AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Del Skrevet 21. juli 2023 Har trent styrke på forskjellige senter nå i over 10 år, og felles for de er at de spiller rolig klynkende "fløtepusrnb musikk" med autotune stemme, og den faste knipsingen i bakgrunnen. De fleste har jo sin egen musikk på øret, men ofte overdøver senterets musikk den man har på øret, så man må skru høyere opp enn det som er behagelig. Jeg blir kvalm og sliten i hodet av den type musikk, og skjønner ikke hvorfor det skal være så ensformig musikk de spiller? Hvem klarer å trene tungt eller å løpe fort når man skal høre på ballader/rnb? Nå har jeg nylig begynt på et Fitness 1 senter, og der er musikken veldig høy og 90% er rnb ballader med klagende autotune og knipsing. De resterende 10 % er Michael Jackson og Paul McCartney sin hit i 2023 rnb versjon, "Summer of 69" med Bryan Adams, en sang av Gabrielle og "Girls just wanna have fun" av Cindy Lauper. Er man der flere ganger uken, hører man disse sangene hver gang og etter å ha trent der 4 ganger vet jeg hvilken sang som kommer. Har spurt om det er mulig å skru ned eller å bytte musikkgenre, men det gikk ikke fordi musikken blir styrt fra hovedkontoret fikk jeg vite. Dette er i Bergen. Anonymkode: b872a...ca6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Del Skrevet 21. juli 2023 Jeg trener også i Bergen, og på "mitt" senter spiller de en helt annen type musikk, moderne "rask" musikk, pop og technoaktig musikk. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men sånn typisk moderne listemusikk. Skjønner at du reagerer, for det du beskriver, høres jo veldig avslappende ut, og det blir litt rart på et treningssenter. Anonymkode: ab266...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg trener også i Bergen, og på "mitt" senter spiller de en helt annen type musikk, moderne "rask" musikk, pop og technoaktig musikk. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men sånn typisk moderne listemusikk. Skjønner at du reagerer, for det du beskriver, høres jo veldig avslappende ut, og det blir litt rart på et treningssenter. Anonymkode: ab266...6c0 Det som overrasker meg er at de har så lite variasjon, kun ballade rnb. Når jeg trener liker jeg å høre på alt fra tekno, elektronika, litt hiphop, listepop og litt hard rock/heavy alt etter form og tempo. Jeg tror at ledelsen i denne kjeden mener at de fleste som trener, liker rnb med autotune og knipsing. Mitt forrige senter hadde diverse nrk radiokanaler på som spilte mye 80 talls musikk ala New Order, Prince, Depeche Mode, Bowie osv innimellom nyere musikk, og det funket bra. Anonymkode: b872a...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 23. juli 2023 #4 Del Skrevet 23. juli 2023 Alle steder jeg har trent har det vært radio som står på. Gjerne P3. Jeg overdøver uansett musikken der med egen liste evt en podcast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Del Skrevet 23. juli 2023 Alle steder jeg har trent, så er det EDM og listepop 🤷 men har aldri trent på de store kjedene da. Anonymkode: b5831...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Del Skrevet 23. juli 2023 Har aldri hørt at de spiller særlig mye rnb-ballader der jeg trener, men med noen støyreduserende plugger av OK kvalitet i ørene hører man jo ikke noe av musikken de spiller uansett? Anonymkode: 24ac5...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Del Skrevet 24. juli 2023 Der hvor jeg trener spilles det ikke musikk. Det er så deilig! Jeg bruker hodetelefoner og hører på min egen musikk. Anonymkode: c05df...839 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Del Skrevet 24. juli 2023 Skulle ønske de droppa musikken helt. Nesten alle trener jo med egen musikk uansett. Anonymkode: 1e34b...b10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 10.47): Har aldri hørt at de spiller særlig mye rnb-ballader der jeg trener, men med noen støyreduserende plugger av OK kvalitet i ørene hører man jo ikke noe av musikken de spiller uansett? Anonymkode: 24ac5...dd2 Bruker vanlige ørepropper og hører godt musikken. Synes det er ubehagelig å bruke ørepropper under trening, blir helt ullen i hodet. Ts Anonymkode: b872a...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Del Skrevet 24. juli 2023 Idag snakket jeg med flere som trente der ang musikken, og dette er folk som har egen musikk på ørene. Alle syntes musikken var "helt ræva" og skjønte ikke hvorfor de spiller langsomme ballader. Flere sa at de må ha et høyere volum på sine airpods for å overdøve rnb musikken. Spurte også en som jobbet der, og han sa det er hovedkontoret til Fitness 1 som bestemmer musikken, og de må forholde seg til flere retningslinjer slik som at den ikke skal være støtende, ikke banning, ikke sexprat osv. Ts Anonymkode: b872a...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #11 Del Skrevet 24. juli 2023 Det burde vært dødsstraff for å belemre andre med autotune. Det er ufattelig dårlig gjort. Anonymkode: b4fbe...616 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå