AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #141 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kjenner jo litt på at folk ikke tar dette helt på alvor. Det er jo snakk om to små jenter som ikke er eldre enn 8 år, og får dette servert to dager på rad. Det er greit nok at jentene var fornøyde, men det betyr jo ikke at de voksne ikke burde visst bedre. Hadde som sagt aldri servert noe slikt selv til middag, og forstår ikke hvordan to andre voksne kunne tenke at det var en god ide. Men ja, det er kanskje bare meg.. Anonymkode: c60ec...797 Noen spiser jo grandis til middag. Eller pannekaker med syltetøy, pølse i brød eller risgrøt. Ostesmørbrød er virkelig ikke så ille altså. Anonymkode: 10126...eea 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #142 Del Skrevet 20. juli 2023 Ostesmørbrød er jo omtrent det samme som brødskive med ost.. Det kan også tenkes at dem bruker sunt brød i tillegg samt kanskje en tomat imellom skinken og osten før det grilles i ovnen Anonymkode: 18acb...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladikaffe Skrevet 20. juli 2023 #143 Del Skrevet 20. juli 2023 Mat er dyrt nå for tida, og det er ikke sikkert alle som har råd til en til i kosten. Det kan jo godt være det er det eneste de hadde å servere. Det er mange som sikkert mener dersom man har det trangt om økonomi så inviterer man ikke folk hjem, men noen vil faktisk gjøre det for barnas skyld. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #144 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 18.24): Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her? Anonymkode: c60ec...797 Hvor gammel er dattera di? Anonymkode: 77807...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiske Skrevet 20. juli 2023 #145 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) Så de tok seg av barnet ditt i to døgn, gav barnet ditt mat og det barnet trengte, og du klager? Det kan ligge mye bak dette. Kanskje er det sykdom inne i bildet, kanskje er det økonomi, kanskje var det bare noe alle hadde lyst på og alle var fornøyd. Vi har ofte ostesmørbrød eller havregrøt til middag, delvis grunnet økonomi og delvis grunnet kronisk sykdom hos meg og hos ett barn, som gjør at hverken tid eller energi alltid strekker til å lage «skikkelig middag» hver dag. For å være ærlig så ville jeg satt mer pris på at barna fikk godt hjemmelaget ostesmørbrød enn grandiosa. Ville du reagert likt om det var det som var servert? Det inneholder mer eller mindre det samme (deig med ost og evt kjøtt)… Men ferdigmat er jo faktisk fult i salt og annet dritt. Ville pølser i brød vært bedre? Pannekaker med syltetøy? Hvor går grensa for hva du syntes er greit og ikke greit? Tenk litt over om det bare er fordi det ikke er en «middagsrett» i dine øyne? For ernæringsmessig er hverken grandis, pannekaker eller pølse i brød noe bedre enn ostesmørbrød. Endret 20. juli 2023 av Fiske 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 20. juli 2023 #146 Del Skrevet 20. juli 2023 Datteren din har hatt fine dager med sin venninne & sikkert mange gode minner med seg videre. Ikke ødelegg dette for henne ved å være en Karen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #147 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg hadde vært overlykkelig og enormt takknemlig over at andre mennesker faktisk tok vare på barnet mitt helt frivillig en hel helg. Anonymkode: cccf9...c27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 20. juli 2023 #148 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 18.24): Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her? Anonymkode: c60ec...797 Det er digg, og kanskje det var det jentene hadde lyst til å kose seg med da! ostesmørbrød er ikke mer usunt ebb brødskive med ost😅🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 20. juli 2023 #149 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 18.24): Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her? Anonymkode: c60ec...797 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. juli 2023 #150 Del Skrevet 20. juli 2023 Beste jeg visste var når mormor lagde pizzasandwich. Altså loff med ketchup, ost og skinke i ovnen. Vil tro de spiste andre ting gjennom dagen. At ungen ikke ble sultet og mishandlet? Ikke alle er rosa bloggere som på død og liv alltid må lage instaverdige middager. Det er sommerferie og ungen koste seg. Ta en chill pill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #151 Del Skrevet 20. juli 2023 Vi lager alltid variert og sunn middag, men barnet mitt er kresent, og veldig ofte ender det med at jeg må lage brødmat til hen. Har en regel om å alltid smake to skjeer før man bestemmer seg, men jeg kan ikke tvinge hen til å spise noe som absolutt ikke faller i smak, da jeg ikke ønsker å skape negative assosiasjoner til måltider. (Må presisere at jeg passer på å lage noe næringsrikt som jeg vet faller i smak flere ganger per uke, men vi må prøve å introdusere ny mat også. Vi har også eldre barn i huset som ønsker variasjon, så det er flere hensyn å ta, og vi har ikke kapasitet til å alltid lage to middager). Hvis hen har venner på besøk ønsker de ofte å spise det samme som hen får, og jeg skjønner godt at ostesmørbrød er en hit blant barn. Dette er ikke noe å hisse seg opp over etter min mening, hvis datteren din ellers spiser variert og næringsrikt, er ingen skade skjedd ved at hun har spist ostesmørbrød to dager på rad. Hun har hatt det hyggelig på overnatting, gled deg over det. Pust med magen, og bruk energien din på mer konstruktive ting enn dette. Stress er også helseskadelig 🙃 Anonymkode: effb0...299 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #152 Del Skrevet 21. juli 2023 Datteren min hadde overnatting nå, og de ville ha søtpotet-fries til frokost. Det fikk de. Må vel belage meg på tlf fra foreldrene snart da. Anonymkode: c2c81...e43 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mutter Skrevet 21. juli 2023 #153 Del Skrevet 21. juli 2023 Om noen med gleder hadde passet datteren min i TO døgn, og hun på toppen dannet vennskap kunne hun fått chocopops til middag for min del. Sunn og næringsrik kost er det vi foreldrene som står for. Gled deg til de blir eldre. Du aner virkelig ikke hva du har i vente. De reelle problemene starter når foreldre synes det er greit at poden vaper. Nyt de små dilemmaene så lenge de varer.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 21. juli 2023 #154 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjenner jo litt på at folk ikke tar dette helt på alvor. Det er jo snakk om to små jenter som ikke er eldre enn 8 år, og får dette servert to dager på rad. Det er greit nok at jentene var fornøyde, men det betyr jo ikke at de voksne ikke burde visst bedre. Hadde som sagt aldri servert noe slikt selv til middag, og forstår ikke hvordan to andre voksne kunne tenke at det var en god ide. Men ja, det er kanskje bare meg.. Anonymkode: c60ec...797 Det blir ikke tatt på alvor fordi det ikke er alvorlig. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 21. juli 2023 #155 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 18.24): Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her? Anonymkode: c60ec...797 Hadde vært mer engstelig for mange andre ting som kan skje ved overnatting hos andre enn ostesmørbrød... Faren til ei i klassen puttet sovemedisin i sjokolademelk og forgrep seg på venninnene til dattera...hakke værre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #156 Del Skrevet 21. juli 2023 Finnes personer som gjerne har ostesmørbrød til middag 👀 Det er jo skikkelig digg! 😋 Pluss for å være lettvint. Anonymkode: be570...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 21. juli 2023 #157 Del Skrevet 21. juli 2023 Carabilla skrev (15 minutter siden): Hadde vært mer engstelig for mange andre ting som kan skje ved overnatting hos andre enn ostesmørbrød... Faren til ei i klassen puttet sovemedisin i sjokolademelk og forgrep seg på venninnene til dattera...hakke værre. Fy faen 😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #158 Del Skrevet 21. juli 2023 Jeg hadde også reagert på at ostesmørbrød var middag to dager på rad, og tenkt at det var pga dårlig økonomi eller latskap. Min sønn på 6 var på overnatting hos en nabogutt som var nesten 9 år, så det var stas for sønnen min. Han dro dit sein ettermiddag og kom hjem igjen tidlig formiddag dagen etter. Han hadde ikke fått kveldsmat og heller ikke frokost! Moren til kompisen gadd ikke lage kvelds, og det ble ikke frokost heller fordi moren heller ville sove, sa sønnen min. Min sønn hadde spist en god middag før han dro på overnatting, så han overlevde å ikke spise på noen timer, men synes sånt er ikke innafor. Jeg kjenner moren til nabogutten og hun har ikke rusproblemer hvis det høres slik ut, men hun er veldig avslappet og tar alt veldig chill. Hun hadde nesten ikke snakket med guttene mens min sønn var der, kun holdt på med meditasjon og legging av tarotkort.🤨 Anonymkode: 6550d...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #159 Del Skrevet 21. juli 2023 Når ungene har overnatting, legges det opp til at de får kose seg litt ekstra. De får velge hva de skal spise selv, de får selvsagt spise med oss voksne, men det ønsker de som regel ikke. Og hva de velger? Ostesmørbrød, pølser, pizza, smoothies, Taco, pannekaker. Ingenting sunt, men de har jo ikke overnattingsbesøk så ofte. Så det går nok helt fint 🙂 Uansett, 2 dagers overnatting på en 8 åring? Om noe skal påpekes er det vel ikke ostesmørbrødene... Anonymkode: 180b7...48f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 21. juli 2023 #160 Del Skrevet 21. juli 2023 Lilly Rose skrev (19 minutter siden): Fy faen 😡 Ja, det var helt jævlig...ingen hadde noe mistanke fordi han var kjempe hyggelig og hadde en bra jobb og veldig engasjert hjelpetrener på fotballaget....derfor får ikke mitt barn sove borte, kun hos aller nærmeste som mormor og tanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå