Lilly Rose Skrevet 21. juli 2023 #161 Del Skrevet 21. juli 2023 Carabilla skrev (Akkurat nå): Ja, det var helt jævlig...ingen hadde noe mistanke fordi han var kjempe hyggelig og hadde en bra jobb og veldig engasjert hjelpetrener på fotballaget....derfor får ikke mitt barn sove borte, kun hos aller nærmeste som mormor og tanter. Hjelpetrener på fotballaget også 😡. De ordner seg disse drittfolkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #162 Del Skrevet 21. juli 2023 Himmel, hvor hysterisk kan man bli? Dette er en ikke-sak. Anonymkode: d2dc2...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #163 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 19.48): jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit når det er middag skal må få middag ikke ostesmørbrød haddde dem ikke hatt råd til og lage middag kan man heller la vær og invitere på overnatting og heller besøk ellers Anonymkode: 9da7a...d16 Det er virkelig ikke krise om barna spiser ostesmørbrød 2 dager på rad i stede for middag. Å si at de skal la være å invitere på overnatting pga det blir bare for dumt. Anonymkode: f766e...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 21. juli 2023 #164 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 18.24): Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her? Anonymkode: c60ec...797 Hadde barna det koselig? Ble de mett? Det som er upassende her er du og din reaksjon. Det er ingenting drøyt med ostesmørbrød til middag, jeg har lagd det mange ganger. Vet du hvorfor? For at ungen liker det og spiser seg god og mett på det. Du må være en skikkelig partypooper 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 21. juli 2023 #165 Del Skrevet 21. juli 2023 Hadde det vært bedre om de fikk grandis to dager på rad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 21. juli 2023 #166 Del Skrevet 21. juli 2023 Tenker at på overnatting eller noe annet sånt som skjer en sjelden gang, kan ungene godt få sette premissene selv. Om de har lyst på ostesmørbrød, pizza, noe sånt to dager på rad, er det helt greit nå i ferien. Så får man heller ha et fastere program til hverdags. Hadde ikke hatt den minste betenkelighet med å servere ostesmørbrød to dager på rad om det var det de ville ha. Og ikke glem at ostesmørbrød er jo bare en brødskive med ost og evt. skinke, altså noe helt normalt. Ikke akkurat en orgie i junkfood.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsker sjokolade Skrevet 21. juli 2023 #167 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde også reagert på at ostesmørbrød var middag to dager på rad, og tenkt at det var pga dårlig økonomi eller latskap. Min sønn på 6 var på overnatting hos en nabogutt som var nesten 9 år, så det var stas for sønnen min. Han dro dit sein ettermiddag og kom hjem igjen tidlig formiddag dagen etter. Han hadde ikke fått kveldsmat og heller ikke frokost! Moren til kompisen gadd ikke lage kvelds, og det ble ikke frokost heller fordi moren heller ville sove, sa sønnen min. Min sønn hadde spist en god middag før han dro på overnatting, så han overlevde å ikke spise på noen timer, men synes sånt er ikke innafor. Jeg kjenner moren til nabogutten og hun har ikke rusproblemer hvis det høres slik ut, men hun er veldig avslappet og tar alt veldig chill. Hun hadde nesten ikke snakket med guttene mens min sønn var der, kun holdt på med meditasjon og legging av tarotkort.🤨 Anonymkode: 6550d...15e Da kunne jo 9 åringen laget ostesmørbrød til dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #168 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når ungene har overnatting, legges det opp til at de får kose seg litt ekstra. De får velge hva de skal spise selv, de får selvsagt spise med oss voksne, men det ønsker de som regel ikke. Og hva de velger? Ostesmørbrød, pølser, pizza, smoothies, Taco, pannekaker. Ingenting sunt, men de har jo ikke overnattingsbesøk så ofte. Så det går nok helt fint 🙂 Uansett, 2 dagers overnatting på en 8 åring? Om noe skal påpekes er det vel ikke ostesmørbrødene... Anonymkode: 180b7...48f I hvilken verden er smoothie usunt? Mine smoothies består av naturell yoghurt, melk, banan, bær, musli og nøtter Anonymkode: e73d3...01e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #169 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noen spiser jo grandis til middag. Eller pannekaker med syltetøy, pølse i brød eller risgrøt. Ostesmørbrød er virkelig ikke så ille altså. Anonymkode: 10126...eea For ikke å snakke om makaroni med ost, spaghetti med tomatsaus, tomatsuppe, pizzasnurrer, pølse og potetmos, nudler, bakt potet. Det er masse mat barn spiser hver dag, som ikke er særlig mer næringsrik enn en god toast. Det høres bare mer ut som middag. Anonymkode: 96c17...5e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #170 Del Skrevet 21. juli 2023 Hva er galt med ostesmørbrød? Vi lager det til middag på travle dager. Grøvt brød(100%grovt), grovhakkete ferske tomater, skiver med lett Norvegia og renskåret skinke oppå. En rask tur i oppvarmet stekeovn, ferdig middag på 10 min, så avgårde på trening . Er dette så usunt da? Anonymkode: 4be01...813 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #171 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I hvilken verden er smoothie usunt? Mine smoothies består av naturell yoghurt, melk, banan, bær, musli og nøtter Anonymkode: e73d3...01e Ingenting galt i smoothies, men det hadde vært ille det òg dersom det ble servert kun det... Anonymkode: 180b7...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #172 Del Skrevet 21. juli 2023 se hvordan nordmenn svarer i kommentarfeltet, det er fordi de er vandt til å spise lasagne og potetmos fra butikken, derfor finner de ikke ostesmørbrød tragisk. synes det er respektløst av foreldrene at de ikke engang prøver å se ut som ordentlige folk ovenfor gjesten. Anonymkode: 1951e...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsker sjokolade Skrevet 21. juli 2023 #173 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): se hvordan nordmenn svarer i kommentarfeltet, det er fordi de er vandt til å spise lasagne og potetmos fra butikken, derfor finner de ikke ostesmørbrød tragisk. synes det er respektløst av foreldrene at de ikke engang prøver å se ut som ordentlige folk ovenfor gjesten. Anonymkode: 1951e...43a Er det virkelig respektløst å servere to åtteåringer ostesmørbrød 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #174 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): se hvordan nordmenn svarer i kommentarfeltet, det er fordi de er vandt til å spise lasagne og potetmos fra butikken, derfor finner de ikke ostesmørbrød tragisk. synes det er respektløst av foreldrene at de ikke engang prøver å se ut som ordentlige folk ovenfor gjesten. Anonymkode: 1951e...43a Jeg spiser lager skikkelig mat selv, men jeg hadde ikke reagert og blitt «lettere sjokkert» om barnet mitt fikk servert ostesmørbrød to dager på rad. Jeg vet at mange folk tenker annerledes enn meg rundt mat og hvilken innsats man vil legge i det, og det er helt greit. Alle behøver ikke å være like. Anonymkode: cde9a...83c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #175 Del Skrevet 21. juli 2023 Elsker sjokolade skrev (3 minutter siden): Er det virkelig respektløst å servere to åtteåringer ostesmørbrød 🙄 ja, i min kultur om man ikke til vanlig lager mat, så skal man i det minste lage mat som respekt for gjesten, uansett alder. de samme folka som mener at dette ikke er et problem, er de samme som ikke gir mat til vennen til barnet sitt som er på besøk, men lar dem være i rommet alene og vente. #norway gate Anonymkode: 1951e...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #176 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I hvilken verden er smoothie usunt? Mine smoothies består av naturell yoghurt, melk, banan, bær, musli og nøtter Anonymkode: e73d3...01e Musli og nøtter i smoothie? Her reagerer ungene hvis jeg har i bringebær eller rips pga. frøene 😅 Jeg tipper forklaring er så enkel som at barna ba om ostesmørbrød eller ikke likte alternativet på menyen, og så valgte foreldrene å la barnas preferanser gå over hensynet til ernæring akkurat under dette besøket. Anonymkode: c0974...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #177 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde også reagert på at ostesmørbrød var middag to dager på rad, og tenkt at det var pga dårlig økonomi eller latskap. Min sønn på 6 var på overnatting hos en nabogutt som var nesten 9 år, så det var stas for sønnen min. Han dro dit sein ettermiddag og kom hjem igjen tidlig formiddag dagen etter. Han hadde ikke fått kveldsmat og heller ikke frokost! Moren til kompisen gadd ikke lage kvelds, og det ble ikke frokost heller fordi moren heller ville sove, sa sønnen min. Min sønn hadde spist en god middag før han dro på overnatting, så han overlevde å ikke spise på noen timer, men synes sånt er ikke innafor. Jeg kjenner moren til nabogutten og hun har ikke rusproblemer hvis det høres slik ut, men hun er veldig avslappet og tar alt veldig chill. Hun hadde nesten ikke snakket med guttene mens min sønn var der, kun holdt på med meditasjon og legging av tarotkort.🤨 Anonymkode: 6550d...15e Å su har snakker med den voksne IG vet det stemmer? Anonymkode: a1656...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #178 Del Skrevet 21. juli 2023 Hadde ikke reagert litt engang, bare tenkt de hadde lyst på det selv Anonymkode: a1656...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren56 Skrevet 21. juli 2023 #179 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Jeg kan se begge veier. Det er veldig rart, hadde ikke akkurat gjort det selv, men kanskje på hektise dager. Ostesmørbrød trenger heller ikke å være et lite måltid, det kan ha vært grovt brød med ost og skinke. Det vet vi ikke. Men helt ærlig så hadde jeg også reagert, men hadde ikke akkurat klaga eller gjort en sak om det Endret 21. juli 2023 av tyren56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #180 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er virkelig ikke krise om barna spiser ostesmørbrød 2 dager på rad i stede for middag. Å si at de skal la være å invitere på overnatting pga det blir bare for dumt. Anonymkode: f766e...0e6 👆 Anonymkode: a1656...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå