Gå til innhold

søvn problemer


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mamma

Jeg har en sønn på 14 mnd, etter at han ble ett år har han vært en del syk, dvs feber kramper og nå mage infeksjon med oppkast døgnet rundt i snart en uke. Har jo selvfølgelig vært hos lege. Problemet er at fra før han ble født var jeg panisk rundt det med krybbedød, jeg hadde angst og gikk til samtale hos ei jordmor som var innmari effektiv for meg, altså for å roe meg ned. Etter at han ble født klarte jeg aldri å legge han i senga si alene, følte at jeg ikke hadde kontroll over pusten osv... Dette ballet på seg og det gikk ikke så veldig lenge før han skjønte at det er tross alt best å ligge med mamma og puppen hennes, vi syntes at det var greit både jeg og pappaen som sover mest på sofaen stakkars. Har vært hos barne lege fordi nå er han våken 4-5 ganger hver natt og det sliter jo så klart, men det som satte støkken var i september da jeg hadde lagt han ganske tidlig fordi han var slapp og trøtt, men hadde ikke feber. Etter tre timer går jeg og legger meg da han gråter, etter en stund begynner han å riste og lager rare lyder, løper ned med han og ser skummet som velter ut av munnen og han er blå på leppene, sykebilen kommer og ligger på sykehuset i to døgn. Og nå denne mage infeksjonen, jeg vet godt at dette er ikke den mest dramatiske syke historien, men når man har vært så redd som jeg ofte har vært så har dette gjordt at jeg kommer aldri til å få sove en hel natt, jeg kommer aldri til å klare å legge han inn på ett eget rom å la han skrike til han sovener, inntil han har skjønt at natta sover vi. Helse stasjonen sier at jeg skal gjøre det, alle sier det forsåvidt, men hva hjelper det når jeg ikke tør? Hva skal jeg gjøre vil veldig gjerne ha noen råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Dette hørtes ikke greit ut!

Vent i alle fall med skrikekur til gutten er helt frisk, og ta en skikkelig samtale med helsesøster om hvordan dette kan gjennomføres så skånsomt som mulig. Kan pappaen bidra?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ked af at høre at barenet dit ofte er sygt, ikke særlig sjovt, heller ikke morsomt at være nervøs for vuggedød... men nu til sagen

da jeg boede på island, og min datter lå på hospitalet var der en mor med sit barn som var på mamma afvænning, mammaen så ud som bare det havede ikke sovet på flere måneder, hver gang hun gik hylte barnet som en gris men staklen måtte jo få sove engang ibladt, så det var altså på afvænning.. måske du kan snakke med en læge om det er muligt her også, for efter et par uger på hospitalet var barent helt ok....

mammaen var jo også mere rolig da barnet var på hospitalt og i trygge hænder, hun havede nok samme problem som dig, at være for over nervøs for at der skulle ske noget med det lille...

så det var været at undersøg for dere alles skyld

lykke til :lol:

du er helt sikkert ikke alene om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...