Lucky_Jack Skrevet 19. juli 2023 #41 Del Skrevet 19. juli 2023 On 7/18/2023 at 8:21 AM, AnonymBruker said: Vi er i denne situasjonen. Flere som har det slik? Noen tips for å takle det ekstra arbeidet? Anonymkode: 5c578...2d7 Stakkars lille rike pike! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #42 Del Skrevet 20. juli 2023 Jag har vært au pair i England og jobbet veldig mye, mye mer enn venninnene mine som var ansatt hos andre familier, men hadde aldri i livet ville vært det året foruten. Veldig synd at ordningen er opphørt. Anonymkode: ed0bf...a20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 20. juli 2023 #43 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 17.16): Både og.. Det er klart det var billig vaskehjelp, men hun fikk seg også gode norske venner mens hun var her. Hun har kommet på besøk i ettertid. Flott jente, tysk. Husvasken var det så, som så med. Fikk ny jente etter noen år, filippinsk. Kun venner fra samme land. Men, hun var et råskinn på husarbeid. Savner henne mest for å si det sånn Anonymkode: 8133a...8ea Hun tyske var slik ordningen var ment å være. Hun filippinske var slik den ble. Jeg er såpass gammel at ganske mange av jentene jeg gikk på skole med var au pair det året vi gutta var i militæret. De hadde et hyggelig år der de kom inn i en familie som en slags kusine som bodde det mot å passe litt på barna og gjøre litt forefallende husarbeid. Hadde de blitt behandlet slik asiatiske au pairet har blitt de siste årene, hadde de kommet hjem etter en uke. Max. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #44 Del Skrevet 20. juli 2023 AdonisFFM skrev (På 19.7.2023 den 9.09): Filippinske og Thailandske damer er helt ville etter å komme til Norge. I Thailand er det stort sett mye konsensus at Norske menn er snille, generøse, kjekke og veldig enkelt å ha med å gjøre. At vi er hvite, høye og har lyse øyne hjelper nok også endel. Nå drar tilogmed LESBISKE Norske damer til Thailand og henter seg dame. Har truffet flere i Bangkok, Pattaya og Chisng Mai. Ja husker det var mange av au-pair jentene som fikk seg norske kjærester. Anonymkode: 81b75...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. juli 2023 #45 Del Skrevet 20. juli 2023 Dette må jo børe en trolle tråd! Uanset glad ordningen er avskaffet, ønsker man folk som jobber for deg får man betale for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 20. juli 2023 #46 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja husker det var mange av au-pair jentene som fikk seg norske kjærester. Anonymkode: 81b75...711 To venner av meg ble kjæreste med Au-Pairer fra Filippinene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #47 Del Skrevet 20. juli 2023 Pippi Lotta skrev (7 timer siden): Dette må jo børe en trolle tråd! Uanset glad ordningen er avskaffet, ønsker man folk som jobber for deg får man betale for det. AuPair koster mye mer enn hushjelp, og barnevakt, kombinert. Du skal holde bosted og mat. Alternativkost på utleieenheten er 20 000 i måneden. Dessuten kan både hushjelp og barnevakt legge inn betydelig flere timer enn en AuPair hver uke. Anonymkode: a3629...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #48 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): AuPair koster mye mer enn hushjelp, og barnevakt, kombinert. Du skal holde bosted og mat. Alternativkost på utleieenheten er 20 000 i måneden. Dessuten kan både hushjelp og barnevakt legge inn betydelig flere timer enn en AuPair hver uke. Anonymkode: a3629...72e Da skal det være en enkel sak å skaffe seg vaskehjelp, merkelig at så mange ikke gjør det da😉 Anonymkode: 11258...34a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #49 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da skal det være en enkel sak å skaffe seg vaskehjelp, merkelig at så mange ikke gjør det da😉 Anonymkode: 11258...34a Alle jeg kjenner som har hatt AuPair har også vaskehjelp. For det er jo ikke det man skal bruke AuPair til. Og ikke lik egne innlegg i det du legger de ut, det er litt flaut. Anonymkode: a3629...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #50 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alle jeg kjenner som har hatt AuPair har også vaskehjelp. For det er jo ikke det man skal bruke AuPair til. Og ikke lik egne innlegg i det du legger de ut, det er litt flaut. Anonymkode: a3629...72e Åh spar meg for billige hersketeknikker. Merkelig at alle du kjenner har hatt vaskehjelp. Noe sier meg at du ble kraftig truffet av mine innlegg. Anonymkode: 11258...34a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #51 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): AuPair koster mye mer enn hushjelp, og barnevakt, kombinert. Du skal holde bosted og mat. Alternativkost på utleieenheten er 20 000 i måneden. Dessuten kan både hushjelp og barnevakt legge inn betydelig flere timer enn en AuPair hver uke. Anonymkode: a3629...72e Det er ikke alle som har en egen utleieenhet til au pairen. Var på visning i et flott hus på en av de beste adressene i Bergen for en del år siden. Au pairens rom var et stusselig rom i kjelleren, beleilig nok vegg i vegg med vaskekjelleren. Rommet var sannsynligvis ikke godkjent for varig opphold. Anonymkode: 64f9e...18e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. juli 2023 #52 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): AuPair koster mye mer enn hushjelp, og barnevakt, kombinert. Du skal holde bosted og mat. Alternativkost på utleieenheten er 20 000 i måneden. Dessuten kan både hushjelp og barnevakt legge inn betydelig flere timer enn en AuPair hver uke. Anonymkode: a3629...72e Om det er så lite lukrativt kan jo de aktuelle familiene spare penger med å ansette folk til å gjøre jobben heller. Noe sier meg at det er litt vanskeligere å utnytte en vanlige ansatt på samme måte som en auper. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #53 Del Skrevet 20. juli 2023 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Om det er så lite lukrativt kan jo de aktuelle familiene spare penger med å ansette folk til å gjøre jobben heller. Noe sier meg at det er litt vanskeligere å utnytte en vanlige ansatt på samme måte som en auper. Har du personlig erfaring med bruk av au pair? Eller har du kun lest i aviser? Anonymkode: a3629...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. juli 2023 #54 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du personlig erfaring med bruk av au pair? Eller har du kun lest i aviser? Anonymkode: a3629...72e Jeg har ikke brukt det selv, men kjenner folk som har. Har ikke lest så mye om det, tviler på at avisartiklene kan være så mye være en virkeligheten da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #55 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du personlig erfaring med bruk av au pair? Eller har du kun lest i aviser? Anonymkode: a3629...72e Hva får deg til å tro at folk ikke har erfart det selv? Anonymkode: 94d4e...983 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #56 Del Skrevet 20. juli 2023 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke brukt det selv, men kjenner folk som har. Har ikke lest så mye om det, tviler på at avisartiklene kan være så mye være en virkeligheten da. Så du har venner som utnyttet ordningen grovt? Anonymkode: a3629...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #57 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva får deg til å tro at folk ikke har erfart det selv? Anonymkode: 94d4e...983 Jeg har erfart det selv hos venner og kjente. Er overrasket om så mange her inne har bekjente som har utnyttet AuPairer på denne måten, og fortsatt velger å ha dem i omgangskretsen. Anonymkode: a3629...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #58 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg har Indiske kolleger. De undrer seg stort over systemet i Norge. At en direktør bæret kofferten sin selv inn på hotellet. Jeg kjenner at jeg er litt stolt av at det et sånn. Vi er egalitære og ingen er så fisefin at de må leie andre til å gjøre det man kan gjøre selv. De Inderne jeg har snakket med har en helt annen innstilling. Som ansatt i et vestlig firma med god lønn relativt lokal levestandard så er de forventet å leie inn ymse «hjelpere». I fravær av sterke offentlige ordninger, så er diverse tullejobber og sterkt sosialt press om å bruke dem ansett som god nestekjærlighet. Anonymkode: fc4cb...6e6 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. juli 2023 #59 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du har venner som utnyttet ordningen grovt? Anonymkode: a3629...72e Ville ikke kalt dem venner nei, men mennesker i omgangskretsen ja. Hvordan er det relevant for tråden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #60 Del Skrevet 20. juli 2023 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Ville ikke kalt dem venner nei, men mennesker i omgangskretsen ja. Hvordan er det relevant for tråden? Så du har mennesker i omgangskretsen som har utnyttet arbeidsinnvandrere grovt, uten at du har meldt det inn? Anonymkode: a3629...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå