Entern Skrevet 17. juli 2023 #41 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er selvfølgelig bare tull. Anonymkode: c6319...f25 Selvfølgelig er det ikke det. Nynorsk egner seg langt bedre til diktning enn bokmål. Bokmål er for dagligdags, for fullt av kompromisser, for banalt. Riksmål > bokmål faktisk. Litt enig med en kompis som synes vi burde bruke riksmål og nynorsk, droppe bokmål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #42 Del Skrevet 17. juli 2023 Eg skriv nynorsk privat og i jobb, men her inne skriv eg bokmål. Det er for å ikkje verte attkjent, då ein lett legg merke til innlegg på nynorsk, samt at eg ikkje orkar å få kommentar på skriftspråket mitt. Det er svært mange som har eit negativt forhold til nynorsk som ikkje klarar å halde det for seg sjølv. Anonymkode: 0d723...0f4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 17. juli 2023 #43 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg er veldig glad for at det skrives på bokmål. Kan ikke fordra nynorsk. Har så og si hele slekta mi i Trøndelag og de skriver som de snakker. Jeg skjønner trøndersk godt siden faren min er det. MEN å lese trøndersk er til tider slitsomt. Feks - Æ e itj litjpia te ho bæssa Går veldig mye i forkortelser som jeg skjønner muntlig, men foretrekker hele ord eller bokmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 17. juli 2023 #44 Del Skrevet 17. juli 2023 Eg skriv nynorsk både her og elles i livet. Men eg skriv heller bokmål og anonym dersom det er sensitive spørsmål😉 Eg forstår ikkje at det skal vere så vanskelig å lese dette? Er det faktisk nokon som ikkje klarer å lese det eg skriv?? (Er det mangel på intelligens som er problemet, meir enn skriftspråket?) 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #45 Del Skrevet 17. juli 2023 På KG skriv eg som regel på bokmål, men elles i livet skriv eg for det meste på nynorsk. Kvifor? Mange les ikkje innlegg på nynorsk, og eg vil ikkje at andre skal kjenne meg att. Anonymkode: da1d6...46a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 17. juli 2023 #46 Del Skrevet 17. juli 2023 Tråden er ryddet for hetsende ytringer, avsporing, spekulasjoner og svar til slettede innlegg. Spørsmål i forbindelse med moderering besvares her. Rhodiola, adm. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #47 Del Skrevet 17. juli 2023 Fjaselina skrev (14 minutter siden): Eg skriv nynorsk både her og elles i livet. Men eg skriv heller bokmål og anonym dersom det er sensitive spørsmål😉 Eg forstår ikkje at det skal vere så vanskelig å lese dette? Er det faktisk nokon som ikkje klarer å lese det eg skriv?? (Er det mangel på intelligens som er problemet, meir enn skriftspråket?) Det er nok haldningane som er problemet, ikkje at det er uforståeleg eller mangel på intelligens. Anonymkode: da1d6...46a 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #48 Del Skrevet 17. juli 2023 Eva-Lena skrev (29 minutter siden): Jeg er veldig glad for at det skrives på bokmål. Kan ikke fordra nynorsk. Har så og si hele slekta mi i Trøndelag og de skriver som de snakker. Jeg skjønner trøndersk godt siden faren min er det. MEN å lese trøndersk er til tider slitsomt. Feks - Æ e itj litjpia te ho bæssa Går veldig mye i forkortelser som jeg skjønner muntlig, men foretrekker hele ord eller bokmål. Å skrive på dialekt er nok anna enn nynorsk... Anonymkode: da1d6...46a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #49 Del Skrevet 17. juli 2023 En språk-tråd som må ryddes for hetsende ytringer. Det bør vel være forklaring nok til hvorfor flere ikke skriver på nynorsk her inne. Anonymkode: c6319...f25 3 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. juli 2023 #50 Del Skrevet 17. juli 2023 Hovedgrunnen min er at det er for mange språk nazier her inne. Skulle gjerne fått øvd på nynorsken min men hvorfor utsette meg for all dritten? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. juli 2023 #51 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dette er selvfølgelig bare tull. Anonymkode: c6319...f25 Deg om det jeg er enig med @Entern her 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 17. juli 2023 #52 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å skrive på dialekt er nok anna enn nynorsk... Anonymkode: da1d6...46a Jepp. Jeg liker de fleste dialekter men har forståelse for at mange sliter med å forstå mange dialekter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 17. juli 2023 #53 Del Skrevet 17. juli 2023 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Deg om det jeg er enig med @Entern her Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): Hovedgrunnen min er at det er for mange språk nazier her inne. Skulle gjerne fått øvd på nynorsken min men hvorfor utsette meg for all dritten? Vet hva du mener. Jeg kan godt skrive nynorsk men det blir en del feil da dessverre 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. juli 2023 #54 Del Skrevet 17. juli 2023 (endret) Nynorsk er hovedmålet mitt, alltid skrevet det. Ikke her. Pga anonymitet og at jeg vil flest mulig skal gidde å lese. (Men hender jeg skeier ut i dagboka her, da nynorsk jo føles nærmere meg og mer personlig siden jeg har skrevet det et helt liv.) Endret 17. juli 2023 av Frøkenfryden 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. juli 2023 #55 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): På KG skriv eg som regel på bokmål, men elles i livet skriv eg for det meste på nynorsk. Kvifor? Mange les ikkje innlegg på nynorsk, og eg vil ikkje at andre skal kjenne meg att. Anonymkode: da1d6...46a Så først nå at vi begge har de to samme grunnene😌 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 17. juli 2023 #56 Del Skrevet 17. juli 2023 Frøkenfryden skrev (Akkurat nå): Nynorsk er hovedmålet mitt, alltid skrevet det. Ikke her. Pga anonymitet og at jeg vil flest mulig skal gidde å lese. (Men hender jeg skeier ut i dagboka her, da nynorsk føles jo nærmere meg og mer personlig siden jeg har skrevet det et helt liv.) Alltid hyggelig å poste nynorsk med deg 💙 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #57 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg leser ikke noe på nynorsk eller dialekt. Får vondt i øynene. Anonymkode: 4752f...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. juli 2023 #58 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er selvfølgelig bare tull. Anonymkode: c6319...f25 Hvorfor er det en selvfølge at det er tull? 🤔 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #59 Del Skrevet 17. juli 2023 Kanskje det har sammenveng med at KG kun tillater en meget bokmålsnær nynorsk. Det er i hvertfall grunnen til at jeg ikke skriver nynorsk her inne. I-mål, som Aasen skrev er ikke lov her inne og blir fjernet! Anonymkode: 7232a...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #60 Del Skrevet 17. juli 2023 Eva-Lena skrev (1 time siden): Jeg er veldig glad for at det skrives på bokmål. Kan ikke fordra nynorsk. Har så og si hele slekta mi i Trøndelag og de skriver som de snakker. Jeg skjønner trøndersk godt siden faren min er det. MEN å lese trøndersk er til tider slitsomt. Feks - Æ e itj litjpia te ho bæssa Går veldig mye i forkortelser som jeg skjønner muntlig, men foretrekker hele ord eller bokmål. Men trøndersk liknar vel ikkje på nynorsk? Eg likar trøndersk, men er samd i at det ikkje er så lett å lesa for ikkje-trønderar når nokon skriv på dialekt. Anonymkode: 9ec3e...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå