AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #21 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg har kjent mange muslimer opp gjennom åra og jeg har sett hva de har bidratt med. Jeg har også sett hvordan samfunnet har utviklet seg etterhvert som vi, og vesten, har fått mer og mer islam importert. Og jeg har sett hva en overveldende andel av disse bidrar med. Basert på dette har jeg aldri vært mer negativ til islam og muslimer enn jeg er i dag. Nei takk! Anonymkode: a263d...f17 11 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #22 Del Skrevet 14. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Nordmenn er skeptisk til alle religioner. Men særlig de som oppleves som invaderende og autoritære. Nordmenn er i stor grad ateister, og i alle fall sekulære. Dette er konsepter mange innvandrere har vanskelig for å forstå og ta innover seg. Det er helt ukjent for dem. De klarer å forholde seg til kristne og jøder, men ateister vet de ikke helt hvor de skal plassere. Annet enn at de må umoralske, dekadente og promiskuøse. Anonymkode: 26849...903 De oppleves ikke slik, de er slik Anonymkode: 560ea...de9 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 15. juli 2023 #23 Del Skrevet 15. juli 2023 Veldig omfattende spørsmål og handler mye om kunnskaper om religionen ja. Jeg har veldig lite kunnskaper om den islamske religionen men hører jo at en av profetene dems(vet ikke om de er flere) er en pedofil. Tilber de en pedofil liksom? Heldigvis så hindrer lovverket vårt her i Norge handlinger som å gifte seg og ha seksuelle relasjoner mellom voksne og barn. Ellers er mitt inntrykk at levereglene for kvinner er sinnsykt undertrykkende. Men jeg vet jo at mange har fredelige og fine familier som er langt mer harmoniske og velfungerende enn min familie. De står samlet og støtter hverandre i det meste. Men aldri i verden om jeg tørr å gå inn i en nær relasjon med en med denne religionen fordi jeg er redd for å bli utsatt for en adferd og holdninger mot meg bare fordi jeg er kvinne. Jeg forventer å bli behandlet med respekt for at jeg er et eget individ som eier meg selv får ta egne selvstendige valg. Ingen eier meg og skal bestemme hva jeg skal mene og gjøre. Mange får også et inntrykk av at den islamske religionen har en voldsom aggressiv adferd for å kue folk. Denne adferden er veldig synlig i mediebildet men handlingene vi ser er heldigvis ikke her i Norge og de få som er aggressive ødelegger dessverre for veldig mange. Som regel fungerer samfunn i andre land langt borte fra Norge veldig annerledes. De færreste i Norge ønsker fryktkultur velkommen i vårt samfunn i hvertfall. Men ellers så ligger svaret i likestilling/ diskriminering og hvordan man behandler hverandre på. Alle er selvfølgelig ikke dårlig på dette men noen få ødelegger dessverre for veldig mange. Stillhet gir aksept så vi må synliggjøre og være tydelige på hva som er greit og ikke, ved å handle øyeblikkelig ved å stå samlet. Gå sammen der man er modige, tydelige og handler fredelig ang adferd som ikke er akseptabelt. Men jeg kan jo nevne at de fleste av typen "olanordmann" får stort inntrykk av at den islamske religionen er veldig aggressiv har et veldig kvinneundertrykkende verdisyn på kvinner generelt og hvilken rolle de skal inneha i samfunnet. Dette er sinnsykt lite attraktivt for næringslivet, kvinner og hvordan samfunnet vårt er pr nå her i Norge. 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkevRev Skrevet 15. juli 2023 #24 Del Skrevet 15. juli 2023 (endret) Synes det er altfor få skeptikere, mange er redd for å virke intolerant her til lands. I tillegg vet ikke mange hva Islam er selv om vi "lærer" om det på skolen. Ja, det er mange misforståelser og ignoranse hvor fremmedfrykt er drivkraften bak hatet. Jeg var en av dem i mange år helt til jeg faktisk studerte Islam, Arabisk historie, og språket deres. Snakket med mange Muslimske venner og partnere, og jeg vil bare si at synet mitt gikk fra vondt til verre. Er ikke vanskelig å google seg frem til autentiske svar. Mange muslimer skjuler sannheten, og de gjør det med overlegg da Koranen eksplisitt gir dem tillatelse å lyve, lure og drepe Kaafir (Ikke-troende). Sunni ser ikke på Shia som Muslimer i det hele tatt selv om de er 20%. Gå på reddit eller en hver annen sosial medie og se hva Muslimer mener. Les boka, vær nysgjerrig og løgnen faller fra hverandre hvis du har 2 hjerneceller. De fleste Muslimer tror ikke på Koranen, de ble født inn i det. De blir tvunget til å huske Koranen utenatt. De blir fortalt å ikke spørre spørsmål. De gir penger hvis du velger å gå i Hijab- og du blir offentlig banket opp og kalt hore hvis du velger å ikke gjøre det. Synes synd på dem, må være vondt å leve i en sex-kult hvor familien vil isolere seg fra deg- og i verste fall drepe deg i familiens ære. Ingenting av dette er en myte, eller konspirasjon. Jeg oppfordrer enhver skeptiker til å selv snakke med muslimer de kjenner. Er dessverre mange Virtue-SIgnaler's her i Vesten og jeg håper resten innser hvor farlig dette er før det blir for sent. Endret 15. juli 2023 av SkevRev 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 15. juli 2023 #25 Del Skrevet 15. juli 2023 Religion skaper bare hat 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binar Skrevet 15. juli 2023 #26 Del Skrevet 15. juli 2023 Fordi det er muslimer som praktiserer ekstrem islam, og bidrar til å ødelegge religionens rykte. Dette skaper frykt og skepsis med god grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 15. juli 2023 #27 Del Skrevet 15. juli 2023 Man kan vurdere verdisystemer og livssyn på fruktene som skapes av de samfunnene som er styrt etter dem. Og islamske samfunn skaper stort sett fattigdom, overbefolkning, sosial nød, konflikt, vold, borgerkrig, kvinneundertrykking, ekstreme forskjeller mellom fattig og rik, korrupsjon, ineffektivitet, og generell mangel på teknologisk fremskritt. Når det gjelder det siste så finnes det noen få unntak blandt oljerike golfstater, men ingen av disse teknologiene er skapt eller produsert av dem selv. Olje pumpes opp og byttes mot fruktene av vestlige og til dels øst-asiatiske samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 15. juli 2023 #28 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kjenner de egentlig til religionen? Anonymkode: d9d97...469 Fordi det er en tullete og undertrykkende religion. Kristendom er også en tullete religion, men JW er en enda litt dummere versjon og mormonere er enda dummere igjen. Islam er lagd av ørkenfolk som føler seg ekskludert fra jødedom og kristendom. Det er veldig sånn " vi vil også ha en profet" 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #29 Del Skrevet 15. juli 2023 Er en minoritetsperson som er tidligere muslim islamofob hvis vedkommende har lite hyggelig å si om religionen? Anonymkode: 17904...12b 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #30 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er en minoritetsperson som er tidligere muslim islamofob hvis vedkommende har lite hyggelig å si om religionen? Nei, men religionshatet til slike ateister er veldig tydelig. De kan ikke tas seriøst. Anonymkode: 82431...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #31 Del Skrevet 15. juli 2023 Jeg er skeptisk til alle religioner, ikke bare denne! Men jeg likevel mest skeptisk til de religionene som påfører troende en lang rekke med forbud som må overholdes for å få lov til å være en del av denne religionen. Der skårer både islam og enkelte norske frikirker veldig høyt. Anonymkode: 0365a...61a 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #32 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 23.24): Vi er generelt skeptisk til alt som er fremmed og anderledes. Vi er et av verdens mest konforme folk. Anonymkode: 93828...c4d Nei, Norge er kanskje ikke best i verden. På det heller. Da kan vi jo prise oss lykkelige for at det finnes så lite intoleranse og skepsis i den muslimske verden.. Anonymkode: 074b1...7b0 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #33 Del Skrevet 16. juli 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Nei, men religionshatet til slike ateister er veldig tydelig. De kan ikke tas seriøst. Anonymkode: 82431...5f4 Akkurat som religiøse som stempler kritikk som hat. Anonymkode: 29f46...afe 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #34 Del Skrevet 16. juli 2023 On 7/14/2023 at 11:04 PM, AnonymBruker said: Nei,sannheten er den stikk motsatte. Nordmenn som er naboer og venner med muslimer og lærer om religionen blir mindre skeptiske. Det samme gjelder når nordmenn blir kjent med og lærer om innvandrere generelt. Det er vel derfor ytre-høyre sprer usannheter og forsøker å hindre kunnskap og informasjon. Anonymkode: 82431...5f4 Jeg er et eksempel på det motsatte. Jeg var til å begynne med positiv til islam og muslimer, men etter å ha møtt mange muslimer (hadde flere som venner på skole), ble jeg mer og mer negativ til islam. Jeg kan ikke si hva jeg egentlig tenker fordi det er sosialt vedtatt at man skal være inkluderende. On 7/14/2023 at 11:13 PM, Kalikalinka said: Moderat islam som «brukes» positivt til å bli et bedre menneske og leve i fred med sine naboer er null stress. Kjenner mange hyggelige og fornuftige muslimer. Det er den aggressive, blodkonservative og utagerende dømmende typen jeg er oppriktig redd for, da den er både samfunnsskadelig og svært dårlig på elementære menneskerettigheter. Hvor mange imamer tror du passer til den beskrivelsen (moderate, ikke konservative og dømmende)? Får tro det finnes noen? Men av imamer som har snakket på TV kan jeg ikke huske en eneste som jeg syntes virket moderat. Og imamer har mye mer makt over muslimer enn prester over kristne. Anonymkode: 15bda...cd9 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #35 Del Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 23.12): Problemet er ikke religionen i seg selv, men hvordan en del regimer ( og dermed også noen av de menneskene som lever her) praktiserer den. Det er ikke forenelig med frihet og likhet. Derfor reagerer vi, og det skal vi. Viktig å huske at det ikke gjelder alle. Anonymkode: 91585...eb6 Samme med alle religioner Anonymkode: 27f49...84d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #36 Del Skrevet 16. juli 2023 Jeg er i mot ekstrimistisk utøvelse av religion enten det gjelder islam, katolisisme, kristendom eller andre av den enkle grunn av at det skaper problemer for andre mennsker. Anonymkode: e0b9e...991 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #37 Del Skrevet 16. juli 2023 Har du lest bøkene til Abid og Abida? Det er en god grunn til at mange er skeptiske. Det handler om undertrykking og respektløshet. Det er for mange røde flagg til at man ikke blir skeptisk når man selv følger moderne normer der man f.eks ser på kvinner og barn som likeverdige som menn, og ikke bruker vold og hevn som avstraffelse. Anonymkode: a9cdb...dab 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #38 Del Skrevet 16. juli 2023 For min del er jeg skeptisk til alt av religion. Da spesielt ekstremister som finnes i alle religioner. Anonymkode: d7ba9...de8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #39 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 21.01): Kjenner de egentlig til religionen? Anonymkode: d9d97...469 Har ingen interesse av å sette meg så mye inn i Islam. Vi bor i Norge og skal ikke leve etter det uansett. Det viktigste er at muslimer som kommer hit og tenker å bosette seg i Norge respekterer vår kultur. Anonymkode: 7e832...189 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #40 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ingen interesse av å sette meg så mye inn i Islam. Vi bor i Norge og skal ikke leve etter det uansett. Det viktigste er at muslimer som kommer hit og tenker å bosette seg i Norge respekterer og tilpasser seg vår kultur. Anonymkode: 7e832...189 Fiksa setninga di. Anonymkode: 752e4...3be 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå