Gå til innhold

Kiwiens første


Kiwien

Anbefalte innlegg

Kiwien skrev (22 timer siden):

12+3

Jeg fikk meg en støkk i dag tidlig da det var friskt blod på papiret. Heldigvis fant jordmor hjertelyd hos fosteret, og alt er bra❤️😭

Åh så skummelt det må ha vært, kan ikke forestille meg!😭 Så fantastisk å høre at alt stod bra til med den lille❤️

skal selv på TUL i dag er så ekstremt spent!!😭

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annabel skrev (22 timer siden):

Åh så skummelt det må ha vært, kan ikke forestille meg!😭 Så fantastisk å høre at alt stod bra til med den lille❤️

skal selv på TUL i dag er så ekstremt spent!!😭

Takk Annabel, så omtenksom du er! Jeg har svart deg i dagboken din, og håper at alt så bra ut på TUL i går! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5

Den siste uken har vi begynt å dele de gode nyhetene med folk rundt oss. Og for en glede! Det er gledestårer på alle kanter. Jeg blir helt overveldet av alle følelsene, og det er nydelig💛Tenk at et så lite nurk kan skape så mye glede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwien skrev (31 minutter siden):

12+5

Den siste uken har vi begynt å dele de gode nyhetene med folk rundt oss. Og for en glede! Det er gledestårer på alle kanter. Jeg blir helt overveldet av alle følelsene, og det er nydelig💛Tenk at et så lite nurk kan skape så mye glede! 

Ååå så koselig! Og for noen rørende reaksjoner🥰 Tenk, nå er vi over 12 uker og den «usikre» fasen - nå er det bare å glede seg til mars og alt det fine som skal skje frem til da!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

15+0

En liten oppdatering herfra! Jeg har det veldig fint for tiden. Vi fikk se det lille knøttet på tidlig ultralyd for en stund siden, og det var så fint🥺Vi var helt stumme begge to, og bare gliste fra øre til øre. Vi vet ikke noe om kjønn ennå, men vil gjerne vite det på oul. Det blir så spennende! 

Jeg kaster fortsatt opp i ny og ne, men har sluttet med kvalmedempende medisiner. Merker bekkenet godt, og jeg har allerede fått høre at jeg vagger litt😅så må finne ut av hva jeg kan gjøre for at det ikke skal forverre seg. Synes det er vanskelig å navigere i jungelen av sprikende informasjon!

Ellers er jeg generelt glad og fornøyd. Det er helt fantastisk å føle seg så jevn - ingen syklusrelatert angst/depresjon. Jeg merker nok at jeg har sterkere følelser, og gråter lettere, men det er liksom så flyktig og løsrevet fra hvordan jeg faktisk har det. Livet smiler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

29+?

Jeg har ikke skrevet noe her på en stund, men alt har vært som det skal, og tiden har gått fort. Jeg kjenner masse liv og bonder med jenta i magen ved å kjenne på bevegelsene hennes. Jeg går liksom aldri lei av å kjenne hvordan de små føttene hennes danser under huden min ❤️

2. trimester er tilbakelagt, og jeg har gått inn i 3. trimester. Livet som gravid er godt, og jeg kjenner nok på de samme plagene som mange andre kjenner på på dette stadiet. En del av denne reisen for min del har vært at spøkelser fra oppveksten har kommet opp til overflaten igjen. Ting jeg trodde jeg hadde bearbeidet og blitt ferdig med, kommer nå tilbake for å bli bearbeidet på nytt, på en ny måte. 

Dette var ikke noe jeg forventet skulle skje i graviditeten, men som likevel gir mening når jeg tenker over det. Jeg tenker mye på hva jeg ønsker for oppveksten til barnet mitt, hva jeg selv opplevde som vondt og som preget meg negativt, men også hva som var godt og som gjorde meg til den jeg er i dag. 

Jeg har aldri sett eller hørt om denne typen "graviditetssymptom"  før, men jeg er sikker på at det er en del av det å gjøre meg klar til den nye rollen jeg snart skal tre inn i, og det store nye ansvaret som følger med.

For en prosess dette er! Kroppen og hodet vet virkelig hva den skal gjøre for å lage plass til et nytt liv, og jeg må bare henge på så godt jeg kan💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min jordmor nevnte at det var vanlig å reflektere ekstra rundt egen barndom og oppvekst i svangerskapet og barselperioden. Man drar jo med seg egne erfaringer når man tenker på hvordan man selv vil være som foreldre 😊 Tenker det er noe fint å dele med mannen og snakke om sammen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

34+5

Tiden har gått veldig fort i det siste! Lille frøken vokser og lager mye liv og røre. Det er veldig godt og betryggende å kjenne på for mor, som sliter litt med katastrofetanker for tiden. Er nesten hele tiden bekymret for at jeg skal ha spist eller gjort noe som kan skade henne. Heldigvis har alt vært bra så langt, og målstreken nærmer seg🥰

Har begynt å slite med søvnen, og har et utrolig ujevnt søvnmønster for tiden! Noen netter sover jeg kun 3-4 timer, og må ta igjen litt søvn når jeg kan. Det er uforutsigbart og slitsomt, men er vel en del av pakken. 

Ellers bruker vi tiden på å gjøre oss klare, men har fortsatt noen forberedelser igjen å gjøre, både fysisk og mentalt. Om hun plutselig skulle bestemme seg for å komme tidlig, tror jeg likevel vi skal klare oss. En venninne sa til meg her forleden dag at "hun ser klar ut". Blir spennende å se når hun bestemmer seg for å komme! Håper selv at jeg får litt mer tid med henne i magen💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i innspurten! Jeg slet også med lite søvn siste ukene, det er slitsomt spesielt når man føler man trenger energien under fødsel.  Så lenge man slapper av ellers og sover litt her og der så skal det gå så fint :heiajente:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

40+0

Fortsatt gravid her! Har begynt å kjenne litt på det jeg kanskje tror er modningsrier fra tid til annen. Litt mensenmurringer som kommer og går, og nedpress. Termin er like rundt hjørnet, og som førstegangsfødende er jeg spent og litt nervøs for hvordan jeg vil takle det hele. Min kjære klarer ikke helt å sette seg inn i nervene mine, så der er det ikke så mye hjelp i å lufte tankene😅men har heldigvis noen venninner med gode opplevelser bak seg som kommer med sine gode fødselshistorier og tips til hva som hjalp dem. Det hjelper❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...