AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Del Skrevet 17. juli 2023 Det er snart 2 år siden jeg var gravid, og jeg har saaakte men sikkert gått ned til samme vekt jeg hadde før graviditeten (gikk opp nesten 30 kg). Min kroppsfasong er relativt høy og tynn, lange slanke ben, men brede hofter og "violin hips" altså høye hofteben som gjør at tyngden samler seg rundt magen (men har markert midje, så ikke eplefasong). Er 1,75 høy og veier 66 kg. Har aldri hatt flat mage og det er greit, men jeg syns magen min er så veldig stor nå i forhold til resten av kroppen. Har ikke delte magemuskler, fysio har sjekket dette. Så jeg skulle gjerne hatt noen øvelser for å få litt flatere mage, siden jeg føler jeg fortsatt ser gravid ut til tross for at jeg ellers er slank. Gjerne enkle øvelser jeg kan gjøre hjemme trener ikke noe ellers. Anonymkode: 3105c...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 19. juli 2023 #2 Del Skrevet 19. juli 2023 Sjekk TikTok eller YouTube, søk på mom pouch exercise så får du mange gode øvelser du lett kan gjøre på stuegulvet hjemme 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 19. juli 2023 #3 Del Skrevet 19. juli 2023 Hvis magen din ser stor ut så er det enten delte magemuskler eller så lagrer du ekstra fett på magen. Sistnevnte er det bare kaloriunderskudd som kan få bukt med, det finnes ikke en øvelse i verden som fjerner bukfett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Del Skrevet 19. juli 2023 snurk skrev (1 time siden): Hvis magen din ser stor ut så er det enten delte magemuskler eller så lagrer du ekstra fett på magen. Sistnevnte er det bare kaloriunderskudd som kan få bukt med, det finnes ikke en øvelse i verden som fjerner bukfett. Fikk beskjed at jeg ikke hadde delte magemuskler når fysio sjekka dette. Magen min har alltid vært uproporsjonalt stor ift resten av kroppen, pga formen til hoftene mine. Men før jeg var gravid var den mindre enn den er nå, på samme vekt som jeg har nå. Jeg har hatt bmi på 19 og fortsatt "stor" mage, men da er resten av kroppen veldig tynn, så vil helst ikke bli så tynn igjen! Nå er bmi på 21,5 og jeg vil helst ikke veie så mye mindre😅 Ts Anonymkode: 3105c...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 19. juli 2023 #5 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk beskjed at jeg ikke hadde delte magemuskler når fysio sjekka dette. Magen min har alltid vært uproporsjonalt stor ift resten av kroppen, pga formen til hoftene mine. Men før jeg var gravid var den mindre enn den er nå, på samme vekt som jeg har nå. Jeg har hatt bmi på 19 og fortsatt "stor" mage, men da er resten av kroppen veldig tynn, så vil helst ikke bli så tynn igjen! Nå er bmi på 21,5 og jeg vil helst ikke veie så mye mindre😅 Ts Anonymkode: 3105c...0dd Jeg har også en sånn type kropp der jeg er slank men lagrer fett hovedsakelig på magen. Det er det første stedet fettet setter seg og det siste stedet fettet forsvinner fra 🥲 Jeg er også samme vekt som før mine to svangerskap, men kroppen ser annerledes ut. I mitt tilfelle er det fordi fordelingen av fett og muskler har endret seg. Jeg har mindre muskler nå og mer fett enn før. Du trenger definitivt ikke veie mindre for at gå ned i fettprosent. For å endre sammensetningen må man gå i kaloriunderskudd samtidig som man sørger for å få i seg nok proteiner. Trene fullkroppsstyrke samt øke hverdagsaktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Del Skrevet 21. juli 2023 På barseltrening hadde vi noen øvelser for dette. Blant annet kan du ligge på rygg og løfte bena i lufta og begynne å «sykle». Dess lenger ned mot gulvet du klarer å sykle, dess tyngre. Ligg på magen og løft armer og bein opp fra overflaten. Hold. Du kan også lage svømmebevegelser med armene. Gjenta så mange ganger du orker. Anonymkode: 67915...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå