Gå til innhold

Eggløsningstester viser forskjellig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk positiv eggløsningstest på clearblue digital i går ettermiddag kl 16 , den viste da et fast smilefjes (etter å ha hatt blinkende smilefjes i 2 dager).

Tenkte å teste ut babyplan sin strimmeltest på samme tidspunkt. 
Den ble negativ. Testet igjen i går kveld-ble negativ.

i dag tidlig ca kl 10.00 var denne uten tvil positiv.

Hvilken test skal man stole på??

Noen erfaringer?

Legger ved bilder, øverst fra i går ettermiddag, og nederste fra i dag kl 10.00

4ED43776-D90C-4C21-8F58-7CD1EF3F4D8A.jpeg

827DDECA-2851-44EF-A880-11DBB090D0C6.jpeg

Anonymkode: 0e6c6...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk positiv eggløsningstest på clearblue digital i går ettermiddag kl 16 , den viste da et fast smilefjes (etter å ha hatt blinkende smilefjes i 2 dager).

Tenkte å teste ut babyplan sin strimmeltest på samme tidspunkt. 
Den ble negativ. Testet igjen i går kveld-ble negativ.

i dag tidlig ca kl 10.00 var denne uten tvil positiv.

Hvilken test skal man stole på??

Noen erfaringer?

Legger ved bilder, øverst fra i går ettermiddag, og nederste fra i dag kl 10.00

4ED43776-D90C-4C21-8F58-7CD1EF3F4D8A.jpeg

827DDECA-2851-44EF-A880-11DBB090D0C6.jpeg

Jeg har dessverre fått falsk positiv med clearblue digital, og denne syklusen ble den også positiv med fast smilefjes samtidig som jeg fikk negativ med babyplan. Babyplan ble da positiv noen timer senere. Jeg temper i tillegg til å ta testene og stoler definitivt mest på babyplan da de er mer riktige, og clearblue har lurt meg mange ganger (ser jeg på tempingen og på når mensen kommer etter 14 dager).

Jeg hadde stolt mest på babyplan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss med eggløsning tester vil de vise at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje..så den positive kan være at kroppen prøvde ( høy lh) men ikke klarte det eller at da lh gikk ned igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, de er bare ulike i sensitivitet.  Hos meg viste cb digital også alltid positiv først og som regel 2 dager før eggløsning kom. Billigstrimlene viste positiv kvelden før og på eldag. Så begge er til å stole på men har litt ulik sensitivitetsgrad. Begge har og rett for i bruksanvisningene står det at eltest er positiv 12-48 timer i forveien. Som regel er altså cb sin positiv 48 timer i forveien og strimlene 12-24 timer i forveien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laura80 skrev (8 timer siden):

Helt normalt, de er bare ulike i sensitivitet.  Hos meg viste cb digital også alltid positiv først og som regel 2 dager før eggløsning kom. Billigstrimlene viste positiv kvelden før og på eldag. Så begge er til å stole på men har litt ulik sensitivitetsgrad. Begge har og rett for i bruksanvisningene står det at eltest er positiv 12-48 timer i forveien. Som regel er altså cb sin positiv 48 timer i forveien og strimlene 12-24 timer i forveien :) 

Tusen takk for er oppklarende svar!🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (På 16.7.2023 den 20.49):

Pluss med eggløsning tester vil de vise at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje..så den positive kan være at kroppen prøvde ( høy lh) men ikke klarte det eller at da lh gikk ned igjen 

Hvorfor skriver du dette til omtrent hver tråd hvor eggløsningstest er tema? Det er veldig uvanlig å ikke få eggløsning etter positiv eggløsningstest om du er i fertil alder og ikke har en diagnose som f.eks. PSCOS. Så bare slutt å spre slik rar desinformasjon gang på gang.

Anonymkode: 996b6...306

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...