Gå til innhold

Datteren min fikk ostesmørbrød til middag på overnatting 2 dager på rad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan mene og tenke hva man vil om alle rundt oss, men vil anbefale deg å holde det for deg selv og ta et lynkurs i "verden består av så mye mer enn det jeg til enhver tid mener er riktig for alt og alle".

Og om dette blir for krevende og verden rundt ikke svarer til dine forventninger så bør du vurdere å leve isolert fra resten av den siviliserte verden. 

Og sannsynligvis så diskuterer du dette både på KG og med alle andre enn de involverte? Er det noe du oppriktig har sterke meninger om så ta det opp med dem det angår.

I-lands problemene vil ingen ende ta!

Endret av Nekinn@
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere noen tanker om dette her?

Jeg tenker at det ikke er noe som helst å reagere på, og iaf. ikke bli "lettere sjokkert" over :dåne: Dette må være noen slags "KG-zucchini" :fnise:

Jeg hadde nok vært fornøyd om jeg fikk servert noe sånt selv på overnatting. Var det godt første dagen så hadde jeg sikkert stemt for mer på dag #2 også :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner at du reagerer på det. Vi lager middag hver dag, til nøds slenger vi på en Grandiosa. Men hadde ikke reagert om mine barn var på overnatting og det var slik. Opplever egentlig ganske ofte at det er dårlig matstell rundt om. 

Anonymkode: b36af...ee5

Ikke verre med ostesmørbrød enn Grandiosa. Er faktisk sunnere dersom vi snakker om grovbrød..

Anonymkode: d0542...855

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig av familien å spise ostesmørbrød til middag to dager på rad, men ellers får det da være måte på hysteri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (14 minutter siden):

Upassende er det nok ikke. Hvis du ønsket et skikkelig middagsmåltid til ditt barn burde du ha kontaktet foreldrene og sjekket opp dette. Antar at en god del familier har ganske så spartanske spisevaner, så du kan ikke anta at…

Det er oppskriften på å stanse alle fremtidige invitasjoner..

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit når det er middag skal må få middag ikke ostesmørbrød

haddde dem ikke hatt råd til og lage middag kan man heller la vær og invitere på overnatting og heller besøk ellers

Anonymkode: 9da7a...d16

Pizza er jo middag, eller? Så hva er det som gjør at ostesmørbrød IKKE er middag? Et ostesmørbrød kan enkelt gjøres sunnere enn en pizza bare ved å ha grovt brød!

Hadde ikke sendt barnet mitt dit på overnatting igjen! Ostesmørbrød kunne vært ok til kveldsmat eller lunsj, det er IKKE middag!! 

Anonymkode: 1608b...07e

Hvorfor ikke? Pizza er jo middag, eller?

Rosa Sløyfe skrev (1 time siden):

det er det vel ikke på pizza kan man ta på masse grønnsaker men man gjør ikke det med ostesmørbrød

Jo, det kan man, ellers er det jo ikke noe problem å ha det ved siden av!

Anonymkode: 7cd2f...bf6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må få datteren til legen, og sjekke henne for vitaminmangel og senskader! 
hva folk klarer og lage problemer av? Du får jo holde datteren din hjemme da, om hun ikke tåler 2 dager uten 3- retters økologisk lager fra bunn. 

Anonymkode: 86444...014

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sløyfe skrev (1 time siden):

det er det vel ikke på pizza kan man ta på masse grønnsaker men man gjør ikke det med ostesmørbrød

man kan da vitterlig putte hvor mye grønnsaker på hva man måtte ønske, det være seg pizza eller ostesmørbrød. Snål sammenligning om man først er ute etter hva som er sunt eller ikke. 

Når det er sagt så får det være grenser for hvor mye en skal legge seg oppi andre valg - ønsker man at barna sine skal ta del i sosiale relasjoner så gir man blanke i slike banale ting. Har man sterke meninger om hva barna skal spise når de ikke er hjemme så må man enten være tydelige (og tåle konsekvensene) eller la være å sende barna bort utenom måltidene. 

jeg mener mye og mangt om kosthold og ernæring men kunne aldri tenke meg å legge meg opp i hvordan andre løser dette i sin husholdning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er rart med to dager på rad. Men ikke rart med ostesmørbrød til middag. Det kan være sunnere enn mye annet. Grovbrød og salat til og Vipps er det et supert måltid. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit når det er middag skal må få middag ikke ostesmørbrød

haddde dem ikke hatt råd til og lage middag kan man heller la vær og invitere på overnatting og heller besøk ellers

Anonymkode: 9da7a...d16

Spiser du aldri pizza til middag?

Anonymkode: f83bd...94f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. 
Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her?

Anonymkode: c60ec...797

🤣🤣🤣🤣Hva man skal  henge seg opp i. Dersom det var helg er det iallefall ok. Trøsten din må jo være at hos dere er det et sunt og variert kosthold.  C’’.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fysj... for en galskap.

Det er sommer, det er lov å gjøre det litt enkelt. 

Anonymkode: e20a1...828

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså det var jo litt stusselig, men hun er vel ikke skadet for livet.
Nå fikk jeg skikkelig lyst på ostesmørbrød. prøvd stekt i stekepanne med smør? 

Anonymkode: a2664...a69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er bedre å servere barna relativt ok mat (kanskje det var salat ved siden og frukt og gurotstenger til dessert...) fremfor en eller annen sær rett som er kjempesunn, men ingen liker.

Anonymkode: bb947...6fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er rart med to dager på rad. Men ikke rart med ostesmørbrød til middag. Det kan være sunnere enn mye annet. Grovbrød og salat til og Vipps er det et supert måltid. 

Dette! Noen spiser pannekaker til middag med syltetøy en dag og så spiser de pizza dagen etterpå. Hvordan er DET bedre?

Anonymkode: bb947...6fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner hva du mener.Kan hende de ville ha ostesmørbrød begge to og var kjempeglad for det?Middag er det jo ikke.

Anonymkode: be151...c4a

hvorfor er ikke ostesmørbrød middag? pizza er middag. Det er jo nokså likt ift ingredienser og næringsinnhold.

Anonymkode: e961b...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

De som påtar seg ansvar for smådjevlene mine et døgn kan få fore dem med absolutt hva de vil. Pølser, pannekaker, pizza, ostesmørbrød, whatever. 

Anonymkode: ad89a...5ee

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaja, bra det ikke var grillet huggorm!

Anonymkode: e5440...a28

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er galt med ostesmørbrød? Ost, skinke, og brød har da en helt grei makronæringsprofil sammenlignet med det de fleste nordmenn spiser til middag. Kanskje litt lite protein, men ellers helt greit.

Anonymkode: a55ea...ec0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...