AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #101 Del Skrevet 27. juli 2023 Islam har mye bra vi burde innføre. Kvinner kunne godt vært forbudt å kjøre bil, dra ut uten å dekke seg til og alt det der, ulovlig homofili hadde også vært fint, og svin og alkohol er jeg ikke noen tilhenger av. Syns også adhan høres jævlig fint ut. Eneste jeg stusser litt på er omskjæringen, hadde det ikke vært for den hadde jeg konvertert på dagen. Anonymkode: ae7a4...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #102 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 23.13): Gamle testamentet er fullt av folk som dreper og islam sier at Koranen er Guds ord - bokstavlig Anonymkode: 5322b...417 Gml testamentet gikk ut på dato når Jesus kom. Er nye en følger. Anonymkode: 58ca7...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #103 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fremdeles er svaret ditt på 1. god nok grunn for meg til å være skeptisk. I 2023 er den naturlige ansvarsfordelingen lagt opp etter hva som passer paret selv. Ikke hva som er bestemt av andre. En kvinne kan ha økonomisk ansvar om hun ikke er gift?? For et idiotisk argument! Det er dårlig kvinnesyn å frarøve kvinner økonomisk ansvar ved giftermål. Du svarer heller ikke på det spørsmålsstiller lurer på angående tildekking. Kvinne- og homofilsynet er ræva, og totalt uten respekt. Derfor er folk skeptisk. Anonymkode: a9cdb...dab Mente selvfølgelig punkt 2, ikke 1. Anonymkode: a9cdb...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #104 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mente selvfølgelig punkt 2, ikke 1. Anonymkode: a9cdb...dab Det er fra ditt perspektiv eller andres ikke så bra, ikke fra deres. De mener at kvinner og menn er samme verdig, men forskjellige. Det er forskjellen. Mens i Vesten i dag mener mange at menn og kvinner er nesten like på alt. Så er det stor forskjell på landene og, mange land har ikke Sharia Lover heller, og det er mer eller sekulært. Stor forskjell på kultur også. Det med bilkjøring, det står ikke i religionen. Det er det endret på i de landene. Jeg tenker at før noen gjør seg en konklusjon, kan man prøve å sette seg i perspektivet først til den andre tradisjonen. I følge statistikk er Norge blant de mest ateistiske landene i Europa, så det er annen mentalitet. De gjør mesteparten av dette for religionen sin, for å følge ordre, å det er ikke lett å forstå for ikke troende mennesker tenker jeg. Anonymkode: ed36e...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #105 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fra ditt perspektiv eller andres ikke så bra, ikke fra deres. De mener at kvinner og menn er samme verdig, men forskjellige. Det er forskjellen. Mens i Vesten i dag mener mange at menn og kvinner er nesten like på alt. Så er det stor forskjell på landene og, mange land har ikke Sharia Lover heller, og det er mer eller sekulært. Stor forskjell på kultur også. Det med bilkjøring, det står ikke i religionen. Det er det endret på i de landene. Jeg tenker at før noen gjør seg en konklusjon, kan man prøve å sette seg i perspektivet først til den andre tradisjonen. I følge statistikk er Norge blant de mest ateistiske landene i Europa, så det er annen mentalitet. De gjør mesteparten av dette for religionen sin, for å følge ordre, å det er ikke lett å forstå for ikke troende mennesker tenker jeg. Anonymkode: ed36e...629 I de landene som hadde det* Anonymkode: ed36e...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 27. juli 2023 #106 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg har bare skumlest litt, men ser ikke at noen har nevnt det praktiske problemet som skiller Islam fra andre religioner. Den korte setningen om at Allahs ord er ufeilbarlig og perfekt, det er jo en enorm kjepp i julene for de som ønsker reformasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #107 Del Skrevet 27. juli 2023 Handler vel mest om kvinneundertrykking. Hjelper ikke at muhammed var en pedo heller. Anonymkode: 752e4...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #108 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg liker at kvinner har samme rettigheter som menn. Utover det må folk tro på hva de vil. Anonymkode: 43f44...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå