Gå til innhold

Datteren min fikk ostesmørbrød til middag på overnatting 2 dager på rad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så takknemlig for at ikke alle er som deg.

Anonymkode: c2c81...e43

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blir ganske bekymret av å lese dette. Har aldri hørt om et barn som har overlevd ostesmørbrød to dager etter hverandre. Du bør belage deg på at løpet er kjørt for denne jenta. 

Anonymkode: 5dbb5...7f2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ostesmørbrød er i praksis det samme som pizza, så helt ok å servere i seg selv. Virker litt rart å servere det begge dagene, men tipper foreldrene har fått inntrykk av at det falt såpass i smak at de ville gjenta suksessen. De tenker vel at "alt er lov" når det er ferie og overnatting, så da skal de jammen meg få lov til å spise ostesmørbrød til middag to dager på rad.

Anonymkode: f7cfe...8da

det er det vel ikke på pizza kan man ta på masse grønnsaker men man gjør ikke det med ostesmørbrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste forledrene middag? for du siser at det var barna som spiste ostesmørbrød og hvis forledrene spiste middag skjønner jeg ikke hvorfor di ikke kunne spist sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg synes ts overreagerer noe, så er det ganske stusselig å invitere gjester og servere ostesmørbrød til middag. Men så lenge barna hadde det fint, og de fikk noenlunde sunn og næringsrik mat til frokost/lunsj så hadde jeg nok ikke gjort noe ut av det.

Om det er en gjenganger hver gang så hadde jeg kanskje tatt det opp på en mild måte. Kanskje sagt at barnet mitt har vært litt sulten (eller noe sånt) og tilbudt meg å bestille noe. Men tviler på at dette vil skje igjen og igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke sendt barnet mitt dit på overnatting igjen! Ostesmørbrød kunne vært ok til kveldsmat eller lunsj, det er IKKE middag!! 

Anonymkode: 1608b...07e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er mest bekymret for psyken din. Det vitner om lav resiliens siden du blir så «sjokkert» at du går og kverner i en uke på en bagatell i en slik grad, og attpåtil må lage en helt egen tråd om det.

Anonymkode: cde9a...83c

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder du datteren din borte fra overnatting. viss variert kosthold et døgn og to, er viktigere enn vennskapet datteren din har til venner. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Rosa Sløyfe said:

det er det vel ikke på pizza kan man ta på masse grønnsaker men man gjør ikke det med ostesmørbrød

Mine barn vil ikke ha grønnsaker på pizzaen sin, og forresten er det svært få barn jeg kjenner som spiser det. Her vil barna kun ha ost og skinke på, og noen ganger piller de vekk skinken.. 

Anonymkode: eb4f4...b65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade vært opptatt av hva jeg selv serverte til datteren min. Når hun er hos andre i noen dager, får hun spise det de serverer, og jeg hadde ikke brydd meg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå på sommeren lager vi ikke middag hver dag, så de som blir sultne får lage seg det de vil. Kjøleskap, fryser og skap er ikke tomt, men vi holder alle på med ulike ting og er sultne til ulike tider. Ostesmørbrød er helt greit. Her elsker yngste å lage pannekaker til gjester…. De forsyner seg også av frukt og bær. 

TS overdriver sin reaksjon.  

Anonymkode: c2d95...12f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Har overnattingsgjest

Egen datter og gjest syntes det er kjempestas med ostesmørbrød

Lar de spise det til middag slik at de kan ha det skikkelig hyggelig de få dagene det er besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. 
Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her?

Anonymkode: c60ec...797

Vannglass - - > la oss lage storm!! 

Anonymkode: 4063e...fc8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager sunn og variert middag her hjemme hver dag. Er det noe barnet absolutt ikke liker, kan han gjerne få ei skive makrell eller ostesmørbrød innimellom. Vi spiser over gjennomsnittet sunt, uten at det er noe hysteri rundt mat.

Barnet ditt ble invitert bort på overnattingsbesøk. Kjempehyggelig, og sikkert stor stas! Barnet ditt har venner som ønsker å være sammen med henne på fritiden, hun er heldig! Tenk litt på at det er mange barn som faktisk aldri blir bedt med hjem!

At de får ostesmørbrød to dager på rad, er an absolutt ikke-sak! Det kan være mange grunner til det. For det første er det mat som de fleste unger liker, og det behøver aldeles ikke være usunt! Hadde de fått cheez doodles til middag, hadde det vært noe annet, men fortsatt ikke noe å skrive på KG om. 

Har du tenkt på at familien kan ha dårlig råd i disse tider hvor alle priser skyter i været? Kanskje var det dette de hadde i kjøleskapet før neste lønning? Skal ikke barnet deres da kunne ha venner på besøk, fordi maten de serverer ikke er 'bra nok' for besøket? Det ville virkelig være trist om barnet måtte isoleres pga. økonomi.

Kom deg ned på jorda, og vær takknemlig for at ungen din har venner hun er velkommen hos! Verdien av det er faktisk i seg selv uvurderlig.

• Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. 
Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her?

Sultet datteren din ihjel, eller har jeg oversett et annet problem ved dette her???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Upassende er det nok ikke. Hvis du ønsket et skikkelig middagsmåltid til ditt barn burde du ha kontaktet foreldrene og sjekket opp dette. Antar at en god del familier har ganske så spartanske spisevaner, så du kan ikke anta at alle er som deg selv i matveien. Kan jo være at barna ikke var tilstede da middagen ble servert. Hvor gamle er de? Personlig så er jeg som deg og ville ha disket opp noe ihvertfall en av dagene, men å anta at andre holder samme standard blir litt å tro på julenissen. Noen familier er også helt tilbakestående når det kommer til mat og kosthold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av barna mine skaø spise sunt og variert. Men to dager med ostesmørbrød er det ingen som dør av

Men synes jeg det er litt å rart å servere smørbrød til gjester 2 dager på rad?? - helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

SKANDALE!!!! Du burde gå til avisa med dette!!!!!!

Anonymkode: 2622e...fb8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje barnet ditt ikke likte middagen de lagde så da fikk hun ostesmørbrød istedet? 

Kanskje de har dårlig råd men åpent hjem. Hun fikk mat, hva er problemet?

Anonymkode: e5bdb...d4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...