AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #101 Del Skrevet 19. juli 2023 Hvordan våger de å ikke servere tre retters middag!!!??? Anonymkode: 6adb5...53f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #102 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kutt ut da folkens!!KG er faen steike meg gift!!!Oppfør dere! Anonymkode: be151...c4a Slapp av, pust og ro ned på utropstegnene. Kanskje du trenger et ostesmørbrød for å roe ned nervene? AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit når det er middag skal må få middag ikke ostesmørbrød haddde dem ikke hatt råd til og lage middag kan man heller la vær og invitere på overnatting og heller besøk ellers Anonymkode: 9da7a...d16 Ostesmørbrød kan absolutt være god nok middag. Det er kjapt, godt og kan varieres i det uendelige. Selv jeg som voksen kan finne på å lage ostesmørbrød to dager på rad. Rosa Sløyfe skrev (1 time siden): det er det vel ikke på pizza kan man ta på masse grønnsaker men man gjør ikke det med ostesmørbrød Hvis man har et snev av kreativitet så kan man lage ostesmørbrød akkurat sånn som man vil, også med grønnsaker. Jeg synes f.eks. syltet rødløk og et crispy salatblad er nydelig på ostesmørbrød. Man kan også spise grønnsaker eller salat ved siden av. Jeg tror neppe noen hadde reagert på pannekaker to dager på rad, og sittet og sutret over at "det går jo ikke an å ha grønnsaker på". Den beste middagen når barn er på overnattingsbesøk hos hverandre er mat barna liker, og ostesmørbrød er like god middag som pannekaker, pizza, taco o.l. Anonymkode: 0214e...5f8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #103 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette! Noen spiser pannekaker til middag med syltetøy en dag og så spiser de pizza dagen etterpå. Hvordan er DET bedre? Anonymkode: bb947...6fd Vi hadde hamburger i går og pølser i dag. vi har også hatt barn som overnattingsgjester og valgte å gjøre det enkelt. Anonymkode: e20a1...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #104 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, nå dør hun nok… Fra spøk til revolver: dette er en ikke-sak. Anonymkode: 0c33d...fdf Hun dør og kommer tilbake som ostesmørbrød-spøkelset! Som lager ostesmørbrødlukt i hele huset hver gang hun går igjen. Anonymkode: 64b0a...a7b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #105 Del Skrevet 19. juli 2023 jeg er værtfall opptratt at man spiser middag når det er middag som da består av kjøtt grønnsaker poteter, pasta eller ris og saus og til dere som prøver og sammenligne det med pizza og på står at det er det samme med det med grønnsaker jeg tviler på at di fikk noe annet enn helt vanlige ostesmørbrød Anonymkode: 9da7a...d16 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 19. juli 2023 #106 Del Skrevet 19. juli 2023 Kanskje de ba om det den første kvelden, og deretter ville ha reprise fordi det var så godt? Altså, skjønner ikke at dette er noe å tenke over, engang.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #107 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): jeg er værtfall opptratt at man spiser middag når det er middag som da består av kjøtt grønnsaker poteter, pasta eller ris og saus og til dere som prøver og sammenligne det med pizza og på står at det er det samme med det med grønnsaker jeg tviler på at di fikk noe annet enn helt vanlige ostesmørbrød Anonymkode: 9da7a...d16 Hæ? Aldri fisk?!?! 😳 Du er oppdratt til. Andre er oppdratt til noe annet. Hadde du reagert hvis det var pannekaker med syltetøy en dag og grandiosa uten salat dagen etter? Anonymkode: bb947...6fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #108 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså det var jo litt stusselig, men hun er vel ikke skadet for livet. Nå fikk jeg skikkelig lyst på ostesmørbrød. prøvd stekt i stekepanne med smør? Anonymkode: a2664...a69 Håper du steker ostesmørbrødene forsiktig i panna. Hadde en i familien som var veldig glad i å steke de hardt slikt at de ble brent/sorte under...noe som man jo vet er kreftfremkallende (Akrylamid) Dette familiemedlemmet døde etter hvert av kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #109 Del Skrevet 19. juli 2023 Til alle dere som synes det er greit å legge pizza og ostesmørbrød o.l. i kategorien middag tenker jeg dere kanskje burde kalibrere de små grå littegranne. Middag i ordets rette forstand er noe mer enn pizza. Det er en kulturell begivenhet hvor man sitter i lag rundt et bord og koser seg, gjerne midtpunktet i en ellers kjedelig hverdag og skal bestå av et fullverdig måltid på en eller annen måte. Har ikke noe i mot å droppe middagen en gang i blant, det gjør jeg jo og tar noe lettvint istedenfor men kaller det ikke da for middag nei. Jeg ramser opp: poteter, gulrøtter, kjøtt, fisk, grønnsaker (ting som er grønne...brokkoli etc.) Så forstår helt klart at du ble skuffet da ditt barn kun fikk ostesmørbrød, men det er nok for mange variabler her til at juryen kan levere en endelig dom, så det ser dessverre ut til at saken din vil bli henlagt pga. manglende åstedssikring og at foreldrene til venninnen helt sikkert var psykotiske i øyeblikket de gikk all in for ostesmørbrødweekend. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 19. juli 2023 #110 Del Skrevet 19. juli 2023 ThereGoesBob skrev (6 minutter siden): Håper du steker ostesmørbrødene forsiktig i panna. Hadde en i familien som var veldig glad i å steke de hardt slikt at de ble brent/sorte under...noe som man jo vet er kreftfremkallende (Akrylamid) Dette familiemedlemmet døde etter hvert av kreft. Og selvfølgelig var det ostesmørbrødene som var årsaken til dødsfallet? Veldig mye kan og er i dag klassifisert som kreftfremkallende, men lite og ingenting vil alene være årsaken til fremvekst av kreft - I morgen eller i neste uke så vil dette endre seg. Verden er i stadig utvikling, akkurat som forskning er -men hvis du tenker at noen brente skiver er årsaken til fremvekst og dødsfall av kreft, så er du rimelig naiv. Vil anbefale deg å lese deg generelt opp på forskning, arv og miljø . og slikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 19. juli 2023 #111 Del Skrevet 19. juli 2023 Nekinn@ skrev (1 minutt siden): Og selvfølgelig var det ostesmørbrødene som var årsaken til dødsfallet? Veldig mye kan og er i dag klassifisert som kreftfremkallende, men lite og ingenting vil alene være årsaken til fremvekst av kreft - I morgen eller i neste uke så vil dette endre seg. Verden er i stadig utvikling, akkurat som forskning er -men hvis du tenker at noen brente skiver er årsaken til fremvekst og dødsfall av kreft, så er du rimelig naiv. Vil anbefale deg å lese deg generelt opp på forskning, arv og miljø . og slikt. Du må har rimelig mikroskopiske sosiale antenner om du tar innlegget mitt for noe mer enn akkurat hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #112 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): jeg er værtfall opptratt at man spiser middag når det er middag som da består av kjøtt grønnsaker poteter, pasta eller ris og saus og til dere som prøver og sammenligne det med pizza og på står at det er det samme med det med grønnsaker jeg tviler på at di fikk noe annet enn helt vanlige ostesmørbrød Anonymkode: 9da7a...d16 Det kan jo være greit å ha toleranse for ulikheter. I morgen skal vi ha salat til middag - uten kjøtt, men med grovt brød ved siden av. På travle hverdager går vi ofte for pytt i panne eller suppe. For oss er middag, det siste måltidet vi spiser hver dag og det er stor forskjell i innholdet. Kjøtt, grønnsaker, saus og poteter har vi nesten aldri. Anonymkode: e20a1...828 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 19. juli 2023 #113 Del Skrevet 19. juli 2023 ThereGoesBob skrev (2 minutter siden): Du må har rimelig mikroskopiske sosiale antenner om du tar innlegget mitt for noe mer enn akkurat hva det er. Og i stedet for å påpeke hva du egentlig mener så er det viktigere for deg å påpeke at andre tar feil eller ikke skjønner poenget? Med folk jeg kjenner godt så har jeg ingen problemer med å se og forstå ironi eller sarkasme, eller hva annet det var du prøvde å formidle - men med debattanter her på KG så er ingenting en selvfølge. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #114 Del Skrevet 19. juli 2023 Dere som har bagateller til problemer hadde ikke overlevd virkelige kriser skjønner jeg. Sjokkert over hvor lite folk tåler. Altså sjokkert over at du som mor reagerer på dette. Men det skjønner du nok ikke selv med tankegangen din. Anonymkode: 4cda7...7c9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #115 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan jo være greit å ha toleranse for ulikheter. I morgen skal vi ha salat til middag - uten kjøtt, men med grovt brød ved siden av. På travle hverdager går vi ofte for pytt i panne eller suppe. For oss er middag, det siste måltidet vi spiser hver dag og det er stor forskjell i innholdet. Kjøtt, grønnsaker, saus og poteter har vi nesten aldri. Anonymkode: e20a1...828 Dere spiser ikke kvelds? jaja Anonymkode: 4cda7...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #116 Del Skrevet 19. juli 2023 Tenk jeg og barnet mitt spiste hjemmelaget pizza 2 dager på rad siden pizzan ble så stor til oss. Krise? Hahahahahaha Anonymkode: 4cda7...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinkaanonym Skrevet 19. juli 2023 #117 Del Skrevet 19. juli 2023 Hvem andre ble inspirert til å lage ostsmørbrød nå? Vær ærlig. Men det blir mye brød hvis man spiser det hele dagen. Veldig lett å lage da. Kanskje foreldrene var slitne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #118 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere spiser ikke kvelds? jaja Anonymkode: 4cda7...7c9 Nei, vi spiser ikke kvelds, siden vi spiser en sen middag. Anonymkode: e20a1...828 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 19. juli 2023 #119 Del Skrevet 19. juli 2023 Hadde skjønt denne "krisa", om du var passert 70. Da er selvfølgelig ikke ostesmørbrød forenelig som middag. Beklager, men her har du ingen sak. Jeg tipper de har fått akkurat det de hadde lyst på. Høres ut som luksus på overnatting! Kjapt unnagjort og mer tid til kos og lek! ❤️🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #120 Del Skrevet 19. juli 2023 Litt slapt var det, men ikke nok til å bli lettere sjokkert... Anonymkode: 70d18...f1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå