Gå til innhold

underlagskrem

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest undertøyet

jeg simpelthen elsker facefinity fra maxfactor! den smelter likssom inni huden når den påføres og den blir helt jevn.... slik ser den ut den første timen, etter den blir den blank og vel jeg vet ikke, rar?? den mister naturligheten sin iallefall.... hvorfor?? bruker jeg en underlagskrem for fet hud er den vanskelig å legge og blir skjoldete etter en time eller så... facefinity er kanskje for tørr hud? siden den fort blir blank? har jeg da blandingshud siden ingen av dem passer helt for meg? hvilke underlagskremer/stifter/krempudder passer da for blandingshud eller hva det enn er jeg har? noen flere her som har problemer med at huden ser "unaturlig' ut én time etter at sminken er pålagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om denne kremen ikke helt passer din hud. Kanskje du kan få en hudpleier til å bedømme ansiktshuden din før du går på jakt etter foundation? Har hatt samme problem som deg, og med meg så var det fet hud i pannen/på nesen. Bruker en foundation fra Aveda, men tror ikke den er å få her i landet. Ellers er min erfaring at kremer fra Yves Saint Laurent og Stila er meget gode (er make-up artist...prøvd endel, men ikke alt :roll: )

Bruker du en fuktighetskrem før du legger på underlagskremen? I så fall bør du vente ca. 30 min. så kremen får trukket godt inn før du gjør resten. Bruk helst en svamp, som må være ren/nyvasket - og avslutt med løst pudder. En trenger ikke å ha masse pudder på, om en ikke liker et helt matt utseende kan bare skinnende partier pudres.

Håper dette var til litt hjelp hvertfall, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undertøyet

faktisk må jeg la fuktighetskremen tørke et par timer før jeg sminker meg! :evil: ellers blir kremen skikkelig vanskelig å få fin særlig i panna ved øyenbrynene og ovenfor overleppa og ved kjevebena...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mulig det er fuktighetskremen sin feil også....send meg en privat melding, tror jeg har noe som kan hjelpe deg :wink:

Skal ikke koste deg noe altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Leste litt om problemet ved valg av foundation/ underlagskrem. Jeg har kombinasjonshud som blir fet under menstrasjonen. Har prøvd det meste og har kommet frem til at de dyrere merkene er oftest mye bedre enn de man får kjøpt i billigkjedene. Har selv vært borti bl.a. Lancome, Clinique, Estee Lauder og Chanel i tillegg til de billigere merkene. Clinique var kjempe bra, det samme var Estee Lauder. Lancome var litt for tungt for meg, det samme var Chanel. Skal nå prøve Estee Lauder Double Matte. Den skal visst holde lenge.

Er enig i at man skal få vurdert hudtypen sin først, det kan du gjøre i parfymeri. Prøv f.eks med Clinique hudtesten. Parfymeriene bruker den til trestegsprogrammet til Clinique. Ellers burde du bruke en lett dagkrem før underlagskremen din, og ikke ta på for mye, bare der det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...