Gå til innhold

Flere som som tidligere hadde Au-Pair i familien her, men nå må gjøre alt husarbeidet selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 8.23):

Huff da😄 har du råd til au pair, har du sikkert råd til vaskehjelp tenker jeg😁🫶

Anonymkode: ba18d...387

Det har ts garantert, men vaskehjelp er dyrere pr time enn au-pair som er sosial dumping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har ikke au-paur, men en hushjelp som bor hos oss.

Vi bor ikke i Norge hvor man blir sett ned på om man ikke gjør alt selv.

Anonymkode: 7a0aa...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ikke au-paur, men en hushjelp som bor hos oss.

Vi bor ikke i Norge hvor man blir sett ned på om man ikke gjør alt selv.

Anonymkode: 7a0aa...7a6

Er ekstremt vanlig med hvaskehjelp og lignende i Norge. Det man blir sett ned på er sosial dumping og utnyting av fatige menesker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 timer siden):

Merkelig råd angående mat. Har du hørt om oppvaskmaskin? De fleste har det i 2024. 

Ungene klarer ikke sette inn i maskinen. Jeg gidder ikke prøve. Det er bare meg som rydder her. For meg var det kantine, er kantine og vil alltid være kantine som holder kjøkkenet ryddig!!!

Kantine forever!

Endret av Olaug Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg betaler ei fra Ukraina til å komme og vaske hele huset en gang i uka. Hun får godt betalt. 
Det må jo uansett vaskes og ryddes utenom, pluss klesvask.
Ellers har vi matkasse, og bestiller innimellom matvarer (frukt osv) på døra. 
Mannen og jeg jobber 300% til sammen og har to barn. 

Anonymkode: 5c21e...7f8

?   Ser du overhodet dine barn?? Skammelig!

Anonymkode: ec57f...7ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du vet vel at det koster mye mer å gå ned i stilling enn å betale for husvask og barnevakt? 

Anonymkode: cc2de...064

Ta deg av barna dine!!! Ikke jobbe så mye!! Du vet at masse 45åringer, kvinner, er uføretrygdet? Da vil det si at staten tok vekk din tid fra dine barn da de var små! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta deg av barna dine!!! Ikke jobbe så mye!! Du vet at masse 45åringer, kvinner, er uføretrygdet? Da vil det si at staten tok vekk din tid fra dine barn da de var små! 

Hva mener du? At man skal vaske hus i stedet for å jobbe fordi ellers blir man kanskje uføretrygdet? Og staten tar vekk hva da?

Anonymkode: cc2de...064

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AdonisFFM skrev (På 19.7.2023 den 9.05):

Feministene i Ap sitt kvinneutvalg på Oslos vestkant fikk det som de ville. Dette handlet lite om "arbeidsrett", men heller det faktum at (for eksempel) Filippinske jenter fikk mindre mulighet til å dta til Norge på egen hånd og finne seg mann. Og Norske kvinner var stut-sjalu på fisse kvinnene, men ofte var det det som skulle til for å få dem til å trene. 

Heldigvis har flere Norske menn funnet ut hvor lett det er å dra til Asia på egen hånd. Og om en bruker noen tusen på advokat senere, så er det enkelt å få dem hit. "Kjærestevisum" er jo også mye enklere å skaffe en  tidligere. Dama kommer hit hver tredje måned, eller to gsnger i året og jeg drar selv til Thailand på vinters.

Det eneste feministene oppnådde med dette var å vise fram enda litt mer smålighet og herskwsyke. 

🤣

Anonymkode: e3517...b54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...