Gjest Christine45 Skrevet 14. juli 2023 #1 Del Skrevet 14. juli 2023 Hva skjer der liksom? Hver eneste dag leser man i avisen om vold, drap, trusler og bare elendighet. Ikke det at det bare skjer triste ting der, men synes det bare er blitt mer. Hadde lyst å reise bort dit på noen dager ferie , men eg tør ikke lenger. Noe må gjøres. Blitt mer utrygt å ferdes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg tør ikke å gå alene i Oslo på kveldstid lenger, som jeg gjorde for 5 år siden, for eksempel Anonymkode: fe82f...c94 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Del Skrevet 14. juli 2023 Er den flotte kulturelle "berikelsen" vi ser resultatet av Anonymkode: 05287...654 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Del Skrevet 14. juli 2023 Feilslått innvandring og integreringspolitikk, akkurat det samme som skjer i Sverige og alle andre land som har tatt inn flere ikke-vestlige innvandrere enn det er mulig å integrere. Anonymkode: deb8b...c17 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Del Skrevet 14. juli 2023 Oslo blir bare tryggere og tryggere, og har gjort det i mange år allerede. Når man bare baserer seg på nyhetssaker, så får man et helt feil bildet. Avisene trykker opp vold og ran fordi de er tjent med å skremme folk. Skremte folk leser videre. Det er et naturlig overlevelsesinnstink vi mennesker har, som media utnytter til det fulle. Her er kilder: https://www.faktisk.no/artikler/z4mpy/er-oslo-blitt-en-utrygg-by Du kan også søke opp tallene hos SSB eller hos politiet. Kurven til voldtekt har vært ganske flat de siste årene, mens så og si all annen for for kriminalitet har godt nedover. Til og med ungdomskriminalitet som media elsker å skrive om. Anonymkode: 36b9a...d1a 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Del Skrevet 14. juli 2023 Skjer mye. Masse konserter og eventer. Bra liv på bystranda og Sørenga når været er fint. Masse guidede turer, og byvandringer. Bra uteliv. åpning av Middelalderparken. Utekinoer. Uteqiz . Osv osv. New York times kåret Oslo til ferieby nr 1 og dra til i år, grunnet kombinasjonen strandliv/ kultur/ historie . du trenger jo ikke akkurat og blande deg inn i gjengoppgjør om narkotiapenger eller ærekrenkelse. Anonymkode: f7724...63b 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Del Skrevet 14. juli 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tør ikke å gå alene i Oslo på kveldstid lenger, som jeg gjorde for 5 år siden, for eksempel Anonymkode: fe82f...c94 Rart, da sjansen for å bli ranet eller overfalt var større for 5 år siden enn i dag. Anonymkode: 36b9a...d1a 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #8 Del Skrevet 14. juli 2023 Dårlig politikk skjer i Oslo. Vi ser konsekvensen av at høyeregjeringen la ned 90% av fritidsklubbene på Oslos østkant, kuttet i fattiges bostøtte så de må bo enda trangere og enda fattigere så det leder til tvungen kriminalitet for å overleve, kuttet i 70% av psykiatritilbudet i bydelene og 50% av innleggelsesplasser på psykiatrisk sykehus, og kuttet støtten til viktige ordninger som støtte til fritidsaktiviteter for barn og unge fra fattige familier osv. Høyrepolitikken har skapt en stor forverring for de svakeste i samfunnet og folk gjør bare det de må for å overleve når samfunnet driter i de. At samfunnet også er fullt av rasister hjelper ikke, for rasisme er årsaken til at de ikke får en ordinær jobb eller utdanning og dermed står igjen med kriminalitet som eneste løsning. Anonymkode: 4facf...1aa 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #9 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Rart, da sjansen for å bli ranet eller overfalt var større for 5 år siden enn i dag. Anonymkode: 36b9a...d1a Says who? Anonymkode: fe82f...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Del Skrevet 14. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Says who? Anonymkode: fe82f...c94 Tall fra Politiet i Oslo og Statistisk sentralbyrå. Anonymkode: 36b9a...d1a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #11 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Oslo blir bare tryggere og tryggere, og har gjort det i mange år allerede. Når man bare baserer seg på nyhetssaker, så får man et helt feil bildet. Avisene trykker opp vold og ran fordi de er tjent med å skremme folk. Skremte folk leser videre. Det er et naturlig overlevelsesinnstink vi mennesker har, som media utnytter til det fulle. Her er kilder: https://www.faktisk.no/artikler/z4mpy/er-oslo-blitt-en-utrygg-by Du kan også søke opp tallene hos SSB eller hos politiet. Kurven til voldtekt har vært ganske flat de siste årene, mens så og si all annen for for kriminalitet har godt nedover. Til og med ungdomskriminalitet som media elsker å skrive om. Anonymkode: 36b9a...d1a Hva sier statistikken om gjerningspersonenes etnisitet?. Tall fra 2019 viser til at 87% av gjerningspersoner er innvandrere eller har innvandrerbakgrunn. https://www.nettavisen.no/nyheter/ungdomskriminaliteten-i-oslo-dette-er-alle-dommene-mot-unge-under-18-ar-fra-2019/s/12-95-3423907953 Tall fra 2009 viser at alle overfallsvoldtekter var utført av innvandrere, men denne typen statistikk har blitt veldig vanskelig å finne siden det ikke er politisk korrekt lenger å snakke om elefanten i rommet. https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Hvem tror du det er som flyr rundt på byen med kniver og machete?, det har blitt så dagligdags at mediene knapt gidder å skrive om det. Denne artikkelen fra NRK er lang som et vondt år. https://www.nrk.no/nyheter/knivstikking-i-oslo-1.11098550 Når du bruker Faktisk.no så må du ikke glemme at det ikke er snakk om en nettside som er politisk nøytral, de største eierne er VG, Dagbladet, NRK og TV2. Anonymkode: deb8b...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #12 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva sier statistikken om gjerningspersonenes etnisitet?. Tall fra 2019 viser til at 87% av gjerningspersoner er innvandrere eller har innvandrerbakgrunn. https://www.nettavisen.no/nyheter/ungdomskriminaliteten-i-oslo-dette-er-alle-dommene-mot-unge-under-18-ar-fra-2019/s/12-95-3423907953 Tall fra 2009 viser at alle overfallsvoldtekter var utført av innvandrere, men denne typen statistikk har blitt veldig vanskelig å finne siden det ikke er politisk korrekt lenger å snakke om elefanten i rommet. https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Hvem tror du det er som flyr rundt på byen med kniver og machete?, det har blitt så dagligdags at mediene knapt gidder å skrive om det. Denne artikkelen fra NRK er lang som et vondt år. https://www.nrk.no/nyheter/knivstikking-i-oslo-1.11098550 Når du bruker Faktisk.no så må du ikke glemme at det ikke er snakk om en nettside som er politisk nøytral, de største eierne er VG, Dagbladet, NRK og TV2. Anonymkode: deb8b...c17 Ikke «innvandrere», men muslimer. Det er ikke akkurat svensker eller tyskere som flyr rundt på byen med machete. Anonymkode: fe82f...c94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #13 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg bor i Oslo, føler meg helt trygg her. I en storby er det naturlig at det skjer ting, og det er en mye tryggere by enn mange andre byer i Europa, reiser du aldri på ferie til andre storbyer da? Jeg går aldri alene om kvelden/natten i byen, men det ville jeg ikke gjort uansett hvilket sted jeg var. Anonymkode: 6b735...c0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #14 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dårlig politikk skjer i Oslo. Vi ser konsekvensen av at høyeregjeringen la ned 90% av fritidsklubbene på Oslos østkant, kuttet i fattiges bostøtte så de må bo enda trangere og enda fattigere så det leder til tvungen kriminalitet for å overleve, kuttet i 70% av psykiatritilbudet i bydelene og 50% av innleggelsesplasser på psykiatrisk sykehus, og kuttet støtten til viktige ordninger som støtte til fritidsaktiviteter for barn og unge fra fattige familier osv. Høyrepolitikken har skapt en stor forverring for de svakeste i samfunnet og folk gjør bare det de må for å overleve når samfunnet driter i de. At samfunnet også er fullt av rasister hjelper ikke, for rasisme er årsaken til at de ikke får en ordinær jobb eller utdanning og dermed står igjen med kriminalitet som eneste løsning. Anonymkode: 4facf...1aa Dette er en typisk unnskyldning som venstresiden bruker, de skylder på alt annet enn det faktum at problemene er et direkte resultat av innvandring, integreringspolitikken og kultur og religion. De virkelige rasistene er de som ikke vil legge press på innvandrere for å få de til å integrere seg i samfunnet, de har tillatt at innvandrere samles på små områder og det er noe som fører til parallelsamfunn der de for det meste omgås sine egne. Da trenger de heller ikke å lære seg norsk eller omgås nordmenn for å lettere ta til seg norsk kultur og norske verdier. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke «innvandrere», men muslimer. Det er ikke akkurat svensker eller tyskere som flyr rundt på byen med machete. Anonymkode: fe82f...c94 Det er hovedsakelig innvandrere fra MEA land som ikke integrerer seg, mye av grunnen er kultur og en religion som direkte går i mot våre grunnverdier. Anonymkode: deb8b...c17 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #15 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tall fra Politiet i Oslo og Statistisk sentralbyrå. Anonymkode: 36b9a...d1a Tror du de innrapporterte tallene forteller sannheten? Herregud. Anonymkode: 1f31d...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. juli 2023 #16 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Oslo blir bare tryggere og tryggere, og har gjort det i mange år allerede. Når man bare baserer seg på nyhetssaker, så får man et helt feil bildet. Avisene trykker opp vold og ran fordi de er tjent med å skremme folk. Skremte folk leser videre. Det er et naturlig overlevelsesinnstink vi mennesker har, som media utnytter til det fulle. Her er kilder: https://www.faktisk.no/artikler/z4mpy/er-oslo-blitt-en-utrygg-by Du kan også søke opp tallene hos SSB eller hos politiet. Kurven til voldtekt har vært ganske flat de siste årene, mens så og si all annen for for kriminalitet har godt nedover. Til og med ungdomskriminalitet som media elsker å skrive om. Anonymkode: 36b9a...d1a Tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. juli 2023 #17 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg bor i Oslo, føler meg helt trygg her. I en storby er det naturlig at det skjer ting, og det er en mye tryggere by enn mange andre byer i Europa, reiser du aldri på ferie til andre storbyer da? Jeg går aldri alene om kvelden/natten i byen, men det ville jeg ikke gjort uansett hvilket sted jeg var. Anonymkode: 6b735...c0b I en storby ja, men det er ikke Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #18 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dårlig politikk skjer i Oslo. Vi ser konsekvensen av at høyeregjeringen la ned 90% av fritidsklubbene på Oslos østkant, kuttet i fattiges bostøtte så de må bo enda trangere og enda fattigere så det leder til tvungen kriminalitet for å overleve, kuttet i 70% av psykiatritilbudet i bydelene og 50% av innleggelsesplasser på psykiatrisk sykehus, og kuttet støtten til viktige ordninger som støtte til fritidsaktiviteter for barn og unge fra fattige familier osv. Høyrepolitikken har skapt en stor forverring for de svakeste i samfunnet og folk gjør bare det de må for å overleve når samfunnet driter i de. At samfunnet også er fullt av rasister hjelper ikke, for rasisme er årsaken til at de ikke får en ordinær jobb eller utdanning og dermed står igjen med kriminalitet som eneste løsning. Anonymkode: 4facf...1aa Du har helt rett i alt dette. Stort sett er kriminaliteten fortsatt innad i gjenger, og jeg føler meg trygg i Oslo, men utviklingen om en politisk skal fortsette og skape økende ulikheter og utenforskap er jeg bekymret for. og dra på ferie i Oslo kan jeg ikke skjønne hva som er skremmende med. En kan jo bruke litt fornuft med hvor en ferdes og hvor drita en drikker seg, men ikke mye random knivstikking på bystranda, Munch museet og folkemuseet. Anonymkode: f7724...63b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #19 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dette er en typisk unnskyldning som venstresiden bruker, de skylder på alt annet enn det faktum at problemene er et direkte resultat av innvandring, integreringspolitikken og kultur og religion. De virkelige rasistene er de som ikke vil legge press på innvandrere for å få de til å integrere seg i samfunnet, de har tillatt at innvandrere samles på små områder og det er noe som fører til parallelsamfunn der de for det meste omgås sine egne. Da trenger de heller ikke å lære seg norsk eller omgås nordmenn for å lettere ta til seg norsk kultur og norske verdier. Det er hovedsakelig innvandrere fra MEA land som ikke integrerer seg, mye av grunnen er kultur og en religion som direkte går i mot våre grunnverdier. Anonymkode: deb8b...c17 Jo, akkurat det jeg sa. Ikke alle «innvandrere». Gidder ikke slike generaliseringer. Anonymkode: fe82f...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #20 Del Skrevet 14. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Tror du de innrapporterte tallene forteller sannheten? Herregud. Anonymkode: 1f31d...007 Til en hvis grad, ja. Det er det mest korrekte bildet vi har. Men hvis du veit om noe bedre, så vis det gjerne frem. Anonymkode: 36b9a...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå