Gå til innhold

Barn spise is hver dag(!!!)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet om mine barn får lov til å få softis/fløteis daglig😨 De får lov til å ta en Sun Lolly (ca 50 kalorier) hver dag, og en fløteis nå og da (lørdager og f eks om vi er nede på brygga i byen). Vi er en godteriglad familie, og vi skeier ut i ferier, men absolutt ikke hver dag. Ikke rart folk sliter med overvekt når de som barn blir proppet med softis daglig en hel sommer😨

Anonymkode: 782ec...2c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En softis om dagen er ikke usunt om sommeren. Det kommer helt an på resten av kostholdet. Du høres ikke særlig reflektert ut ts, og tenk å se så ned på kundene sine. Det er flaut!

Anonymkode: 61484...c46

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Kokeplate skrev (2 minutter siden):

Is er ikke sunt uansett hva man spiser utenom is. 

Is er usunt, men det gjør ikke noe med kroppen hvis de ellers spiser sunt.

• Liker 4
Gjest Elooon
Skrevet

En is er nok ikke det værste. Når en er aktiv og ellers spiser sunt. Verre med de som drikker brus med sukker hver dag. 

Barn liker is og spesielt nå på sommeren. Jeg liker også is og jeg er ikke ett barn, men skjønner barna godt. 

Du/dere tjener jo penger på at denne dama stikker innom å kjøper is til barna hver dag❤️

Skrevet

Jeg spiser is hver dag jeg. Og er ung voksen😂 i 20 Årene. Spiser sunt utenom isen og trener , regner med barna er i aktivitet også. Herregud. Hater sånne folk som deg. La folk få leve livet å kose seg! Verste på denne jord er sånne mennesker som deg som vil ødelegge gleden 

• Liker 1
Skrevet
Elooon skrev (1 minutt siden):

En is er nok ikke det værste. Når en er aktiv og ellers spiser sunt. Verre med de som drikker brus med sukker hver dag. 

Barn liker is og spesielt nå på sommeren. Jeg liker også is og jeg er ikke ett barn, men skjønner barna godt. 

Du/dere tjener jo penger på at denne dama stikker innom å kjøper is til barna hver dag❤️

Ja helt enig. Jeg er selv voksen og elsker is, spiser d hver dag nesten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri i livet om mine barn får lov til å få softis/fløteis daglig😨 De får lov til å ta en Sun Lolly (ca 50 kalorier) hver dag, og en fløteis nå og da (lørdager og f eks om vi er nede på brygga i byen). Vi er en godteriglad familie, og vi skeier ut i ferier, men absolutt ikke hver dag. Ikke rart folk sliter med overvekt når de som barn blir proppet med softis daglig en hel sommer😨

Anonymkode: 782ec...2c9

Man blir ikke proppet med softis, selv om man spiser en om dagen på sommeren😂😂 Hva om denne familieb ikke er en godteriglad familie, slik dere er? Hva om det omtrent bare er softis på sommeren de koser seg med? For sånn er det nemlig her. Barnet mitt liker omtrent ikke godteri eller potetgull, men sier gjerne takk til en softis eller milkshake på sommeren. Hadde vi bodd i gåavstand fra kiosken, kunne vi lett ha gått oss en tur for å kjøpe is omtrent hver dag i finværet som er nå.

• Liker 7
Skrevet

Dette må nesten være troll, er for rart og teit å reagere på at noen koser seg med is😂

Skrevet
Akryl skrev (8 minutter siden):

Is er usunt, men det gjør ikke noe med kroppen hvis de ellers spiser sunt.

Jo,det gjør det. Alt man putter i kroppen har en effekt på den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En softis om dagen er ikke usunt om sommeren. Det kommer helt an på resten av kostholdet. Du høres ikke særlig reflektert ut ts, og tenk å se så ned på kundene sine. Det er flaut!

Jo, det er usunt om sommeren, akkurat som det er usunt om vinteren  

AnonymBruker
Skrevet

Angående diskusjonen om usunt/ikke usunt... Hvis man spiser en softis, eller en annen mettende is hver dag, så må det da gå utover inntaket av vanlig sunn mat med næringsstoffer? Min er ganske småspist og når hun får en kroneis etter middag, så blir det veldig lite til kveldsmat.

Noen sier det er greit å spise is hver dag om sommeren, og det er det jo, hvis man regner sommer for sommertemperatur og finvær i f.eks to uker. Men hvis de spiser is hver dag i to måneder, så er det nok ikke superbra for verken kropp eller tenner. 

Men uansett hva jeg og ts måtte mene om dietten, så er det uhørt å himle, riste på hodet og baksnakke med kolleger. 

Anonymkode: c3296...91d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Altså nå må jeg spørre om noe her. Jeg jobber i en kiosk og der selger vi også is. De siste to ukene har samme dame vært innom med sine to barn nesten hver dag. og hver gang er de innom og barna får is. Jeg har diskutert dette med de jeg jobber med og nå har de begynt å legge merke til det samme. I dag var de innom igjen og barna fikk soft-is. Måtte bare himle med øynene og riste på hodet til hun jeg jobbet sammen med da de kom innom og kjøpte is igjen. Dette må da være så usunt for barna(?), er dette noe flere foreldre gjør? 

Anonymkode: 25b19...91d

Tenker du det samme om andre også? Store folk og tynne folk... Flere som ikke bør få kjøpe is? 

Is er nødvendigvis ikke det verste barn spiser

Anonymkode: 7bfc9...bd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En softis om dagen er ikke usunt?? 😳😳😳 

Jo det er det, uansett hvordan kostholdet er ellers. 

Anonymkode: 111ef...bfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verre med folk som drikker alkohol hver dag gjennom ferien.

Anonymkode: 95a39...c63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser os nesten hver dag vi også. Når det er varmt. At det er usunt gir jeg fulstendig f... i. Fordi den isrn holder oss litt gående.  

Himler med øynene om kunder det bare gjør man ikke. Så istedenfor å henge deg opp i hva kundene dine gjør. Så pass heller litt på din egen folkeskikk 

Anonymkode: a7e3f...dd1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er sommer og ferie.

Anonymkode: 15904...907

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spist is hver dag i flere uker nå, er ikke feit fordet 😄

Og pizza ca annenhver dag😄

Endret av Korsihalsen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg så overskriften tenkte jeg det var snakk m hvordan unngå at barna spiser is hver eneste dag i ferien. For det er jo nærmest umulig. Om de ikke får hjemme, så får de det hos venner. Virker som mange har is hver dag som en obligatorisk sommerferieregel.

Hos oss spør også barna om is daglig, men vi har begrenset det til annenhver dag😜 med mindre vi skal ut på noe spesielt eller er bortreist et sted. Vi skiller mellom å ha ferie og reise på ferie hos oss☺️

Anonymkode: da6d4...0e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså nå må jeg spørre om noe her. Jeg jobber i en kiosk og der selger vi også is. De siste to ukene har samme dame vært innom med sine to barn nesten hver dag. og hver gang er de innom og barna får is. Jeg har diskutert dette med de jeg jobber med og nå har de begynt å legge merke til det samme. I dag var de innom igjen og barna fikk soft-is. Måtte bare himle med øynene og riste på hodet til hun jeg jobbet sammen med da de kom innom og kjøpte is igjen. Dette må da være så usunt for barna(?), er dette noe flere foreldre gjør? 

Én is hver dag er ikke så himla usunt. Det er heller ikke noe verken du eller noen av dine kollegaer har noe med.

Hva tenker du å gjøre da? Nekte mor å kjøpe is til barna en dag ved å fortelle henne at nå har hun kommet inn hver dag å kjøpt is til barna og at du synes det er så usunt for hennes barn at nå får hun ikke kjøpe mer is fra deg? 

Anonymkode: ba0aa...833

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bry deg ikke så mye du

Anonymkode: d7be0...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...