Gå til innhold

Er jeg gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Vi begynte å prøve forrige måned. 
Jeg hadde eggløsning for 1 uke siden og nå begynner den evige ventingen som er såå lang. 
Rett etter eggløsningen begynte jeg å få utrolig vondt i brystene mine, altså utrolig vondt også. Men det kan selvsagt være pga at mensen nærmer seg. 
Noen dager etter det hadde jeg vondt i ryggen og nederst i magen i 1-2 dager. 
Det er nå 1 uke til jeg skal få mensen, så sikkert for tidlig å teste, men hvor mange dager etter eggløsning kan man egentlig få positiv test? Og hvilken test er best for tidlig testing? 

Setter såå stor pris på svar, jeg blir altså såå utålmodig på å vente på noe sånt..❤️

Anonymkode: be7e0...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man blir ikke gravid rett etter eggløsning og sex. At du hadde vondt i brystene rett etter eggløsning var garantert noe annet. Det tar tid før egget vandrer, det blir befruktet og det setter seg - som er når hormonene begynner å produseres som gir symptomer. 

Anonymkode: de1c2...05e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer på graviditet kommer ikke før du har nok hgc..som ofte er 10-18 dpo. Om du bare er 7 dpo er det alt for tidlig med symptomer. Positive test kan du få 10-15 dpo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (6 minutter siden):

Symptomer på graviditet kommer ikke før du har nok hgc..som ofte er 10-18 dpo. Om du bare er 7 dpo er det alt for tidlig med symptomer. Positive test kan du få 10-15 dpo

Takk for svar:) Ja, det var det jeg tenkte. 
Får bare vente noen dager til å se om mensen kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man blir ikke gravid rett etter eggløsning og sex. At du hadde vondt i brystene rett etter eggløsning var garantert noe annet. Det tar tid før egget vandrer, det blir befruktet og det setter seg - som er når hormonene begynner å produseres som gir symptomer. 

Anonymkode: de1c2...05e

Takk for svar:) 

Ja, det stemmer nok som du sier. 
Er nok bare tegn til at mensen nærmer seg:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar:) 

Ja, det stemmer nok som du sier. 
Er nok bare tegn til at mensen nærmer seg:) 

Det er tegn på økt progesteron i kroppen. Etter eggløsning får man en massiv økning. Da dukker symptomer som murringer, brystsmerter osv opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...