AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Del Skrevet 17. juli 2023 ...kan jeg likevel være gravid? Eller kan mensen begynne å tulle allerede i min alder? Er vanligvis helt presis på 28/29 dager, men den har vært sen en gang før uten at jeg var gravid for litt under et år siden. Men da ikke over en uke som nå. Vet dere ikke kan vite sikkert, ønsker likevel å høre tanker. 🌸 Anonymkode: eacaf...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Del Skrevet 17. juli 2023 Ta en test? Anonymkode: 4b1c1...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ta en test? Anonymkode: 4b1c1...867 Står i overskriften, har tatt tre negative tester. Skal kjøpe en dyrere en senere idag. Anonymkode: eacaf...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 17. juli 2023 #4 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg har hatt veldig uregelmessige sykluser de siste årene fra jeg var ca 40. Alt fra 20 til 40 dager. Utrolig frustrerende. Perimenopausen kan var i 10 år før menopausen inntreffer. Det er ikke oppløftende. 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #5 Del Skrevet 17. juli 2023 Ja, du kan likevel være gravid. Eller du kan være sen av andre årsaker. Ikke noe annet å gjøre enn å vente. Og teste på nytt om et par dager. Anonymkode: 9194f...2f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Del Skrevet 17. juli 2023 Takker for svar. Anonymkode: eacaf...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Del Skrevet 17. juli 2023 Som andre sier, så kan det være perimenapause, altså forstadiet til overgangsalderen. Hvis det ikke er dette og du ikke er gravid, så kan det også være stress rundt en eventuelt graviditet. Jeg er 47 og ikke fertil, men mens uteble og fikk flere symptomer på graviditet. Da jeg først fikk mens 10 dager for sent, var den helt merkelig. Likevel, negativ test, og alle prøver hos lege for å teste hormoner var også normale. Så underbevisstheten kan skape mye krøll. Anonymkode: f6f53...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 17. juli 2023 #8 Del Skrevet 17. juli 2023 Men om du vil bli gravid... hvorfor bruker du ikke kondom eller prevensjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som andre sier, så kan det være perimenapause, altså forstadiet til overgangsalderen. Hvis det ikke er dette og du ikke er gravid, så kan det også være stress rundt en eventuelt graviditet. Jeg er 47 og ikke fertil, men mens uteble og fikk flere symptomer på graviditet. Da jeg først fikk mens 10 dager for sent, var den helt merkelig. Likevel, negativ test, og alle prøver hos lege for å teste hormoner var også normale. Så underbevisstheten kan skape mye krøll. Anonymkode: f6f53...9ab Takk for nyttig svar. ❤️ Anonymkode: eacaf...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #10 Del Skrevet 17. juli 2023 Sofakona skrev (1 time siden): Men om du vil bli gravid... hvorfor bruker du ikke kondom eller prevensjon? Regner med det skulle stå *ikke Bruker kondom, venter på at mannen skal snippe seg... Pga helse passer det absolutt ikke med barn dessverre. Tråden ble flyttet hit, så beklager til alle som ser dette og desperat ønsker seg. 💔 TS Anonymkode: eacaf...573 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Del Skrevet 18. juli 2023 Ikke unormalt hverken i din eller andre aldre, at mensen kan fuske. Er vel heller unntaket å aldri ha opplevd avvik. Trodde dette var allmennkunnskap Anonymkode: 66415...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Del Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke unormalt hverken i din eller andre aldre, at mensen kan fuske. Er vel heller unntaket å aldri ha opplevd avvik. Trodde dette var allmennkunnskap Anonymkode: 66415...63f Så godt å høre. Nei jeg har ikke hørt så mye snakk om det. Mulig jeg er uvitende, men mye kvinnegreier snakkes ikke så mye om. Dag 36 idag fortsatt ikke fått mensen, fortsatt negativ test idag tidlig. Anonymkode: eacaf...573 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Del Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så godt å høre. Nei jeg har ikke hørt så mye snakk om det. Mulig jeg er uvitende, men mye kvinnegreier snakkes ikke så mye om. Dag 36 idag fortsatt ikke fått mensen, fortsatt negativ test idag tidlig. Anonymkode: eacaf...573 Med tanke på alderen din, kan manglende mens nå være det aller første tegnet på forstadiet til overgangsalderen. Det kan gå mange år med "kluss" i menssyklusen før den faktisk forsvinner for godt. Så mange tester som du har tatt, så tror jeg neppe graviditet er årsaken. Men på den annen side, hvis du har uregelmessig mens, har du også eggløsning til andre tider enn du normalt skulle hatt det (senere) og da kan det være graviditet, som er så ny enda at den ikke gir utslag på tester. Ville ventet 3-4 dager til og tatt en kvalitetstest da. Anonymkode: e4dab...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #14 Del Skrevet 18. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Så godt å høre. Nei jeg har ikke hørt så mye snakk om det. Mulig jeg er uvitende, men mye kvinnegreier snakkes ikke så mye om. Dag 36 idag fortsatt ikke fått mensen, fortsatt negativ test idag tidlig. Anonymkode: eacaf...573 Den kommer nok. Er selv 40 og opplevde fornylig en for tidlig mens, så en forsinket og deretter normal på 28 dager. Hatt veldig stabil syklus ellers. Har tatt hormontester og andre sjekk- ikke noe som tyder på overgangsalder. Men noe hormonelt er det nok. Vil tippe det samme for deg, og tenker du bare må ha tålmodighet litt til. Anonymkode: 66415...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Del Skrevet 23. juli 2023 Takker så mye for svar som hjalp meg i en stressende tid. Jeg fikk mensen nå, nesten to uker på overtid. Det er altså sånn det er å ha blitt 40 da. 🤭Hvem skulle trodd at kroppen min også blir gammel (tuller.) TS Anonymkode: eacaf...573 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå