AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Del Skrevet 15. juli 2023 Jeg tror egentlig ikke at livet har noen mening. Vi blir født, dør, og alt imellom er tilfeldigheter, gener, biologi og miljø. Folk løper rundt og kjøper ting, reiser, gifter seg, lager mat, installerer apper og ser film - hva er poenget? Vi skal jo alle uansett snart dø, og ingen ting betyr noe. Eller? Anonymkode: dee5e...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 15. juli 2023 #2 Del Skrevet 15. juli 2023 (endret) Jo selvsagt, målet med livet er mest mulig lykke over lengst mulig tid. Lykke X Tid = Livets verdi. Evnt. Positive-følelser - negative-følelser X Tid. Til høyere tall til mer var livet verd og leve. Så invester i lykke, ikke nødvendigvis kortvarig lykke som en sjokolade, men langtidslykke slik som helse, utdanning, venner og hobbyer. Endret 15. juli 2023 av Gregarious 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 15. juli 2023 #3 Del Skrevet 15. juli 2023 Å finne glede i de små ting,elske og bli elsket🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Del Skrevet 15. juli 2023 Spise mat og ha sex. Anonymkode: 13f33...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Del Skrevet 15. juli 2023 Bælfeit skrev (13 minutter siden): Å finne glede i de små ting,elske og bli elsket🥰 Hm. Jeg tror egentlig ikke kjærlighet finnes, kun biologisk flokkmentalitet og eventuelt forplantningsønske. Anonymkode: dee5e...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Del Skrevet 15. juli 2023 Gregarious skrev (16 minutter siden): Så invester i lykke, ikke nødvendigvis kortvarig lykke som en sjokolade, men langtidslykke slik som helse, utdanning, venner og hobbyer. Men hva er poenget med lykke? Lykke er for rike hvite mennesker som kan velge det livet de vil og den maten de vil og det bostedet de vil -90% av verdens befolkning kan faktisk nesten ikke velge noe som helst. Anonymkode: dee5e...18d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 15. juli 2023 #7 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tror egentlig ikke at livet har noen mening. Vi blir født, dør, og alt imellom er tilfeldigheter, gener, biologi og miljø. Folk løper rundt og kjøper ting, reiser, gifter seg, lager mat, installerer apper og ser film - hva er poenget? Vi skal jo alle uansett snart dø, og ingen ting betyr noe. Eller? Anonymkode: dee5e...18d Meningen med eksistensen er som dyrenes; oppfylle våre driftebehov og bidrag til flokken. Meningen med livet for enkeltindividet er å fylle det med mest mulig glede. Glede kan bestå av kunnskap, mestring, ren fornøyelse og samspill med andre mennesker. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva er poenget med lykke? Lykke er for rike hvite mennesker som kan velge det livet de vil og den maten de vil og det bostedet de vil -90% av verdens befolkning kan faktisk nesten ikke velge noe som helst. Anonymkode: dee5e...18d Lykke er noe du skaper. Du kan skape lykke som fattig, men det vil være hardere forutsetninger for den. Om du spør folk når den lykkeligste tiden i livet var så sier nok ganske mange at det var som ung og nesten blakk. Små ting ga stor glede og enhver reise var et eventyr. Jo eldre man er jo mer bekymrer man seg for penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Del Skrevet 15. juli 2023 Meningen med livet er å få tiden til å gå. Anonymkode: cdcda...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 15. juli 2023 #9 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hva er poenget med lykke? Lykke er for rike hvite mennesker som kan velge det livet de vil og den maten de vil og det bostedet de vil -90% av verdens befolkning kan faktisk nesten ikke velge noe som helst. Anonymkode: dee5e...18d Alternativet til liv er ikke-eksistens, om vi kan regne det som 0, altså ingen følelser. Lever du livet slik det går i pluss vil det trumfe ingenting. Jeg tror også du overvurderer hva som trengs for å oppnå lykke, menneske har en egenskap i finne glede nesten uansett forhold. Nå er det jo dessverre slik at enkelte opplever mer ulykke enn lykke, men jeg tror det fleste har positivt lykke-regnskap. Men ja vi ekstra heldige i Norden, slik også lykke undersøkelser har vist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Del Skrevet 15. juli 2023 Jeg mistet akkurat en kjær slektning til kreft. Mye smerte på slutten, så jeg slites i sorgen mellom å synes det er forferdelig, og lettelse over at hun fikk fred. Har tenkt mye på meningen med livet den siste tida. Jeg går ikke i kirken utenom jul, dåp, bryllup og andre markeringer, men har vel alltid følt meg troende. Muligens tror alle religiøse i verden egentlig på det samme, bare at vi har ulike navn på det og tolker ulikt? Jeg tror hvertfall at der er en mening, og at det er noe som venter oss etter døden. Hvor usannsynlig er det ikke at alt dette har oppstått tilfeldig av seg selv, uten mening? Jeg tror ikke det er meningen at vi skal forstå alt enda, men jeg tror vi får svar en gang. Inntil da får vi prøve å leve så godt vi kan og gjøre andres liv gode samtidig. Penger og makt gjør ingen lykkelige alene. Så håper og tror jeg at jeg møter mine kjære igjen på et godt sted den dagen det er min tur 😊 Anonymkode: c4ef2...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Del Skrevet 15. juli 2023 Å gi livet mening. Anonymkode: 67bb3...bc7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. juli 2023 #12 Del Skrevet 15. juli 2023 Ateistisk/Darwinistisk: spre genene dine Kristen/jødisk/muslimsk: tjene Gud Buddhistisk: bryte ut av Samsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Del Skrevet 15. juli 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Å gi livet mening. Anonymkode: 67bb3...bc7 kom hit for å si det samme. meninga med livet er å gi det mening. fortrinnsvis å være til nytte for andre (spør du meg). kan rett og slett ikke fordra rendyrket hedonisme. Anonymkode: 0198b...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 15. juli 2023 #14 Del Skrevet 15. juli 2023 Det er ingen høyere mening med livet. Vi er noen små fnugg i det store bildet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 15. juli 2023 #15 Del Skrevet 15. juli 2023 42 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Del Skrevet 15. juli 2023 Ford3000 skrev (3 minutter siden): 42 Kanskje i 1979. I dag derimot… Anonymkode: dee5e...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 15. juli 2023 #17 Del Skrevet 15. juli 2023 Problemet ditt er at du ser kun deg selv. Utvid dine horisonter og ta inn over deg at individet har veldig liten betydning i det store bildet. Forhåpentligvis får du etterkommere som vil arve denne jorden og fortsette livet uten deg. Kall det gjerne en evig runddans, men personlig så tror jeg det er større ting der ute som vi mennesker ikke evner å forstå ei heller er meningen at vi skal forstå. Vi skal ikke gå rundt på denne kloden å fundere på alle de store spørsmålene, vi skal leve det livet vi har fått etter beste evne og ikke bekymre oss om hva morgendagen bringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #18 Del Skrevet 15. juli 2023 ThereGoesBob skrev (1 minutt siden): Problemet ditt er at du ser kun deg selv. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg bare tror ikke at det er noe poeng. Anonymkode: dee5e...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 15. juli 2023 #19 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det gjør jeg ikke. Jeg bare tror ikke at det er noe poeng. Anonymkode: dee5e...18d Nei det er jo det jeg sier deg, for individet er det ikke et veldig stort poeng nei. Men klarer du å sette pris på det du har fått har du kommet langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #20 Del Skrevet 16. juli 2023 Meningen med mitt liv er det samme som meningen med livene til sjimpanser, katter, hester, løvetann, abbor, maur…. Vi fødes, vi lever, vi dør, i en stor evighetsmaskin. Kanskje det er en «mening», men det er ikke noe vi kan tenke oss til. Men vi er jo bare aper med litt feilkonstruerte hjerner, plutselig ble vi litt for smarte for vårt eget beste. Vi fikk stormannsgalskap og tenkte det måtte være noe spesielt med akkurat VÅR art, at det måtte være en mektig skaper som hadde valgt ut akkurat oss! Anonymkode: 6bc36...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå