Gå til innhold

Datteren min fikk ostesmørbrød til middag på overnatting 2 dager på rad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjønner at du reagerer på det. Vi lager middag hver dag, til nøds slenger vi på en Grandiosa. Men hadde ikke reagert om mine barn var på overnatting og det var slik. Opplever egentlig ganske ofte at det er dårlig matstell rundt om. 

Anonymkode: b36af...ee5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ser ikke problemet. Vi kan finne på å ha det til middag selv fordi ungene elsker det. En gang i mellom tar hun ikke skade av.

Anonymkode: 3e9be...f9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg så akkurat en interessant dokumentar fra Cornwall, om en kaptein Ross Poldark,  som illusterer det du nevner her., 

der lærte jeg  blant annet at bortskjemthet, snobbethet og hysteri fra mødre blir straffet med både truing med høygafler og uhell i kjærlighet.

Anonymkode: 7117c...34f

Du mener vel serien Poldark? Den er faktisk ganske bra 😍

Eller finnes det en dokumentar også? 

Anonymkode: 9f056...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, ungen min misliker omtrent all middag, så det er ikke sånn at alle unger gjerne vil ha det. Ostesmørbrød derimot, det elsker han!

Anonymkode: 56f38...857

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ostesmørbrød funker veldig fint til middag en gang i blant. Kan være datteren din ville ha det 2 ganger fordi det var godt. Tipper hun ikke får lov til å spise det så ofte hjemme. 

Anonymkode: 65fb5...b5e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sendte du ikke med mat eller tilbudte deg å spandere take away på eller noe en av dagene? 
Kanskje barna hadde lyst på ostesmørbrød. 
Barnet ditt har nok ikke blitt feilernært av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, nå dør hun nok…

Fra spøk til revolver: dette er en ikke-sak.

Anonymkode: 0c33d...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skjønner at du reagerer på det. Vi lager middag hver dag, til nøds slenger vi på en Grandiosa. Men hadde ikke reagert om mine barn var på overnatting og det var slik. Opplever egentlig ganske ofte at det er dårlig matstell rundt om. 

Anonymkode: b36af...ee5

Nå spør jeg fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på det - ostesmørbrød blir fort sunnere enn en grandis, så hva er det du reagerer på egentlig? 

Anonymkode: 7cd2f...bf6

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett bort fra samme middag to dager på rad (som ofte skjer i vår lille husholdning med rester); hva er forskjellen på pizza, som for de fleste er en akseptabel helgemiddag, og ostesmørbrød? Mange barnefamilier kjører bare ost/skinke til litt kresne barn, ofte brukes ketchup/tomatsaus og krydder, og så er det brød… Tror aldri jeg har tenkt over hva ungene spiser på overnatting, så lenge de faktisk får mat.

Anonymkode: f7cda...986

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hallo. Her for en ukes tid siden ble datteren min invitert til ei venninne i klassen sin på overnatting. Dette synes vi var hyggelig og lot hun få lov til det. Hun overnattet der i to netter, og det virket som de hadde hatt det hyggelig. 
Men jeg må innrømme at jeg ble lettere sjokkert over maten de hadde fått servert av foreldrene der hjemme. Begge dagene hadde de fått servert ostesmørbrød til middag! Altså jeg hadde kanskje til nød servert noe sånt til datteren min på farten eller lignende, men synes det er drøyt å servere dette til middag. Spesielt når de har invitert et annet barn hjem. To dager på rad i tillegg. Ostesmørbrød vil jeg virkelig ikke kalle en ordentlig middag. Reagerer også på at de var to foreldre der hjemme, og fortsatt klarte de ikke lage ordentlig mat til barna? Nei altså, jeg synes dette var ganske så upassende. Har dere noen tanker om dette her?

Anonymkode: c60ec...797

Kan det hende barna selv har fått velge? Har hatt overnatting av andres barn her også, og barna har ville ha en gorby, nudler eller lignende til middag. Jeg synes ikke dette er middag, men tenker at en gang iblandt ikke skader. Barna skal jo kose seg.. 

Anonymkode: eb4f4...b65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du mener vel serien Poldark? Den er faktisk ganske bra 😍

Eller finnes det en dokumentar også? 

Anonymkode: 9f056...c45

ja, det er fiksjon, jeg bare tuller 😅 de er basert på en bokserie fra 50 tallet.

Jeg syns den var litt kjedelig i starten, men tok seg opp etter hvert!kan absolutt anbefales 😄

Anonymkode: 7117c...34f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ungene mine er matet legger jeg aldri meg oppi hva andre gir dem men er heller takknemmelig. Slapp av. Barnet ditt har hatt det fint 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det var da voldsomt til hysteri 😅 jeg spiser ofte middagsmat til frokost og frokostmat til middag. Ostesmørbrød er jo uansett omtrent det samme som pizza.

Det er lov å gjøre ting lettvint nå og da, spesielt når ungen har besøk og de kanskje hadde lyst til å spise mens de så på film ellerno. 

Anonymkode: 9c7fd...28d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er så gale med det da? Ostesmørbrød er jo en grei og rask middag! Den kan jo være veldig sunn også!

Anonymkode: 7cd2f...bf6

Enig. Mye middag som er mer usunt enn det

Anonymkode: f0d9d...be1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ostesmørbrød var helt sikkert midt i blinken for begge to👏🏻 mine barn jubler hver gang. Ferie er ferie!

Anonymkode: 5346a...c64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit når det er middag skal må få middag ikke ostesmørbrød

haddde dem ikke hatt råd til og lage middag kan man heller la vær og invitere på overnatting og heller besøk ellers

Anonymkode: 9da7a...d16

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...