det sies at det ikke er korrupsjon i Norge?
Hvor mange eksempler trenger vi? 
De burde miste retten til å sitte i tillitsverv for all fremtid.

Endret av Vera
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urias skrev (16 minutter siden):

Dette er jo grov økonomisk kriminalitet. Her bør det bli full etterforskning av økokrim.

Han er selvsagt ferdig som minister. Bør gå av umiddelbart.

Enig. Denne saken er mye grovere enn inhabilitetssakene. Det er feil å gi venner verv, men det eneste gale som skjedde der var at de var venner. For øvrig var det ikke noe si på kvalifikasjonene. Men i denne saken utnytter statsråden sin posisjon for egen vinning.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å gå så fint atte. Han bare legger seg flat, beklager for sin tankeløshet, presser frem noen tårer og gjentar at han beklager virkelig.

Så får partiet velge om de har tillit til han videre før han evt tar en beslutning. Det er opp til partiet nå.

Så skal vi kanskje regne med en sykmelding for hvem blir ikke syke av å bli avslørt som korrupt drittsekk? Mulig sykmeldt og går i hi frem til Støre Røre og partiet har besluttet om de har videre tillit eller ei.

Jævla møkk regjering.

Endret av Eva-Lena
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Festlig said:

Mer enn et lite håp. Det er jo kjørt for ham nå. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (49 minutter siden):

Problemet er at de er i lommene på hverandre - politikerne og journalistene.
Det er kameraderi så det ljomer etter i dette landet. 

Jeg hørte nettopp en politisk direktesending på VG der politisk kommentator Hanne Skartveit (AP’s løpejente) omtalte denne saken som «lite tillitsvekkende men at ingenting ulovlig var gjort i denne saken. Ikke et ord om innsidehandel var nevnt, men dette er vel selve definisjonen på innsidehandel etter min mening.

Enda godt Økokrim har uttalt at det er nettopp dette de skal se nærmere på.

Hanne Skartveit er jo på fornavn med Jonas Gahr Støre så at det er kameraderi prøver de ikke å skjule engang.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så UTROLIG drittlei av politikere som ikke bare gjør usannsynlig dumme ting, men som i tillegg nekter å gå av. Går jo knapt en uke uten avisoppslag om en politiker som har jukset til seg goder, har tilgodesett venner, eller rett og slett bare har «misforstått» regler så enkle at selv katten min ville ha forstått dem. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøvott skrev (3 minutter siden):

Jeg er så UTROLIG drittlei av politikere som ikke bare gjør usannsynlig dumme ting, men som i tillegg nekter å gå av. Går jo knapt en uke uten avisoppslag om en politiker som har jukset til seg goder, har tilgodesett venner, eller rett og slett bare har «misforstått» regler så enkle at selv katten min ville ha forstått dem. 

Tror katten din hadde gjort en bedre jobb.  Hun/han får min stemme hvertfall 👍

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sfr skrev (8 minutter siden):

Jeg hørte nettopp en politisk direktesending på VG der politisk kommentator Hanne Skartveit (AP’s løpejente) omtalte denne saken som «lite tillitsvekkende men at ingenting ulovlig var gjort i denne saken. Ikke et ord om innsidehandel var nevnt, men dette er vel selve definisjonen på innsidehandel etter min mening.

Enda godt Økokrim har uttalt at det er nettopp dette de skal se nærmere på.

Hanne Skartveit er jo på fornavn med Jonas Gahr Støre så at det er kameraderi prøver de ikke å skjule engang.

Innsidehandel må Økokrim finne ut av, han kjøpte aksjene før han gikk inn i møter om rammeavtalene. Så her er det nok lurt å la etterforskningen gå sin gang. Men at han har vært inhabil etterpå er det jo ingen tvil om.

Kjenner jeg blir så forbannet på at mine skattepenger betaler millionlønn og sykepenger og etterlønn og pendlerboliger og sikker gud vet hva annet til noen som har har fått tillitsvervet å forvalte Norge AS av Norges befolkning. Og blir de tatt er det lamme unnskyldninger og sykemeldinger liksom? Hvordan i helvete greier de å være så sleipe liksom? De burde fjernes fra alle slike verv for tid og evighet.

Endret av Jdjdkdudjbs
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, 0991 said:

Dette er svært alvorlig. Han har brukt innsideinfo for egen vinning. Han bør fjernes fra sin stilling.

Vi vet ikke hva han visste.

Men skjønner ikke at han tør.

Jobben gjør at han lett kan mistenkes for å vite mer enn andre. Det er iallfall ganske dumt politisk selv om det viser seg å være lovlig.

4 tusen kunne vi vel sett mellom fingrene med, kanskje 40 tusen også, men 415 tusen begynner å bli litt. Aksjen har steget med ca 9% siden da som er 38000 minus 32% skatt på aksjegevinst = ca 26000 kr fortjeneste. Om han selger nå. Blir ganske mange dyre solbriller det...

Støre solgte alt av aksjer og fond før forrige valgkamp og puttet millionene på en vanlig dum konto. Bare for å unngå "skriverier". Oljefond-Tangen gjorde vel også noe lignende. Burde alle politikere gjøre det? Men det er vel også landets beste å ha politikere som kan litt om aksjer med personlig erfaring?

Endret av LCFA
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

… og der kom det frem at han kjøpte enda flere aksjer nå i juli, tilfeldigvis dagen før en ny stor rammeavtale for kongsberggruppen for våpenleveranser til Ukraina ☠️☠️☠️☠️ Han holder ikke ut dagen.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får kanskje en sykemelding, og så er han tilbake i løpet av noen få måneder. 

Eller at han trekker seg, og tar en liten pause. Men noen få måneder eller år, så er han tilbake igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdjdkdudjbs skrev (3 timer siden):

Oisann! Dette er jo fullstendig uhørt! Hva er det for folk vi har stemt inn på Stortinget egentlig?! Kleptomaner, skattefuskere, folk som dette?! Og de som gir vennene sine jobber og de som skriver reiseregning for reiser de aldri har vært på? Burde vi snart hatt krav om utdanning (og utdanningstype), arbeidserfaring og plettfri vandel + sikkerhetsklarering på alle som skal inn i politikken? 

Helt enig med deg. Jeg har en jobb hvor det kreves plettfri vandel og høy sikkerhetsklarering. Hadde jeg blitt tatt for å stjele så hadde jeg hatt sparken på flekken. Om jeg stjeler i butikk og blir anmeldt så plikter jeg å informere jobben asap og levere alt utstyr jeg har fått utlevert.

Helt ærlig så skulle jeg ønske alle politikere ble skiftet ut. Bare så synd evt nye kommer inn med plettfri vandel, men finner smutthull de kan utnytte økonomisk. Da er vi igang med samme runddansen igjen.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...