Hundejente Skrevet 23. juli 2023 #41 Skrevet 23. juli 2023 Min gjorde det samme, stort sett alltid på tur, og HELE tiden, fordi hun veldig fort ble overstimulert eller stressa. veldig vanskelig å avlede, skulle bare bite, bite og bite, men jeg var i kontakt med flere hundetrenere, og alle sa at det var veldig normalt, bare litt mer ekstremt enn vanlig valpebiting, og at jeg skulle fortsette å prøve å avlede. ofte var det helt umulig å avlede, da måtte jeg holde henne fast, vennlig men bestemt, til hun ga seg. allikevel klarte hun ofte å bite meg til blods. jeg ble også rådet til å overse henne, men det funket absolutt ikke, da rev hun i stykker både hud og klær på null komma niks. da hun var rundt fem måneder gikk det ganske plutselig over. mitt beste råd er å gjøre minst mulig ut av det, avled hunden om du klarer, vær oppmerksom på hunden sånn at du kan avlede før bitingen begynner, evt hold den fast hvis ingenting annet funker. ikke kjeft, det vil mest sannsynlig bare gjøre det verre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå