Gå til innhold

Datteren min fikk ostesmørbrød til middag på overnatting 2 dager på rad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du kan jo irritere deg over det og lage en tråd på KG, men kommer du til å ta det opp med foreldrene? Trolig ikke. Så da er det bortkastet energi. Er forsåvidt enig i at ostesmørbrød ikke er middag, med mindre de er usedvanlig fancy, men det er liksom ingenting du får gjort med det..

Anonymkode: e9a39...872

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ostesmørbrød er ikke middag og det hadde jeg aldri servert. Bare latsabber av noen foreldre serverer så dårlig mat. Forstår reaksjonen din. Med det sagt overlever nok datteren din dette, siden du har fokus på sunn mat. Det er verre for venninens helse dersom dette er standarden i det hjemmet.

Anonymkode: 952de...2e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK folkens, her er tidenes tips til toast:

Du smører meierismør eller majones på utsiden av skivene (da får de ekstra crunch). Også tar du på ett eller to stykker cheddar (den der prosesserte dritten fra babybell) også hiver du på dijonsennep og sriracha. Kan love at toast aldri blir det samme igjen 😍 Noen andre toastmastere her inne? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at det går helt fint men at det kan bli noe anstrengt stemning mellom dere hvis de finner denne tråden. 

Anonymkode: 10126...eea

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min liker forresten godt ostesmørbrød med kalkun/kylling-pålegg og halvgrovt brød, med salat ved siden av, så ostesmørbrød kan være helt okey mat det innimellom. Sunnere enn frossenpizza i hvert fall. 

Anonymkode: 10126...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. 
Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her?

Anonymkode: c60ec...797

😂😂😂😂😂 

Anonymkode: fa9ed...bbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ostesmørbrød er helt ok ernæringsmessig, litt lite grønnsaker, men det går nok fint :) 

Brødskiver med hvit ost er ikke usunt.

Hadde de på ketchup, så fikk de foresten i seg antioksidant som er veldig bra for oss, og ikke finnes i så mye annet enn varmebehandlet tomat.

Anonymkode: 3463c...1a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skjønner at du reagerer på det. Vi lager middag hver dag, til nøds slenger vi på en Grandiosa. Men hadde ikke reagert om mine barn var på overnatting og det var slik. Opplever egentlig ganske ofte at det er dårlig matstell rundt om. 

Anonymkode: b36af...ee5

Samme her, vi lager alltid ordentlig middag. En sjelden gang om vi har dårlig tid, så hiver vi på pølser i brød eller en grandis i ovnen. Men ellers er det middag med potet eller ris og grønnsaker hver dag. Enten med kjøtt, kylling eller fisk til. 

ei jeg kjenner gir barna sine nudler til middag, og til og med bare pose potetmos, fordi de ikke har økonomi til annen mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ikke opplevd mye i livet, om du blir lettere sjokkert over noe så ubetydelig.

Anonymkode: 27c25...a38

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kullsyrevann skrev (16 timer siden):

OK folkens, her er tidenes tips til toast:

Du smører meierismør eller majones på utsiden av skivene (da får de ekstra crunch). Også tar du på ett eller to stykker cheddar (den der prosesserte dritten fra babybell) også hiver du på dijonsennep og sriracha. Kan love at toast aldri blir det samme igjen 😍 Noen andre toastmastere her inne? 

Smør brødskive med smør på begge sider, smør på pesto ha på ost og stek det på svak varme under lokk i stekepanne. 

Anonymkode: a2664...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. 
Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her?

Ja, jeg har noen tanker rundt dette men de er så upassende at jeg ikke kan skrive de på kg. 
Jeg reagerer på deg og at du hauser dette opp. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dere spiser ikke kvelds? jaja

Anonymkode: 4cda7...7c9

Er det også gale nå?🙄

Anonymkode: 0c33d...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatting betyr gøy, brus, snacks, snop, chips, filmer osv. Det skal være kos. At datteren din fikk servert ostesmørbrød er ikke et stort problem. Kanskje likte jentene det så godt at de ville ha det igjen? Det er mange årsaker til at de ble servert ostesmørbrød, men det er ikke verdens undergang. Kanskje likte de ikke middagen som ble servert og fikk noe annet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon

Jeg er helt enig at ostesmørbrød ikke er middag og to dager på rad i tillegg? 

Folk får spise hva de vil, men jeg hadde ikke servert kun ostesmørbrød til middag. Det passer bedre til lunsj eller kveldsmat en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner jo litt på at folk ikke tar dette helt på alvor. Det er jo snakk om to små jenter som ikke er eldre enn 8 år, og får dette servert to dager på rad. Det er greit nok at jentene var fornøyde, men det betyr jo ikke at de voksne ikke burde visst bedre. Hadde som sagt aldri servert noe slikt selv til middag, og forstår ikke hvordan to andre voksne kunne tenke at det var en god ide. Men ja, det er kanskje bare meg..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...