Gå til innhold

Hva er din erfaring med menn fra Chile ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min partner in crème og beste veninde er fra Chile.  Jeg har vokst opp med hennes foreldre og familie som min familie nr 2. Generelt syntes jeg det er lite forskjell på chilenere og nordmenn. De har ganske likt verdi grunnlag. Mulig litt mer på iht å være litt ordentlig  enn nordmenn.  

Også er de like forskjellige som oss. Har alltid møtt mye hjertevarme når jeg har vært med min chilenske familie til andre chilenske venner og deres familier. Vil ikke si de er mer hissige enn nordmenn.  Men når de girer seg opp høres de kanskje litt mer hissige ut enn de er. Og går sykt fort over.og smilet er på plass igjen etter et par minutter.  

Hvis du ikke har noen andre tanker enn at han er chilensk , så er det ingenting å bekymre seg over.  Er det andre ting di reagerer på, så skal du selvsagt det. Og du bør ikke være asosial . For  de er svært sosiale og de slår ikke hånden av de som sliter blandt dem. Så hårsår kan du heller ikke være om du vil passe inn. De er korte og tydelig,  om du får tilbakemelding om noe. Feks min chilenske ekstra mor, sa : Vi sitter med albuen på bordet. Litt streng i fjeset.  Når jeg gjorde som hun sa, smilte hun og klappet meg på kinnet. Så når de sier fra om ting sånn, er ikke vondt ment. 

Anonymkode: e7443...75d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Latinerne generelt er kjent for å være players. Pappa er fra Chile og har alltid vært utro med et vanvittig dårlig kvinnesyn. Men jeg har datet en to stk fra Chile og alle har vært veldig snille og rolige. Vi var ingen perfekt match, men problemet var aldri dårlig oppførsel fra dem liksom. 
datet også en utrolig hyggelig mann fra Colombia, men han var adoptert i ung alder da. 

selv er jeg jo halvt chilensk og ifølge kjærester er jeg noe krevende og emosjonell. Men jeg er trofast og lojal. 

Anonymkode: 29981...dea

Nå vil jeg nok si en colombianer er mer player enn de chilenske jeg kjenner. Har ikke opplevd de som følrtete. Men de er stort sett veldig blide og møtekomende. Mulig noen misforstår det. Så har ikke sett noe til at mine chilenske mannlige venner er playere.  Derimot colombianske er litt mer frempå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lave og utro over en lav sko. Men mye passion og personlighet, da.

Anonymkode: 1933d...fcd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min partner in crème og beste veninde er fra Chile.  Jeg har vokst opp med hennes foreldre og familie som min familie nr 2. Generelt syntes jeg det er lite forskjell på chilenere og nordmenn. De har ganske likt verdi grunnlag. Mulig litt mer på iht å være litt ordentlig  enn nordmenn.  

Også er de like forskjellige som oss. Har alltid møtt mye hjertevarme når jeg har vært med min chilenske familie til andre chilenske venner og deres familier. Vil ikke si de er mer hissige enn nordmenn.  Men når de girer seg opp høres de kanskje litt mer hissige ut enn de er. Og går sykt fort over.og smilet er på plass igjen etter et par minutter.  

Hvis du ikke har noen andre tanker enn at han er chilensk , så er det ingenting å bekymre seg over.  Er det andre ting di reagerer på, så skal du selvsagt det. Og du bør ikke være asosial . For  de er svært sosiale og de slår ikke hånden av de som sliter blandt dem. Så hårsår kan du heller ikke være om du vil passe inn. De er korte og tydelig,  om du får tilbakemelding om noe. Feks min chilenske ekstra mor, sa : Vi sitter med albuen på bordet. Litt streng i fjeset.  Når jeg gjorde som hun sa, smilte hun og klappet meg på kinnet. Så når de sier fra om ting sånn, er ikke vondt ment. 

Partner in crème 🤣🤣🤣

Anonymkode: a90b0...034

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet om to chilenere som banket kona/kjæresten sin. 

Så vet jeg om en veldig snill en og en "vanlig".

Anonymkode: f530e...419

Jeg vet også om flere chilenske menn som har en tendens til å være voldelige. Tre av dem har begått seksuelle overgrep og. Utroskap er vanlig for dem. Vet at slikt forekommer hos alle folkeslag, men synes det er en veldig stor andel av menn i chilenske miljøer i Norge som det er noe tull med. Kvinnene er ålreite stort sett, er lite tull med dem etter min erfaring.

Anonymkode: 45692...bbb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet også om flere chilenske menn som har en tendens til å være voldelige. Tre av dem har begått seksuelle overgrep og. Utroskap er vanlig for dem. Vet at slikt forekommer hos alle folkeslag, men synes det er en veldig stor andel av menn i chilenske miljøer i Norge som det er noe tull med. Kvinnene er ålreite stort sett, er lite tull med dem etter min erfaring.

Merkelig  av alle de jeg kjenner vet jeg om en. Og han ruser seg og snylter på alle. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig  av alle de jeg kjenner vet jeg om en. Og han ruser seg og snylter på alle. 

Da er du heldig som slipper å få gråtende venninner på døren som har fått bank av sine chilenske menn. Det har jeg fått alt for mange ganger. Kom på en til nå jeg vet om fra Chile som ble dømt for overgrep mot barn for et par år siden. Ikke misforstå, jeg har møtt mange bra chilenere, men mannfolka ville jeg vært forsiktig med. På sørlandet er det ihvertfall mange av dem som har svin på skogen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke så mange 1. generasjons innvandrere fra Chile i 20, 30 og 40 årene i Norge? Eller er jeg helt på bærtur? Ville trodd de som er født i Norge har tilpasset seg norsk kultur. Jeg for min del dro ned til Chile og var der en stund.

Anonymkode: cb3f9...fda

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring?

Liten pikk og stort ego.

Farlig å generalisere ut fra dette, men dette er mitt svar på spørsmålet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er utro, de liker sine egne folk. Kjenner mange chilenske menn. Sleipe.

Anonymkode: fa70b...5ad

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 17.33):

Menn er mye tull med, kvinner er annerledes. De er snille. Etter

min erfaring. Derfor damer fra chile ikke vil ha menn fra chile. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han jeg kjenner er glad og trivelig og helt grei å ha som kompis. Kunne dog ikke tenkt meg å ha ham som kjæreste eller far til barn, da han virker til å ha et ustabilt forhold til kvinner. Raskt skifte av dem, og gjerne flere overlappende samtidig,.. 

Anonymkode: 9beaf...467

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ungen er faring herfa

Anonymkode: fb62d...731

Hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva? 

Tror personen mener "ingen erfaring herfra", men man kan virkelig undre seg over at det er MULIG å poste noe sånt på et forum. 

Anonymkode: c0b3b...9fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror personen mener "ingen erfaring herfra", men man kan virkelig undre seg over at det er MULIG å poste noe sånt på et forum. 

Kanskje «ungen» er riktig. At vedkommendes erfaring resulterte i ungen 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje «ungen» er riktig. At vedkommendes erfaring resulterte i ungen 😂

😄 ja, ikke godt å vite!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 17.44):

Da er du heldig som slipper å få gråtende venninner på døren som har fått bank av sine chilenske menn. Det har jeg fått alt for mange ganger. Kom på en til nå jeg vet om fra Chile som ble dømt for overgrep mot barn for et par år siden. Ikke misforstå, jeg har møtt mange bra chilenere, men mannfolka ville jeg vært forsiktig med. På sørlandet er det ihvertfall mange av dem som har svin på skogen.

Helt enig i dette.

Bor i Kristiansand, hvor det er mange chilenere,  og de er i grunn kjent for å være utro, drikke mye og ikke noe å samle på.

Chilenske damer derimot er fantastiske!

Anonymkode: 2c88e...8cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 21.31):

Menn er mye tull med, kvinner er annerledes. De er snille. Etter

min erfaring. Derfor damer fra chile ikke vil ha menn fra chile. 

Hah, ikke kollegaen min fra Chile i allefall. Av de mest humørsyke medarbeidere jeg har hatt, skal hun få æren av å bestige seierspallen.  En illsint ustabil tornado av et menneske, som egentlig passer godt siden deler av navnet bare mangler en bokstav her og der på å være tornado. 

Anonymkode: 81158...2d2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...