Gå til innhold

Ingen/lave krav til det språklige nivået på nrk.no?

Gjest ti10

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/pose-pa-pose-med-dod-fugl-i-vadso-_-1000-maker-ble-hentet-ut-mandag-1.16485805

Trist sak, uten tvil, men ærlig talt, hvordan kan en journalist påstå at måker er kolleger? Har det ikke ringt noen bjeller for noen her? Kunne han ikke ha skrevet artsfrender, andre måker/fugler eller noe sånt?

Klippet fra artikkelen:

Pose på pose med død fugl i Vadsø – 1000 måker ble hentet ut mandag

Ingen vet hvor mange fugl som er smittet med fugleinfluensa langs kysten av Finnmark. I Vadsø sitter måkene ved siden av et titalls døde kollegaer.

Endret av ti10
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å ja, tidligere i dag skrev NRK at The Weeknd heter «Abel Makkonen» når han egentlig heter Abel Tesfaye 😁 visste ikke at The Weeknd var finsk. De skrev også «The Wekend» 😁

Anonymkode: e500b...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fellesferie. Sikkert en drøss med 16-åringer med sommerjobb som skriver.

Anonymkode: 0dea0...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ti10 said:

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/pose-pa-pose-med-dod-fugl-i-vadso-_-1000-maker-ble-hentet-ut-mandag-1.16485805

Trist sak, uten tvil, men ærlig talt, hvordan kan en journalist påstå at måker er kolleger? Har det ikke ringt noen bjeller for noen her? Kunne han ikke ha skrevet artsfrender, andre måker/fugler eller noe sånt?

Klippet fra artikkelen:

Pose på pose med død fugl i Vadsø – 1000 måker ble hentet ut mandag

Ingen vet hvor mange fugl som er smittet med fugleinfluensa langs kysten av Finnmark. I Vadsø sitter måkene ved siden av et titalls døde kollegaer.

LOL!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er fellesferie. Sikkert en drøss med 16-åringer med sommerjobb som skriver.

Anonymkode: 0dea0...40f

Pffft! Journalistikk er død, degenerert og diktert og har vært det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måke er jo et yrke. Visste du ikke det?

Anonymkode: fac66...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenkte det var et forsøk på humor. Hadde jeg hatt f.eks flere kyr eller flere hunder, kunne jeg omtalt resten av dem som kollegaene til den enkelte :P

Anonymkode: 20808...822

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VG er visst ikke bedre. Nå skrev de: «Ifølge politiet døde hun ikke fordi hun ikkee medisinsk behandling». 
Hæ? 

Anonymkode: e500b...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tenkte det var et forsøk på humor. Hadde jeg hatt f.eks flere kyr eller flere hunder, kunne jeg omtalt resten av dem som kollegaene til den enkelte :P

Anonymkode: 20808...822

I så fall er det feil type artikkel han briljerer med "humoren" sin.

Hvis du skulle fortelle noen at du hadde funnet nesten alle dyrene dine døde, og du ikke ante hva som hadde skjedd med dem, ville du vel ikke omtalt dem som kollegene til den gjenlevende (f.eks.) hunden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Måke er jo et yrke. Visste du ikke det?

Anonymkode: fac66...203

Greit, jeg kommer heretter til å betrakte måkeyrket og journalistyrket som likestilte. Forventer og krever at utøvende måker endelig får den respekten og statusen de fortjener ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...